شمانیوز
شما نیوز

آب پنیر

آب پنیر بخورید لاغر شوید

با مصرف آب پنیر در کنار ورزش می‌توانید از وزن خود کم کنید.

آب پنیر بخورید لاغر شوید

به گزارش شمانیوز: با مصرف آب پنیر در کنار ورزش می‌توانید از وزن خود کم کنید. پروتئین آب پنیر به کاهش وزن کمک می‌کند به گونه‌ای که مطالعات نشان داده است که جایگزینی سایر منابع کالری‌دار با پروتئین آب پنیر، در کنار ورزش‌هایی مانند وزنه‌برداری، می‌تواند وزن شما را حدود ۳/۵ کیلوگرم کاهش داده و در مقابل توده عضلانی شما را حجم دهد.

آب پنیر مایع باقیمانده پس از فرآیند تخمیر و صاف کردن شیر است؛ درواقع یک محصول جانبی برای تولید پنیر یا کازئین محسوب می‌شود؛ پودر‌ها و نوشیدنی‌های پروتئینی از محبوب‌ترین مکمل‌های غذایی هستند.

پروتئین آب پنیر یکی از رایج‌ترین این پروتئین‌هاست که به سرعت هضم می‌شوند و غالبا با عنوان پروتئین آب پنیر شناخته می‌شوند.

خواص آب پنیر برای سلامتی بدن

معمولاً در زمان تولید ماست و یا پنیر خانگی همیشه مقدار زیادی ماده زرد رنگ تولید می شود که آن را ماده ای زائد فرض کرده و دور می ریزیم اما در واقع این ماده همان سرم و یا قسمت مایع شیریا اصطلاح همان آب ماست و یا پنیر است. آب پنیر دارای بسیاری از گروه مواد آلی، معدنی و ویتامین های گروه ب است. این املاح برای سالمندان بسیار مفید است و برای همه افراد خواص درمانی منحصر به فرد دارد. آب ماست یا پنیر که در عربی “ماء الجبن” نامیده می شود در طب سنتی نیز جایگاه ویژه ای دارد. امروزه نیز در برخی کشورها آب پنیر را به صورت قرص، مکملهای غذایی، پودر در آورده اند که دارای خواص درمانی بوده و طرفداران زیادی دارد. با آب پنیر عضله بسازید، وزن کم کنید و به مقابله با ایدز بروید. 

فواید آب پنیر برای سلامتی و درمان بیماری ها

هضم بهتر غذا با آب پنیر:

آب پنیر حاوی مقدار زیادی املاح و بسیاری از باکتری ها است که در عمل هضم غذا شرکت می کنند بنابراین برای گوارش مفید است. مصرف آن بهترین راه حل برای کسانی است که به جایگزینی سریع پروتئین نیاز دارند.

ضد یبوست :

مصرف آب پنیر باعث تحریک حرکات دودی روده می شود و موجب هضم و دفع هرچه بهتر، روان شدن مدفوع و ایجاد حالت نیم اسهالی می شود و یبوست را از بین می برد و باعث تخلیه هر چه بهتر روده ها خواهد شد.

آب پنیر کاهش دهنده وزن:

مصرف آب پنیر شما را به مدت طولانی تری سیر نگه می دارد و اشتهایتان را سرکوب می کند. هچنین سبب هضم آسان تر مواد غذایی و تخلیه هر چه بهتر روده ها می شود ، در نتیجه کاهش وزن را در پی دارد پس برای رسیدن به کاهش وزن پس از هر وعده غذایی یک لیوان آب پنیر میل نمایید.

آب پنیر برای درمان سلولیت:

مصرف طولانی آب پنیر موجب دفع چربی اضافه شده و شکم را کوچک می کند و سلولیت را کاهش خواهد داد.

آب پنیر بهترین تنظیم کننده قند خون:

مصرف آب پنیر برای افراد مبتلا به دیابت نیز مفید است و موجب ترشح انسولین شده و به تنظیم و کاهش میزان قند خون کمک می کند.

آب پنیر بهترین تنظیم کننده فشارخون بالا:

در آب پنیر کلسیم، پتاسیم و منیزیم فراوانی وجود دارد که مصرف این ماده غذایی با بالا بردن غلظت این یون ها باعث کاهش و تنظیم فشارخون در افراد مبتلا به فشارخون بالا می شود.

آب پنیر بهترین مکمل غذایی برای ورزشکاران:

ورزشکاران و افرادی که در طول روز بسیار ورزش می کنند به آب و املاح فراوان برای پرداختن به فعالیتهای ورزشی نیاز دارند. مصرف آب پنیر برای ورزشکاران به عنوان یکی از بهترین مکملهای غذایی به هنگام ورزش است زیرا منبع بسیار مغذی از انواع پروتئین ها، کربوهیدرات و انواع متعدد املاح است و اهمیت غذایی فراوان دارد و سرعت هضم و جذب را بالا می برد.

آب پنیر بهترین مکمل غذایی برای سالمندان:

مصرف مداوم و مرتب آب پنیر برای افراد سالمند که دچار مشکلات گوارشی بسیاری هستند موجب اصلاح فرآیند گوارش و دفع آنها می شود و موجب پیشگیری و درمان بسیاری از مشکلات مانند :بواسیر و هموروئید که در اثر نامنظم شدن گوارش ایجاد می گردد ، خواهد شد.

اثر آنتی اکسیدانی فوق العاده آب پنیر:

آب پنیر (پروتئین وی) اثر آنتی اکسیدانی طبیعی دارد حاوی آمینواسیدهای خاصی به نام سیستئین است که تولید ابرآنتی اکسیدان قوی به نام گلوتاتیون را افزایش می دهد. آب پنیر باعث کاهش ترکیبات اکسیده شده در مدت زمان کوتاه می شود.

آب پنیر برای محافظت در برابر سرطان:

آب پنیر حاوی آنتی اکسیدان فراوانی است به همین دلیل می تواند با رادیکال های آزاد که دلیل اصلی ایجاد سلول های سرطانی هستند ، مبارزه کنند.

آب پنیر مفید در رشد و تقویت استخوان:

آب پنیر حاوی مواد آلی و معدنی فراوانی است که ابتدا با جذب مواد حیاتی از طریق روده باعث رشد ، تقویت استخوان ها و تحریک سلولهای بنیادین تشکیل دهنده استخوان می شود.

آب پنیر برای تقویت سیستم ایمنی بدن:

آب پنیر حاوی پروتئین ها و اسیدهای آمینه است که به فعالیت سلول های لنفوسیت t که نقش مهمی در پاسخ ایمنی بدن دارند کمک می کند و باعث تقویت و کارکرد هر چه بهتر سیستم ایمنی بدن می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied