شمانیوز
شما نیوز

قیمت سکه

قیمت سکه در بازار امروز 23 مهرماه | جدول قیمت انواع سکه

امروز (جمعه 23 مهرماه) قیمت انواع سکه در بازار آزاد تهران، مشخص شد.

قیمت سکه در بازار امروز 23 مهرماه | جدول قیمت انواع سکه

به گزارش شما نیوز: قیمت سکه در روزهای اخیر با نوسان روبرو بود و قیمت سکه در بازار تهران، شرایط مختلفی را تجربه کرد. قیمت سکه برای افراد جامعه، مهم است و مرتب اخبار این بازار را رصد می کنند. قیمت سکه تحت تاثیر قیمت طلا و دیگر بازارهای مالی قرار می گیرد. روز گذشته (پنج شنبه 22 مهرماه) قیمت سکه در بازار تهران، صعودی شد.
قیمت انواع سکه‌ در بازار آزاد در جدول زیر آمده است:

قیمت سکه

تاثیر قیمت طلای جهانی بر سکه

نقش اونس طلا حداقل در روز دوشنبه در بازار سکه زیاد نبود و در صورتی که نوسانات طلای جهانی در محدوده هزار و ۷۵۰ الی هزار و ۷۶۰ دلار باقی بماند، اثر خاصی در بازار سکه نخواهد داشت.
بازار‌های جهانی سهام روز گذشته روند ترکیبی داشتند. در ایالات متحده هر سه شاخص اصلی با افزایش قیمت نفت خام نیمکس نزولی به پایان رسید. تنگنا‌های زنجیره تامین و افزایش قیمت انرژی نگرانی‌هایی را در رابطه با رشد اقتصاد جهانی ایجاد کرده‌اند. گلدمن ساکس در پیش‌بینی پایان هفته گذشته خود رشد اقتصادی آمریکا در سال جاری و حتی سال آینده را کاهش داد. همزمان برخی از کشور‌های اروپایی نگران تامین انرژی مورد نیاز برای گذران فصل زمستان هستند.
بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری آمریکا روز گذشته به حدود ۱.۶۱۲ درصد رسید. گفتنی است بازده اوراق قرضه روند افزایشی در پیش گرفته و این مساله ترس از افزایش تورم و یا حتی رکود تورمی را که ترکیبی از افزایش قیمت‌ها و کند شدن سرعت رشد اقتصادی است، افزایش داده است.
از دیدگاه فنی، روند نزولی معاملات آتی طلای دسامبر از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. روند نزولی قیمت چهار هفته‌ای در نمودار‌های میله‌ای روزانه نفی شده است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت ۱۸۰۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی و کمترین سطح قیمت معاملات ماه سپتامبر یعنی ۱۷۲۱.۱۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا ۱۷۷۱.۲۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در بالاترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۱۷۸۲.۴۰ دلار در هر اونس است. سطح حمایتی نخست طلا در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۷۴۹.۹۰ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۱۷۴۵.۴۰ دلار در هر اونس عنوان شده است.

ترمز رشد قیمت طلا و سکه کشیده شد

عراقچی و اخبار برجامی ترمز رشد قیمت طلا، سکه و دلار را کشیدند! رکود در بازار حکمفرما است. ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به این که طی چند روز گذشته قیمت طلا، سکه و ارز با کاهش روبرو شده است، اظهار داشت: به دلیل اخبار سیاسی پیرامون آغاز مذاکرات هسته‌ای در دولت جدید و همچین اخبار غیر رسمی بابت حضور مجدد عباس عراقچی در تیم مذاکره کنند، قیمت دلار در بازار داخل با کاهش روبرو شده، به طوری که دلار طی چند روزه گذشته از قیمت ۲۸.۵۰۰ تومان با کاهش هزار تومانی به محدوده ۲۷،۵۰۰ تومان نزول کرده است.
وی افزود: بر این اساس، طلا و سکه در بازار داخلی تحت تاثیر دلار سیر کاهشی به خود گرفته و همین موضوع باعث شده رکود در معاملات نیز تشدید شود، زیرا خریدارانی که قصد معامله داشتند با مشاهده وضعیت موجود از خرید خود دست کشیده اند و منتظر هستند تا ببینند نتیجه مذاکرات چه خواهد شد تا در صورتی که قیمت‌ها کاهش پیدا کرد، در نرخ‌های پایین تری خرید خود را انجام دهند.
محمدولی با اشاره به اینکه دیگر عوامل موثر در بازار طلا روز جهانی است، گفت: در بازار جهانی طلا نیز قیمت‌ها در محدوده ۱۷۵۰ دلاری در نوسان بوده و چشم انداز افزایش قابل ملاحظه‌ای نیز نمی‌توان برای اونس جهانی درنظر گرفت، بنابراین ثبات در بازار جهانی نیز تاثیر بسزایی در آرام شدن بازار سکه و طلا در داخل داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied