شمانیوز
شما نیوز

سریال خاتون

بازیگران سریال خاتون در کنار همسرانشان | تصاویر بازیگران سریال خاتون

تصاویر جذاب بازیگران سریال خاتون در کنار همسرانشان را در ادامه مشاهده می کنید..

بازیگران سریال خاتون در کنار همسرانشان | تصاویر بازیگران سریال خاتون

به گزارش شمانیوز: سریال خاتون به کارگردانی تینا پاکروان هر دوشنبه در پلتفرم نماوا پخش می شود.سریال خاتون به کارگردانی تینا پاکروان اثری متفاوت و خاص در شبکه نمایش خانگی است.سریال خاتون یک سریال  ملودرام و عاشقانه ای است که اتفاقات آن در سال 1320 هجری شمسی رخ می دهد.

سریال خاتون تجربه ای متفاوت

سریال خاتون به کارگردانی تینا پاکروان و تهیه کنندگی علی اسدزاده جدیدترین محصول پلتفرم نماوا محسوب می‌شود. خاتون را می‌توان یک درام تاریخی عاشقانه دانست که سعی می‌کند داستان خود را با اتکا به ماجرای تابستان ۱۳۲۰ تعریف کند. سریال پرستاره‌ای با بازی بازیگرانی هم‌چون نگار جواهریان، اشکان خطیبی، شبنم مقدمی، مهران مدیری، بابک حمیدیان، پژمان بازغی و ستاره پسیانی.پاکروان در قسمت اول سریال خاتون سعی می‌کند روایت خود را در بستر یک درام تاریخی عاشقانه و در چارچوبی خلاقانه ارائه دهد

پاکروان در قسمت اول سعی می‌کند روایت خود را در بستر یک درام تاریخی عاشقانه و در چارچوبی خلاقانه ارائه دهد. او با مدنظر قراردادن مناسبات بین اشخاص نظامی، رابطه این افراد با خانواده‌هایشان و تابوهای آن دوران، از آن دو گانگی همیشگی خیر و شر مطلق فاصله می‌گیرد. مثلا در رابطه بین خاتون (نگار جواهریان) و شیرزاد (اشکان خطیبی)‌، با اینکه مرد یک فرد نظامی است و روحیات خشک و جدی‌ای هم دارد اما به‌طور کامل منفی نبوده و عشقش به همسرش شخصیت‌اش را خاکستری می‌کند. از آن طرف خاتون نیز به‌عنوان یک زن آزادی طلب که به اهداف خود بیشتر از هر چیز دیگری فکر می‌کند کاملا مثبت تصویر نمی‌شود و خودخواهی و انفعالش از او شخصیتی متمایز می‌سازد.

پاکروان که به علت همکاری با کارگردانانی هم‌چون بیضایی و کیمیایی از آن‌ها تاثیر گرفته است موفق به خلق دیالوگ‌های سرزنده و درستی شده است. مثل دیالوگی که بین خاتون و شیرزاد درباره اسم دخترشان برقرار می‌شود یا مانیفست‌های وطن پرستانه که در کتاب‌فروشی بین شخصیت‌ها رد و بدل می‌شود. این جنس دیالوگ‌نویسی سوای ارزش‌گذاری به مخاطب گِرا می‌دهد که با اثری فراتر از واقعیت‌های موجود (هایپررئال) طرف است. از همین جنس خط‌کشی می‌توان به پرداخت درام در سکانس آغازین اشاره کرد: پر کردن اسلحه و رودستی که نمونه‌اش در سریال‌های ایرانی کم‌تر دیده شده، به ما خبر می‌دهد گرچه در ابتدای تیتراژ می‌خوانیم براساس داستان واقعی اما اولویت نه ترسیم واقعیت که دراماتیزه کردن آن است.

سریال خاتون

سریال خاتون

سریال خاتون

سریال خاتون

سریال خاتون

سریال خاتون

سریال خاتون

سریال خاتون

موضوع داستان مجموعه خاتون

سال ۱۳۲۰ در تاریخ ایران سالی مهم محسوب می شود. اگرچه ایران در جنگ جهانی دوم اعلام بی طرفی کرده بود اما متفقین وارد کشور شدند و حوادث زیادی به دنبال آن رخ داد. این برهه تاریخی هرچند بسیار مهم و اثرگذار است کمتر بر پرده سینما یا در قاب تلویزیون به تصویر کشیده شده است. شاید یکی از دلایل آن سختی ساخت اثر تاریخی باشد اما حالا تینا پاکروان در اولین تجربه سریال سازی خود سراغ این دوره رفته و داستانی عاشقانه را روایت می کند. پیش از این سریال شهرزاد نیز روایتگر ماجرایی عاشقانه و تاریخی بود که وقایع آن به کودتای ۲۸ مرداد و پس از آن می پرداخت.

پاکروان در به تصویر کشیدن آن سال ها دقت عمل زیادی به خرج داده، از دکور و طراحی صحنه و طراحی لباس تا نوع روابط آدم ها و فضای اجتماعی.

از سوی دیگر در این مجموعه ما شاهد هستیم نگار جواهریان نقش اصلی یعنی شخصیت خاتون را برعهده دارد. جواهریان بازیگری است که کم کار می کند اما هر گاه جلوی دوربین می رود می توان شاهد اتفاقی جذاب بود. این ویژگی درباره اشکان خطیبی دیگر بازیگر سریال خاتون نیز صادق است.

نکته مهم دیگری که بر ارزشمند بودن سریال خاتون مهر تایید می زد دیدن اسم کیهان کلهر در تیتراژ آن است. کلهر موسیقی این سریال را ساخته و نام آن را روزی روزگاری، ایران گذاشته است. شاید بد نباشد بدانید این موسیقی در پراگ ضبط شده است.

خلاصهٔ داستان

خاتون نوشته‌ای داستانی-تاریخی از خانواده‌ای است که از اوایل شهریور ۱۳۲۰ آغاز شده و در دوران اشغال ایران توسط متفقین دچار تحولاتی می‌شود. این برهه از تاریخ ایران با همهٔ فراز و فرودش در زندگی تک تک ما جریان دارد.

سریال خاتون داستان زنی از زنان این سرزمین است که روزی روزگاری در ایران برای زندگی جنگیده‌اند.

خاتون یک مجموعهٔ نمایش خانگی ایرانی محصول سال ۱۴۰۰ در ژانر عاشقانه تاریخی به کارگردانی تینا پاکروان و تهیه‌کنندگی علی اسدزاده است. از بازیگران اصلی سریال می‌توان به نگار جواهریان، اشکان خطیبی، میر سعید مولویان، شبنم مقدمی، بابک حمیدیان، رضا بهبودی و ستاره پسیانی اشاره کرد. سریال از روز دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ به صورت اختصاصی از نماوا پخش می‌شود. آهنگساز سریال کیهان کلهر است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۷ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • آرینا

    عالی