شمانیوز
شما نیوز

مدیر شهرسازی و معماری سازمان منطقه آزاد قشم؛

گودبرداری های رها شده قشم ایمن سازی می شوند

مدیر شهرسازی و معماری سازمان منطقه آزاد قشم از صدور دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم جهت شناسایی، صدور اخطار و ایمن سازی گودبرداری های رها شده خبر داد.

گودبرداری های رها شده قشم ایمن سازی می شوند

به گزارش شمانیوز و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، لیلا زین افزا با بیان این مطلب، اظهار کرد: این دستور با هدف انجام اقدامات لازم جهت مراقبت و صیانت قانونمند از حقوق عمومی و جهت پیشگیری از مخاطرات برای شهروندان ابلاغ گردیده است.

وی ادامه داد: بر این اساس مدیریت های سازمان منطقه آزاد قشم باید نسبت به ساماندهی، شناسایی و اخطار لازم به مالکین گودبرداری های رها شده غیر ایمن اقدام نمایند.

مدیر شهرسازی و معماری سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: مطابق دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم، چناچه ظرف مدت یک هفته پس از ابلاغ اخطاریه، از سوی مالکین نسبت به ایمن سازی گودبرداری اقدامی صورت نگیرد، مالک یا مالکین علاوه بر مسئولیت مدنی در صورت وقوع حادثه، تحت تعقیب کیفری نیز قرار خواهند گرفت.

به گفته زین افزا؛ همچنین در مورد اخطاریه هایی که پیش از این صادر شده و اقدامی از سوی متصرف صورت نگرفته، سازمان منطقه آزاد قشم می تواند به ایمن سازی از طریق خاک ریزی و استفاده از سازه های نگهبان با هزینه مالک مستنکف اقدام کند.

وی تصریح کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته باید در اماکنی که احتمال سقوط اشخاص به داخل محل حفاری یا خطر بروز حادثه وجود دارد، موانع حفاظتی برای جلوگیری از ورود آسیب به شهروندان پیش بینی، اجرا و نصب شود.

مدیر شهرسازی و معماری سازمان منطقه آزاد قشم در پایان با قدردانی از تلاش ها و همکاری دادستانی و دستگاه قضایی شهرستان قشم، خاطرنشان کرد: حفظ امنیت و سلامت شهروندان در اولویت است و با دستور صادر شده از دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، در آینده نزدیک تمامی گودبرداری های رها شده در سطح قشم تعیین تکلیف و برای ایمن سازی آنها اقدام خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied