شمانیوز
شما نیوز

در بررسی برنامه‌ها و محصولات هوشمند بانک صادرات مشخص شد؛

برنامه‌های راهبردی وبصادر با هدف تامین مالی موردنیاز مشتریان

بانک صادرات از طریق نیازسنجی جامعه مخاطب خود، برنامه‌های راهبردی را در مسیر تامین منابع مالی اقشار و اصناف مختلف جامعه به انجام می‌رساند. از طرح‌های اختصاصی و جذاب بانک صادرات ایران سپرده سرمایه‌گذاری سنا، انعقاد تفاهم‌نامه برای خرید اعتباری با وثیقه‌گیری هوشمند و نئوبانک صادرات که به زودی رونمایی خواهد شد اشاره کرد که با هدف تامین منابع مالی مورد نیاز مشتریان به انجام می‌رسد.

برنامه‌های راهبردی وبصادر با هدف تامین مالی موردنیاز مشتریان

به گزارش شمانیوز، بانک صادرات ایران با برنامه‌ریزی‌های تحول در توسعه درآمدی و نقش آفرینی گسترده‌ای‌ را در مسیر توسعه اقتصادی کشور پس از ۲۲ سال افزایش سرمایه حدودا ۲۳ درصدی را به مبلغ 40 هزار میلیارد ریال به صورت سلب حق تقدم و آورده نقدی به انجام رسانید. بر این اساس، سرمایه قبلی 175 هزار و 353 میلیارد و 972 میلیون ریالی بانک صادرات ایران به 215 هزار و 353 میلیارد و 972 میلیون ریال رسید. 

طبق اعلام مدیریت بانک صادرات ایران، این مرحله از افزایش سرمایه بانک که به ارزش 40 هزار میلیارد ریال از محل آورده نقدی سهامداران و با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی با هدف اصلاح ساختار مالی، بهبود سرمایه نظارتی و افزایش کفایت سرمایه انجام شد، زمینه‌ساز انجام مراحل بعدی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‎ها در راستای رعایت بخشنامه‌های بانک مرکزی است.  

در بررسی گزارش عملکرد آذرماه و ۹ ماهه ۱۴۰۲ بانک صادرات ایران مشخص شد که وبصادر با ثبت تراز عملیاتی مثبت ۱۷۷.۸ میلیارد و ۷.۱ هزار میلیارد تومانی در این دوره 5 هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی شناسایی و 4.8 هزار میلیارد تومان سود سپرده گذاری پرداخت کرد و تراز عملیاتی مثبت 177.8 میلیارد تومانی را در آذرماه به ثبت رساند. 

بانک صادرات ایران طی 9 ماه سال جاری نیز با کسب 41.1 هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی و پرداخت 33.9 هزار میلیارد تومان سود سپرده گذاری ، قادر به ثبت تراز عملیاتی مثبت 7.1 هزار میلیارد تومانی شد که نسبت به دوره مشابه قبل 40 و 36 درصد افزایش داشت. 

بانک صادرات ایران در برنامه‌های تحولی وبصادر به منظور افزایش سهم از بازار و انتفاع دوطرفه با مشتریان و سهامداران خود، تامین مالی تولیدکنندگان و تامین کنندگان کالاهای ایرانی را هدفگذاری کرده است. به همین منظور، از طریق پرداخت تسهیلات خرد به خریداران با وثیقه گیری هوشمند و استفاده از ظرفیت فین‌تک‌ها در دسترسی آسان به خدمات مالی، با شرکت دیجی‌کالا و دیجی‌پی تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد. 

مدیریت جدید این بانک معتقد است که دانش بانکی در کنار دانش فناوری اطلاعات اتفاق بزرگی در اقتصاد کشور رقم خواهد زد و سامانه توثیق الکترونیکی دارایی (ست) و چک امن دیجیتال بانک صادرات ایران (چکنو) در این زمینه کمک بزرگی به تحقق اهداف این تفاهم‌نامه خواهد کرد.همچنین نئو بانک صادرات ایران که به زودی رونمایی خواهد شد به واسطه داشتن اعتبارات فراوان نزد مشتریان بانک، از جمله مهمترین نئوبانک‌های کشور خواهد بود. 

از دیگر گام‌های بانک صادرات ایران به منظور حمایت از کسب وکارهای و فعالیت‌های تولیدی می‌توان به طرح پرداخت تسهیلات سنا اشاره کرد که براساس این طرح متقاضیان می‌توانند با افتتاح حساب در طرح سنای بانک صادرات ایران متناسب با نیاز خود و بر اساس امتیازات کسب شده تا سقف 3 میلیارد ریال تسهیلات با شرایط منعطف بعد از دو ماه سپرده‌گذاری تا 100 % معدل موجودی دریافت کنند. نرخ سود تسهیلات در طرح سنا 15 تا 23 درصد و اقساط وام سنا از 18 تا 60 ماه درنظر گرفته شده است. 

امکان افتتاح حساب و بهره‌مندی از مزایای در این طرح برای شرکت‌ها و اشخاص حقوقی فراهم است، شرکت‌ها می‌توانند متناسب با امتیاز متعلقه، کارکنان خود را برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied