شمانیوز
شما نیوز

کیک خرمالویی

طرز تهیه کیک خرمالو بدون فر

طرز تهیه کیک خرمالو بدون فر

طرز درست کردن یک کیک خوشمزه خرمالو بدون فر در ادامه این آموزش خوشمزه را از دستت ندهید.

به گزارش شمانیوز: کیک های پاییزی مثل کیک خرمالو و یا کیک کدو حلوایی یکی از کیک های بسیار محبوب و خوشمزه در این فصل است. شمال می توانید به دلخواه این کیک خوشمزه را با گردو یا بدون گردو تهیه کنید. از خرمالو های رسیده و تازه استفاده کنید تا طعم خوبی داشته باشد و برای تزیین می توانید از پودر قند یا اسلایس های خرمالو تزیین کنید. شما می توانید کیک را داخل قابلمه بدون نیاز به قالب بپزید یا می توانید با تهیه فر دست ساز خانگی کیک را داخل قالب میان تهی تهیه کنید.

 

مواد لازم

پوره خرمالو ۳ عدد
آرد ۲ پیمانه
روغن مایع ۱/۲ پیمانه
تخم مرغ ۳ عدد
بیکینگ پودر ۱ ق غذا خوری
وانیل ۱ ق چای خوری
نمک ۱/۲ ق چای خوری

 

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود و بعد به کمک پیمانه یا لیوان دسته درا فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید. برای پخت بدون فر باید شعله پخش کن را روی شعله گاز قرار دهید و یک قابلمه بزرگتر از قالب اصلی کیک روی گاز قرار دهید و یک شی فلزی به عنوان پایه داخل قابلمه قرار دهید می توانید از قالب فلری شیرینی یا الک استفاده کنید تا باعث ایجاد یک سطح بین کف قابلمه و کف قالب شود و بعد درب قابلمه دمکنی قرار دهید و با حرارت متوسط برای ۲۰ دقیقه بگذارید تا گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

خرمالو ها را بشورید و گوشت آن را جدا کنید و پوره کنید. تخم مرغ را شکسته و به همراه شکر و وانیل بزنید تا کرمی رنگ شود و بین کار دورگیری کنید تا بوی زهم تخم مرغ گرفته شود و بعد پوره خرمالو را اضافه کنید و هم بزنید سپس روغن را اضافه کنید و در انتها نوبت اضافه کردن ترکیب آرد و بیکینگ پودر الک شده می باشد و به دلخواه می توانید در این مرحله کمی گردو اضافه کنید.

 

مرحله سوم: پخت کیک خرمالو در قابلمه

قالب کیک مورد نظر را چرب کنید و کاغذ روغنی قرار دهید در صورتی که قالب شما گرد ساده است ولی اگر میان تهی است باید با روغن جامد چرب کنید و مواد کیک را داخل قالب بریزید و سه بار به سطح بکوبید تا هوای اضافه خارج شود سپس داخل قابلمه قرار دهید و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و برای ۱ ساعت زمان دهید تا کیک پخته شود و بعد زمانی که با خلال دندان چک کردید پخته بود از قالب جدا کنید و به دلخواه با سس کاراملی و اسلایس خرمالو تزیین کنید

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی