شمانیوز
شما نیوز

قیمت دلار

پیش بینی قیمت دلار برای فردا 28 مهرماه | قیمت دلار صعودی می شود؟

امروز (سه شنبه 27 مهرماه) قیمت دلار در بازار آزاد تهران، صعودی شد و آیا روند صعودی قیمت دلار در جریان معاملات فردا (چهارشنبه 28 مهرماه) ادامه دار خواهد بود؟

پیش بینی قیمت دلار برای فردا 28 مهرماه | قیمت دلار صعودی می شود؟

به گزارش شما نیوزقیمت دلار در روزهای اخیر با نوسان روبرو بوده است. روز گذشته (دوشنبه 26 مهرماه) قیمت دلار در بازار آزاد تهران، کاهش یافت و برخی از کارشناسان معتقد هستند که روند کاهشی قیمت دلار همچنان ادامه خواهد داشت. در حالی که قیمت دلار از اواسط شهریورماه تا اوایل مهرماه عمدتا بین ۲۷۳۰۰ تا ۲۷۶۰۰تومان نوسان داشت؛ از ابتدای هفته گذشته، تحت تاثیر ورود سیگنال‌های منفی به بازار قیمت دلار در مدار صعودی قرار گرفت و آیا روند صعودی قیمت دلار در جریان معاملات فردا (چهارشنبه 28 مهرماه) ادامه خواهد داشت؟

پیش بینی قیمت دلار برای فردا چهارشنبه 
 

نوسان بازار ارز در هفته پایانی مهرماه نسبت به هفته‌های گذشته، کمتر شد دلار عمدتا در محدوده ۲۷۳۰۰تومان درجا زد که فعالان بازار اظهار دارند، این وضعیت متاثر از انتظار معامله‌گران به رسیدن یک سیگنال از سمت برجام است و از آنجا که شنیده‌ها حاکی از برگزاری مذاکرات در اواخر ماه اکتبر بوده، به نظر نمی‌رسد تا آن زمان خریداران و فروشندگان وارد معامله شوند.
دلار در مهرماه روزهای پر‌نوسانی را پشت سر گذاشت و اگر چه در هفته اول روند صعودی پیش گرفت، اما طی هفته دوم و سوم به مسیر نزولی بازگشت و در آخرین روز‌های ماه هم عمدتا در محدوده ۲۷۳۰۰تومان قرار داشت.
با انتشار اخبار منفی در مورد برجام طی روزهای ابتدایی ماه، بازار فاز افزایشی گرفت و در حالیکه دلار تا اواخر شهریور در سطح ۲۷۳۰۰تومان قرار داشت، در هفته اول مهر تا مرز ۲۸۵۰۰تومان بالا رفت؛ اما با تغییر رنگ‌وبوی اخبار و فروکش کردن انتظارات منفی نسبت به حصول برجام، بازار ارز به مسیر کاهشی بازگشت و این روند با انتصاب رییس کل بانک مرکزی تشدید شد و دلار تا مرز ۲۶۹۵۰تومان پایین آمد.
با توجه به عملی نشدن وعده از سرگیری مذاکرات در آینده نزدیک و وجود سیگنال‌های منفی اقتصادی از جمله تورم و کسری بودجه بالا، دلار مجددا تا سطح ۲۷۳۰۰تومان افزایش یافت و طی آخرین هفته ماه همین محدوده را حفظ کرد.
اما درحالی‌که خبرها حاکی از احتمال بالای برگزاری مذاکرات در هفته آخر ماه اکتبر (هفته اول آبان ماه) بود، روز گذشته سخنگوی اتحادیه اروپا اعلام کرد که پنجشنبه در بروکسل با ایران درباره از سرگیری مذاکرات درباره برجام گفت‌وگویی برگزار نخواهند کرد. اگرچه دلار معاملات دیروز را با قیمت ۲۷۱۰۰تومان شروع کرده بود، اما تحت تاثیر این خبر تا ۲۷۳۴۰تومان بالا رفت.
حالا امروز انتظارات تورمی دوباره بالا رفته و خریداران قدرت بیشتری در بازار پیدا کرده‌اند و همین موضوع منجر به افزایش قیمت دلار تا ۲۷۴۵۰تومان شده است؛ در این شرایط اگر حجم خرید‌ها به حدی بالا باشد که دلار مرز مقاومتی ۲۷۵۰۰تومان را رد کند، بازار در مسیر صعودی قرار خواهد گرفت، اما با ورود یک سیگنال مثبت درمورد برجام، دلار به محدوده قبلی عقب‌نشینی خواهد کرد.
البته امروز ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که ما همچنان معتقد به مسیر دیپلماسی در قبال ایران هستیم؛ حالا از آنجا که بازار در حالت بلاتکلیفی است و سیگنال منفی قوی هم وجود ندارد، به نظر می‌رسد رشد نرخ ارز ناشی از خرید‌های هیجانی باشد و تا ساعات پایانی معاملات امروز، دلار باز هم به سطح ۲۷۳۰۰تومان بازگردد.

دلار ارزان می شود؟

در شرایط کنونی، شماری از معامله گران تصور می کنند که بازارساز با عرضه خود به دنبال بردن دلار به کانال پایین تر است. همین عامل موجب شده است که برخی از خریداران به طور موقت از بازار خارج شوند. در واقع این دسته از معامله گران در کمین دلار هستند و ممکن است به یکباره قیمت اسکناس آمریکایی را دچار نوسان کنند.
شماری از فعالان نیز باور دارند، معامله گران از هراس آغاز مذاکرات هسته ای، به طور موقت از بازار خارج شده اند. اخیرا وزیر امور خارجه عنوان کرده بود که ترکیب تیم مذاکره‌‌کننده ما درحال نهایی شدن است. با این حال، شرط ایران برای مذاکره یعنی دریافت 10 میلیارد دلار از پول های بلوکه شده، از نگاه برخی فعالان به معنای آن است که مذاکرات به زودی آغاز نخواهد شد. از نگاه این دسته دلیل عقب ماندن دلار در 2 روز ابتدای هفته عرضه بازارساز و سودگیری معامله گران از خریدهای گذشته بوده است. آن ها با کاهش سطح عرضه، انتظار رشد قیمت دلار دارند.
در کنار این، حواله درهم نیز در ابتدای هفته تمایل صعودی خاصی از خود نشان نداد. به نظر می رسد در صورتی که دلار در روز دوشنبه به زیر مرز 28 هزار تومانی برود، فروشنده های بیشتری در بازار فعال خواهند شد و ماندن بالای مرز 28 هزار تومانی به تدریج زمینه ساز ورود خریداران بیشتر خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied