شمانیوز
شما نیوز

کیا K5| معرفی کیا K5

رونمایی از کیا K5 سدان جذاب و پرقدرت کره‌ای | نگاهی به امکانات و قابلیت‌های کیا K5 سدان لوکس و اسپرت + فیلم

در خبر زیر به بررسی و معرفی خودرو کیا K5 خودرو جدید وارداتی می پردازیم.

رونمایی از کیا K5 سدان جذاب و پرقدرت کره‌ای | نگاهی به امکانات و قابلیت‌های کیا K5 سدان لوکس و اسپرت + فیلم

به گزارش شمانیوز :کیا K5 یک خودرو سدان متوسط با طراحی زیبا و امکانات فراوان است که توسط شرکت خودروسازی کره‌ای KIA تولید می‌شود. کیا K5 با قدرتمندترین موتور‌ها، فضای داخلی فراوان، فناوری‌های پیشرفته و ایمنی بالا، محبوبیت زیادی در بین مصرف‌کنندگان دارد. خودرو کیا K5 با طراحی خشن و خوش‌ساخت، انتخاب بسیاری از افراد است که به دنبال خودروی جذاب و کارآمد هستند.کیا K5 در قالب چند تیپ به بازار عرضه می‌شود که نسخه‌های میانی آن به بازار ایران راه خواهند یافت. در ادامه به بررسی بیشتر خودرو کیا K5 پرداخته ایم. 

 

داخل کیا K5

دهه دهه 1970، طراحان خودروهایی همچون بیوک ریویرا قسمت میانی داشبورد را اندکی به سمت راننده متمایل می‌کردند تا دسترسی به کنترلرها برای او آسان‌تر باشد و البته فضای کابین خودرو به دو بخش مجزا برای راننده و سرنشین تقسیم شود. این الگو پس از چند دهه اکنون در خودروهای بسیاری از جمله کیا K5 به کار گرفته شده است. همان‌گونه که از تصاویر فضای داخلی این خودرو می‌توان مشاهده کرد، نمایشگر سیستم چندرسانه‌ای و کنترلرهای پایین آن اندکی به سمت راننده متمایل شده‌اند. این نمایشگر از مجموعه پنل ابزار جدا است اما آن‌قدر به نشانگرها نزدیک است که بیننده آن‌ها را همانند یک نمایشگر عریض سرتاسری تصور کند.

نشیمن‌گاه پایین و صندلی‌های چندتکه، تکمیل کننده ذات اسپرت کیا K5 در کابین هستند. البته این خودرو همچنان یک سدان خانوادگی است، چرا که فاصله محوری 2850 میلی‌متر برای قرارگیری چهار فرد بالغ با جثه متوسط کافی خواهد بود، هرچند ممکن است فضای سر در قسمت عقب اندکی محدود باشد.

کیا K5.

طراحی کیا K5

طرفداران برند کیا به خوبی با کیا استینگر آشنا هستند. این سدان اسپرت و تحسین برانگیز فروش مناسبی نداشت اما زمینه ساز تغییرات بزرگی در سبد محصولات این شرکت شد. کیا K5 یکی از نخستین خودروهایی است که از استینگر تاثیر گرفت و حاصل آن خلق خودرویی اسپرت و متفاوت بود، به نحوی که چینی‌ها برای تقلید از آن به زحمت افتند!

در طراحی کیا K5 جلوپنجره سنتی کیا به همراه چراغ‌هایی با الگو طراحی جدید مشاهده می‌شود. این چراغ‌ها خطوط نامنظمی دارند که علاوه بر زیبایی، موجب خاص شدن این خودرو نیز شده‌اند. در نمای جانبی کیا K5 ظاهری نسبتا ساده را می‌بینیم که با یک تورفتگی کوچک همراه است و البته رینگ‌های آلیاژی خودرو نیز بر جذابیت نمای ظاهری افزوده‌اند. در نمای عقب کیا K5 نیز الگوی به هم پیوسته چراغ‌ها را مشاهده می‌کنیم که در محصولات شرکت همکار یعنی هیوندای نیز مورد استفاده قرار گرفته است. طراحان کیا موفق شده‌اند با خلق الگویی متفاوت برای ستون C، ظاهری شبه کوپه به خودرو اعطا کنند که نتیجه آن برای مخاطبان جذاب خواهد بود.

کیا K5

امکانات و تجهیزات کیا K5

امکانات رفاهی متعدد یکی از مزایای اصلی خودروهای کره‌ای بوده است و کیا K5 نیز از همین رویه پیروی می‌کند. از جمله تجهیزات این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: شش کیسه هوا، رادار نقطه کور، کروز کنترل، سیستم کنترل کشش و پایداری، دستیار حفظ مسیر، نور بالا اتوماتیک، سیستم تهویه دو منطقه‌ای، سیستم ورود و استارت بدون کلید با کنترل از راه دور، سیستم چندرسانه‌ای با نمایشگر 8 اینچی به همراه اندروید اتو و اپل کارپلی، سنسور پارک و دوربین عقب.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied