شمانیوز
شما نیوز

امیر عابدزاده

امیر عابدزاده نامزد بهترین دروازه‌بان جهان شد | بیوگرافی امیر عابدزاده

امیر عابدزاده نامزد بهترین دروازه‌بان جهان در سال ۲۰۲۱ شد.

امیر عابدزاده نامزد بهترین دروازه‌بان جهان شد | بیوگرافی امیر عابدزاده

به گزارش شما نیوز: امیر عابدزاده دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران و تیم باشگاهی ماریتیمو است. امیر عابدزاده پسر احمدرضا عابدزاده دروازه بان اسطوره ای تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس است. امیر عابدزاده در تیم ملی فوتبال در زیر سایه علیرضا بیرواند قرار گرفته است و دروازه بان دوم تیم ملی است. بسیاری از کارشناسان فوتبال، آینده ای درخشان را برای امیر عابدزاده متصور می شوند و اعتقاد دارند وی می تواند همچون پدرش دروازه بان مطمئنی برای تیم ملی فوتبال ایران، باشد. امیر عابدزاده در سال اخیر، نمایش قابل قبول و خیره کننده ای در تیم باشگاهی اش داشته است و همین موضوع باعث شده است که نام وی در لیست بهترین دروازه بانان؛ جهان باشد.
فدراسیون تاریخ و آمار فوتبال جهان همزمان با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۲۱ میلادی، اقدام به معرفی نامزدهای بهترین‌های فوتبال جهان کرده است تا بهترین‌های مستطیل سبز معرفی شوند.
بعد از معرفی نامزدهای بهترین بازیکنان فوتبال جهان که نام مهدی طارمی و سردار آزمون نیز در آن وجود داشت، اکنون نامزدهای بهترین دروازه بان های فوتبال جهان نیز معرفی شدند که نام امیر عابدزاده دروازه بان تیم ملی ایران و تیم باشگاهی پونفردینا به عنوان تنها دروازه بان آسیایی دیده می شود.
نامزدهای بهترین دروازه بان جهان در سال ۲۰۲۱:
جانلوئیجی دوناروما (ایتالیا، میلان، پاری سن ژرمن)
تیبو کورتوا (بلژیک، رئال مادرید )
کاسپر اشمایکل (دانمارک، لسترسیتی)
جردن پیکفورد (انگلیس، اورتون)
داوید دخئا (اسپانیا، منچستریونایتد اف سی)
مانوئل نویر (آلمان، بایرن مونیخ)
ادرسون (برزیل، منچسترسیتی)
ادوارد مندی (سنگال، چلسی)
امیلیانو مارتینز (آرژانتین، استون ویلا)
یان اوبلاک (اسلوونی، اتلتیکو مادرید)
پیتر گولاچی (مجارستان، لایپزیگ)
کیلور ناواس (کاستاریکا، پاری سن ژرمن)
آلیسون (برزیل،لیورپول)
آندره اونانا (کامرون، آژاکس آمستردام)
محمد الشناوی (مصر، الاهلی)
مت ترنر (ایالات متحده، نیوانگلند)
آندره بلیک (جامائیکا، فیلادلفیا)
پدرو گالیزه (پرو، اورلاندو سیتی)
گیلرمو اوچوا (مکزیک، آمه ریکا)
امیر عابدزاده (ایران، ماریتیمو)
گفتنی است، سال گذشته، مانوئل نویر دروازه بان آلمان و بایرن مونیخ عنوان بهترین دروازه بان سال را به دست آورد و باید دید امسال، این عنوان به چه دروازه بانی می رسد.

امیر عابدزاده

بیوگرافی امیر عابدزاده 

امیر عابدزاده متولد ۶ اردیبهشت ۱۳۷۲ در تهران است. امیر فرزند احمدرضا عابدزاده، بازیکن فوتبال و دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتبال ایران، استقلال تهران و پرسپولیس،  است. امیر عابدزاده در آبان ماه سال ۱۳۹۶ از سوی کارلوس کی‌روش اولین‌بار به تیم ملی بزرگسالان ایران دعوت شد.

دوران باشگاهی عابدزاده

او در سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷ عضوی از آکادمی فوتبال پرسپولیس تهران بود و از ۷ سالگی زیر نظر پدرش تمرین می‌کرده‌ است. او از سن ۱۵ سالگی به انگلستان منتقل شد. وی در سال ۲۰۰۸ مدتی عضو تیم برنتفورد بود سپس در سال ۲۰۰۹ به آکادمی باشگاه تاتنهام پیوست و پس از آن به تیم لندن تایگر رفت. امیر عابدزاده در سال ۲۰۱۱ به کشور آمریکا و تیم لس‌آنجلس بلوز رفت و مدتی نیز در تیم ۲۳ سال لس‌آنجلس بلوز بازی کرد.
عابدزاده در سال ۲۰۱۲ به باشگاه فوتبال پرسپولیس پیوست. او در فصل اول حضورش در تیم پرسپولیس یعنی در زمان سرمربیگری مانوئل ‍ژوزه و یحیی گل محمدی، فرصت بازی کردن در بازی‌های رسمی را پیدا نکرد. او در فصل دوم هم چند هفته ابتدایی را با تیم بزرگسالان تمرین کرد اما با نظر علی دایی سرمربی وقت تیم و موافقت خودش به تیم امید پرسپولیس ملحق شد. او نسبت به مدیران پرسپولیس نارضایتی داشت. 
بعد از توفیق نه چندان امیر در لس آنجلس با عقد قراردادی با رویانیان در سال 90 به پرسپولیس آمد و تا 1392 موفق به بازی در این تیم هم نشد از فصل 92 – 93 با پدرش به راه آهن رفت. او در این تیم با 9 بازی و 13 گل نیز زیاد مورد توجه قرار نگرفت.

در لیگ پرتغال

امیر در سال 95 به تیم باریرنسه در لیگ دسته دوم پرتغال پیوست و در 10 بازی 9 گل خورد، این عملکرد نه چندان جالب توجه باعث پرش او به لیگ برتر پرتغال و حضور در تیم سرشناس ماریتیمو شد.
بازی های درخشان، خروج های مطمئن و با اعتماد به نفس اش مورد تمجید رسانه های پرتغالی قرار گرفت، همین عملکرد باعث شد آبان 96 به تیم ملی دعوت شود.
امیر عابدزاده 28 سال سن دارد و هنوز ازدواج نکرده و مجرد است و وی در مصاحبه ای گفته است که هدفم تیم فوتبال رئال مادرید است. پیوستن به رئال مادرید و بازی در اسپانیا هدف فوتبالی ام است؛ خیلی ها به خاطر این آرزو تمسخرم می کنند اما من، این هدف را بسیار جدی می دانم. وی همچنین، گفته است که عاشق سکوت هستم و اغلب موبایلم خاموش است؛ چون عاشق سکوت و آرامش هستم و دوست دارم همین طور هم کارم جلو برود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    خدایش امیر عابدزاده از همه گلرهای ايران و حتی آسیا یه سروگردن بهتر است خروج های بسیار عالی دارد و رفلکس های بی‌نظیر او دیدنی است