شمانیوز
شما نیوز

بورس

پیش بینی بورس برای فردا 27 مهرماه | بورس سقوط می کند؟

امروز (دوشنبه 26 مهرماه) در پایان معاملات بازار سرمایه، شاخص کل بورس با رشد اندکی روبرو شد و آیا روند صعودی بورس در جرایان معاملات فردا (سه شنبه 27 مهرماه) ادامه دار خواهد بود؟

پیش بینی بورس برای فردا 27 مهرماه | بورس سقوط می کند؟

به گزارش شما نیوز: روز چهارشنبه (21 مهرماه) هفته گذشته، شاخص کل بورس برای دومین روز متوالی، نزولی شد و 21 هزار و 236 واحد پائین آمد. همچنین، شاخص هم‌وزن بورس، نیز، 8 هزار و 786 واحد افت کرد و شاخص کل فرابورس افت 416 واحدی داشت. در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه بورس، 47 نماد رشد قیمت و 444 نماد بورس کاهش قیمت داشتند؛ به عبارت دیگر، 9 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 89 درصد بازار افت قیمت داشتند. در جریان معاملات روز گذشته (یکشنبه 25 مهرماه) ورق بورس برگشت و بازار سهام صعودی شد و روند بورس در پایان معاملات امروز (دوشنبه 26 مهرماه) به روند رشد خود ادامه داد و آیا این روند برای فردا (سه شنبه 27 مهرماه) ادامه، خواهد داشت؟

وضعیت بورس امروز 26 مهرماه 

در پایان معاملات امروز (دوشنبه 26 مهرماه) شاخص کل بورس، پس از رشد ۸۵۳ واحدی شاخص کل آن را در ارتفاع یک میلیون و ۴۳۶ هزار واحدی قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز ۱.۱ درصد افت کرد.
آخرین قیمت ۷۹ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۲۳۷ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.
حقیقی‌ها امروز بیش از ۷۱۰ میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. نمادهای «فملی»، «فسبزوار»، «کیمیاتک»، «شپنا»، «شبندر»، «خودرو» و «فولاد» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نمادهای «توسن»، «دی»، «فجهان»، «مدیریت»، «فرابورس»، «کرمان» و «سپیدار» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند.
گفتنی است، ارزش کل معاملات خُرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به پنج هزار میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس فردا ۲۷ مهرماه

«مریم محبی» کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه، گفت: کاهش مجدد حجم معاملات نسبت به روز قبل و کاهش تعداد نماد‌های مثبت از ۹۵ نماد به ۸۷ نماد نشان از ادامه دار بودن سردرگمی بازار و هیجان سرمایه گذاران است.
وی ادامه داد: جذاب‌تر شدن بازار رمزارز‌ها و کاهش قیمت دلار نیز باعث شده است تا سهامداران خرد میل و رغبتی به بازار بورس نداشته باشند و این روند کاهشی می تواند در روز‌های آتی ادامه دار باشد.
این کارشناس بازار سرمایه در پایان، گفت: دریافت سیگنال‌های مثبتی، چون ورود پول جدید به بورس، کاهش میزان فروش اوراق در بورس و ... می‌تواند در مثبت شدن بازار موثر باشد.

پیش بینی بورس طی روزهای آینده

«یوسف هاشمی» کارشناس بازار سرمایه درباره علت ریزش شاخص کل بورس در روزهای گذشته، گفت: کاهش شاخص بورس در هفته گذشته عمدتاً تحت تأثیر کاهش نرخ دلار و گمانه زنی ها درخصوص تغییرات گسترده در بدنه مدیریتی سازمان بورس صورت گرفت.
این کارشناس بازار سرمایه، ادامه داد: در حال حاضر با توجه به اینکه آخر هفته گذشته تیم جدید مدیریتی سازمان بورس تعیین شد، در هفته جاری نگاه بازار صرفا به روند قیمت دلار خواهد بود چون سایر عوامل از قبیل قیمت جهانی نفت و کالاها همچنان روند با ثبات و صعودی را دارند در نتیجه بازار از این بابت نگرانی ندارد.
هاشمی در پایان، گفت: به نظر در این هفته توجه عمده بازار به نرخ دلار و نرخ سود بانکی است که در صورت عدم کاهش در نرخ دلار و عدم افزایش در نرخ سود بانکی می‌توان شاهد روند حرکتی بهتری در بازار باشیم.

عوامل تاثیرگذار بر ریزش بورس

«احسان رضا پور» کارشناس بازار سرمایه درخصوص دلایل رشد بیش از 40 هزار واحدی روز شنبه (24 مهرماه) شاخص کل بورس، اظهار داشت: با مشخص شدن رئیس جدید سازمان بورس  و از طرف دیگر با انتخاب اعضای جدید شورای عالی بورس، سایه ابهامات از روی بازار سرمایه برداشته خواهد شد و همین امر در روند مثبت امروز بازار اثرگذار بود.
این کارشناس بازار سرمایه به عواملی که هفته گذشته باعث ایجاد فشار فروش مضاعف در بازار شده بودند اشاره کرد و گفت: صحبت‌هایی در خصوص تغییر مدیریتی در سازمان بورس، امکان ریزش قیمت دلار به واسطه تعاملات سیاسی کشور با منطقه و موضوع برجام از عواملی بودند که باعث ایجاد فشار فروش بیش از حد به بازار شده بودند؛عواملی که در این هفته از شدت آن ها کاسته شد.
این کارشناس بازار سرمایه به این پرسش که آیا مثبت امروز بازار، نمایشی بود؟ پاسخ داد: مثبت امروز بازار را نمی‌توان نمایشی دانست اما منفی هفته گذشته  و فشار فروش ایجاد شده در بازار را غیر منطقی و  منفی بازار را فرا‌تر از انتظارات و به واسطه هیجانات می دانیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied