شمانیوز
شما نیوز

علی مصفا | فوت مادر علی مصفا

اتفاق تلخ برای علی مصفا | علی مصفا عزادار شد

علی مصفا بازیگر مشهور ایرانی به سوگ مادر خود ، امیربانو کریمی نشست.

 اتفاق تلخ برای علی مصفا | علی مصفا عزادار شد

به گزارش شمانیوز : امیربانوکریمی مادر علی مصفا فوت فوت کردند. مادر علی مصفا استاد زبان و ادبیات فارسی بودند.  مادر علی مصفا در ۹۲ سالگی از دنیا رفت. امیر بانو کریمی (مادر علی مصفا)در چهارمین همایش چهره‌های ماندگار در سال ۱۳۸۳ به عنوان چهره ماندگار زبان و ادبیات فارسی برگزیده شد.همسر او مظاهر مصفا، شاعر و استاد دانشگاه تهران بود که ۸ آبان ۱۳۹۸ درگذشت. پسرش علی مصفا نیز بازیگر و فیلمساز است.

 

بیوگرافی امیربانو کریمی

امیربانو کریمی نخستین فرزند کریم امیری فیروزکوهی، شاعر در تهران زاده شد. با پایان تحصیلات متوسطه به کار تدریس پرداخت و تحصیلات خود را تا مقطع دکترای زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه تهران ادامه داد و در همان دانشگاه مشغول به تدریس ادبیات شد.وی در زمینه سبک هندی و صائب شناسی متبحر است.

امیربانو کریمی در چهارمین همایش چهره های ماندگار در سال 1383 به عنوان چهره ماندگار زبان و ادبیات فارسی برگزیده شد.

همسر او دکتر مظاهر مصفا ، شاعر و استاد دانشگاه تهران بود که 8 آبان 1398 درگذشت. پسرش علی مصفا ، بازیگر است.سایر فرزندان خانوم کریمی کیمیا مصفا(عروس دکتر جعفر شهیدی) ، گلزار مصفا ، امیر اسماعیل مصفا نام دارند.

مادر علی مصفا

علت فوت  امیربانو کریمی

گلزار مصفا، دختر این چهره پیشکسوت زبان و ادبیات فارسی با تأیید  خبرفوت ایشان گفت: بعدازظهر یکشنبه، دهم دی‌ماه در ساری در منزل یکی از دوستان خود از دنیا رفت. مادرم مدت طولانی بیماری قلبی و ریوی داشت و در یک ماه اخیر به دلیل آلودگی هوا به منزل دوستشان در ساری رفته بود.

به گزارش ایسنا، او همچنین گفت درحال برنامه‌ریزی برای مراسم تشییع پیکر امیربانو کریمی هستند و هنوز زمان مراسم مشخص نیست.

 

بیوگرافی علی مصفا

علی مصفا متولد ۱۱ آذر ۱۳۴۵ در تهران ، بازیگر سینما و تلویزیون است.

فارغ التحصیل لیسانس رشته مهندسی عمران از دانشگاه تهران می باشد که در یک خانواده فرهنگی بزرگ شد و حالا در کنار بازی و کارگردانی یک همسر مشهور دارد.علی برادرزاده حسینعلی خان نکیسا موسیقیدان و خواننده و نوه کریم امیری فیروزکوهی از شعرای معروف معاصر و نتیجه  مالا رجبعلی تعزیه خان دوره ناصری است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied