شمانیوز
شما نیوز

خورش کدو | خورش کدو بدون گوشت

سه سوته یه خورش حرفه ای برای نهارت بپز | طرز تهیه خورش کدو بدون گوشت

سه سوته یه خورش حرفه ای برای نهارت بپز | طرز تهیه خورش کدو بدون گوشت

حتما شماهم از درست کردن غذاهای تکراری خسته شده اید و به فکر یک غذای خاص سریع و متفاوت هستید. ما به شما طرز تهیه خورش کدو بدون گوشت را پیشنهاد میدهیم.

به گزارش شمانیوز: یکی از غذاهای خوشمزه ایرانی خورش کدو است.  خورش کدو را به روش های مختلفی تهیه میکنند. این خورش کدو بسیار سریع آماده میشود. مزیت این خورش کدو خوشمزه این است که نیازی به گوشت ندارد. برای طرز تهیه این خورش کدو خوشمزه همراه ما باشید. 

 

مواد لازم جهت خورش کدو بدون گوشت

کدو سبز خورشتی ۱ کیلوگرم

پیاز ۱ عدد

رب یک قاشق سوپ‌خوری

شکر ۲ قاشق غذاخوری

آبلیمو ۳ قاشق غذا خوری

زعفران دم کرده به میزان سخاوت شما!

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

خورش کدو

طرز تهیه خورش کدو بدون گوشت

کدوها را پوست بگیرید. بهتر است از پوست‌کن استفاده کنید چون پوست کدو خیلی نازک است و با چاقو خیلی ضخیم تر برش می‌خورد! کدوها را برش بزنید و در مقداری روغن سرخ کنید. خوشبختانه کدو مانند بادمجان جذب روغن زیاد ندارد.

پیاز را پوست گرفته و نگینی خرد کنید. آن را در روغن سرخ کنید تا سبک بشود و رنگ آن تغییر کند. نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را هم به آن اضافه کنید. یک قاشق رب هم دارید که آن را هم در این قسمت به پیاز اضافه کرده و هم بزنید تا رب خوب سرخ شود و رنگ آن باز شود.

یک لیوان آب جوش به مواد اضافه کنید. زعفران نازنین را که دم کرده‌اید هم در خورش بریزید و از عطر آن لذت ببرید! وقتی سس شما به جوشیدن افتاد کدوهایی را که سرخ کرده بودید در آن بچینید. 

از آنجایی که کدو قبلا سرخ شده است نیاز به پخت زیاد ندارد فقط می‌خواهیم طعم‌ها در هم ترکیب شوند. شکر و آب لیموترش را با هم مخلوط کرده و به آن اضافه کنید. غوره‌های نازنین را هم به مرحله‌ی عمل برسانید و در خورش بریزید. غوره طعم این خورش را جادویی می‌کند. حتما از آن استفاده کنید و لذتش را ببرید. گوجه فرنگی‌ها را هم حلقه کرده و روی آن بچینید.

خورش شما بعد از مدتی که گوجه‌ها نرم شدند حاضر است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی