شمانیوز
شما نیوز

مسابقات سنگنوردی قهرمانی جهان

الناز رکابی اولین مدال تاریخ سنگنوردی بانوان را کسب کرد | فیلم

ملی پوش سنگنوردی ایران در مسابقات قهرمانی جهان به مقام سوم و مدال برنز دست یافت.

الناز رکابی اولین مدال تاریخ سنگنوردی بانوان را کسب کرد | فیلم

به گزارش شما نیوز: الناز رکابی در مسابقات کمباین (مجموع سه رشته سرعت، سرطناب و بولدرینگ) قهرمانی جهان با کسب 42 امتیاز سوم شد. الناز رکابی توانست مدال برنز این مسابقات را از آن خود کرد. یازده نفر در سه ماده رقابت کرده بودند که در مجموع سه رشته یعنی کمباین ورزشکارانی از اتریش و اسلواکی در جایگاه اول و دوم قرار گرفتند و الناز رکابی با 42 امتیاز سوم شد.
گفتنی است، محیا دارابیان دیگر نماینده کشورمان در این مسابقات با 360 امتیاز در جایگاه نهم قرار گرفت.
لازم به ذکر است، پیش از این دارابیان در مسابقات قهرمانی جوانان جهان سوم و تاریخ‌ساز شده بود. الناز رکابی مربی دارابیان نیز در مسابقات قهرمانی بزرگسالان صاحب نشان برنز شد تا در رده بزرگسالان نام خود را به عنوان اولین مدال‌آور تاریخ ایران در این رده سنی ثبت کند.
در فیلم زیر می توانید صحبت های الناز رکابی را مشاهده کنید:

بیوگرافی الناز رکابی

الناز رکابی ورزشکار رشته سنگ‌نوردی اهل ایران است. او قهرمان کشور از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۹۸ و برنده مدال طلای ماده بولدرینگ کاپ آسیا در سال ۲۰۱۷، مدال برنز ماده لید کاپ آسیا ۲۰۱۷، قهرمان جام گورتکس آدیداس راک استار آلمان ۲۰۱۶ و چندین مدال برنز و نقره در ماده های سرعت تیمی و لید و اوورال و بولدرینگ در سطح قهرمانی آسیا شده‌است. رتبه جهانی وی در مسابقات ورد کاپ بولدرینگ نهم و در رشته لید که از رشته های تخصصی وی در سنگنوردی است نوزدهم است.

دانش تغذیه ای یکی از راهکارهای اصلی موفقیت ورزشکاران حرفه ای

محمدسعید موسایی باغستانی با اشاره به اهمیت موضوع تغذیه برای ورزشکاران گفت: از آنجا که معمولا برای تهیه برنامه غذایی ورزشکاران نیازمند مشورت با متخصص تغذیه هستند، این دوره برای آشنایی و ارتقا دانش تغذیه ای در زندگی حرفه ای ورزشی طراحی و برگزار شد.
وی ادامه داد: رعایت تعادل میان انرژی دریافتی و انرژی مصرفی برای حفظ سلامت و فعالیت متداول بدن ضرورت دارد و مهم ترین عامل موازی با تمرینات ورزشی برای رسیدن به موفقیت محسوب می شود، گرچه بسیاری از ورزشکاران در برنامه های تمرینی خود توجه کمتری به این نکته دارند که تغذیه مناسب می تواند به مراتب سرعت بیشتری به پیشرفت آنان ببخشد.
به گفته موسایی، هدف اصلی برگزاری دوره "تناسب اندام و کنترل وزن"  آشنایی بیشتر ورزشکاران با نحوه صحیح عملکرد تغذیه ای و حفظ تعادل در دوران استراحت و روزهای تمرین بوده است.
رییس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم در پایان تاکید کرد: برگزاری دوره های مبانی و پیشرفته تغذیه به صورت وبیناری توسط این هیأت با استقبال بالایی از سوی مدرسان، مربیان و ورزشکارانی از سراسر کشور همراه شده که به همین منظور تا پایان شهریورماه سعی داریم ادامه دوره های تخصصی را در مباحث دیگر ادامه دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied