شمانیوز
شما نیوز

ایرج طهماسب

واکنش ایرج طهماسب به فوت برادرش مشهورش ناصرطهماسب

ایرج طهماسب در واکنش به فوت برادرش ناصر طهماسب پستی در اینستاگرام منتشر کرد .

واکنش ایرج طهماسب به فوت برادرش مشهورش ناصرطهماسب

به گزارش شمانیوز؛ طبق اعلامیه انجمن گویندگان، استاد طهماسب روز گذشته جمعه 1 دی ماه‌ بر اثر سکته مغزی از دنیا رفته و خاکسپاری او نیز امروز شنبه دوم دی ماه با حضور اعضای خانواده در قطعه ۲۵۰ بهشت‌زهرا برگزار شده است.وی برادر بزرگتر ایرج طهماسب مجری و سازنده برنامه کلاه قرمزی است.ایرج طهماسب در واکنش به فوت ناصر طهماسب پستی در اینستاگرام منتشر کردناصر طهماسب در سال ۱۳۱۸ در جهرم متولد شد و فعالیت در دوبله را به صورت حرفه‌ای از سال ۱۳۴۰ آغاز کرد. وی برادر ایرج طهماسب است. مهارت در ارائه تیپ‌های جدی و کمدی و لهجه‌های مختلف از ویژگی‌های او بود. صدای طهماسب یادآور نقش‌آفرینی بازیگرانی مانند هارولد لوید، جک نیکلسون، جیمز استوارت، کری گرانت، همفری بوگارت، هنری فوندا، استیو مک‌کوئین، گری کوپر، جین هکمن، آنتونی پرکینز، پیتر سلرز، دیوید جانسن، کوین اسپیسی، ایان ریچاردسون و… بود.

ایرج طهماسب

او افزون بر گویندگی نقش‌های اول، در فیلم‌های سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی زیادی به عنوان مدیر دوبلاژ و سرپرست گویندگان فعالیت داشته‌ است.

ایرج طهماسب

گویندگی به‌جای جک نیکلسون در «دیوانه از قفس پرید»، ریچارد دریفوس در «دختر خداحافظی»، داستین هافمن در «پاپیون»، لزلی هاوارد در «بربادرفته»، جانی سکا در «محمد رسول‌الله» و جهانگیر فروهر در «سوته‌دلان» (ساخته علی حاتمی، ۱۳۵۶) نمونه‌هایی از آثار ماندگار او در دوبله است. همچنین به‌یادماندنی‌ترین نقش‌هایی که او گویندگی آن‌ها را در مجموعه‌های تلویزیونی به عهده داشته‌است عبارتند از: جاناتان گرت در «در برابر باد»، فرمانده کسلر در «ارتش سری»، آقاجان با بازی نصرت کریمی در «دایی‌جان ناپلئون» اثر ناصر تقوایی، ابوالفتح با بازی علی نصیریان در «هزاردستان» اثر علی حاتمی و یوگی در کارتون «یوگی و دوستان».

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied