شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در بازدید از 3 پروژه حوزه نفت و انرژی جزیره تاکید کرد؛

ایجاد ارزش افزوده با هدف توسعه صادرات فرآورده های نفتی در قشم

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه بازدیدهای میدانی خود از طرح ها و پروژه های اقتصادی منطقه از سه مجموعه فعال حوزه نفت و انرژی جزیره قشم بازدید کرد.

ایجاد ارزش افزوده با هدف توسعه صادرات فرآورده های نفتی در قشم

به گزارش شمانیوز و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، علی درویش پور در این بازدیدها که جمعی از مدیران این سازمان، وی را همراهی می کردند بر آمادگی سازمان منطقه آزاد قشم برای توسعه فعالیت ها و ایجاد رونق اقتصادی تاکید کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در بازدید از شرکت نفت فلات قاره ایران منطقه عملیاتی قشم (پالایشگاه گورزین) گفت: حوزه نفت و گاز و به طور کل انرژی دارای اهمیت بالایی است و با توسعه صادرات در این حوزه می توان به ارزآوری و رونق اقتصاد کشور کمک کرد.

درویش پور با تاکید بر اهمیت ایجاد اشتغال پایدار برای نیروهای بومی در طرح های بزرگ اقتصادی جزیره قشم، افزود: حضور فعال و اشتغال نیروهای بومی و جامعه محلی از لحاظ امکان شرایط ماندگاری مردم، مشارکت در طرح ها و فعالیت های اقتصادی و افزایش کیفیت ساکنان جزیره بسیار مهم است.

وی ادامه داد: با هدف گذاری و همکاری سایر بخش های مرتبط جهت اجرای آموزش های تخصصی و تربیت نیروهای متخصص بومی، امکان اشتغال آفرینی بیشتری برای ساکنان جزیره فراهم می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: با برنامه ریزی دقیق باید برای جبران برخی عقب ماندگی ها در حوزه نفت و انرژی مانند بانکرینگ و توسعه صادرات فرآورده های نفتی، تلاش کرد.

درویش پور و هیات همراه همچنین در بازدید از پالایشگاه نفت سنگین مجموعه پارس بهین پالایش قشم، اظهار کرد: ایجاد ارزش افزوده با هدف توسعه صادرات فرآورده های نفتی، می تواند نفع اقتصادی خوبی برای جزیره و کشور داشته باشد.

وی با بیان اینکه تهیه و تدوین برنامه ای مشخص از دورنمای صنعت نفت و گاز در جزیره قشم یک ضرورت انکار ناپذیر است، خاطرنشان کرد: باید با پرهیز از تصمبمات جزیره ای و ایجاد هماهنگی میان بخش های مختلف نقشه راه آینده صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی قشم آماده شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه افزود: با هم افزایی و هم دلی می توان فعالیت های مختلفی را با هدف ایجاد توسعه متوازن و اشتغال پایدار در جزیره قشم اجرا کرد.

درویش پور همچنین در آخرین مقصد بازدیدهای روز پنجشنبه خود با حضور در مجموعه نیروگاه قشم مولد، گفت: با برنامه ریزی دقیق می توان از ظرفیت آب شیرین کن این مجموعه، جهت استفاده در مصارف مختلف در جزیره قشم بهره مند شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در جریان این بازدیدها همچنین برای رفع موانع و اقدام جهت تسریع و تسهیل تولید دستورات ویژه ای صادر کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied