شمانیوز
شما نیوز

بورس

پیش بینی بورس برای فردا 10 آبان ماه | بورس سقوط می کند؟

امروز (یکشنبه 9 آبان ماه) شاخص کل بورس با ریزش شدید روبرو شد و آیا روند ریزشی بازار سهام در جریان معاملات فردا (دوشنبه 10 آبان ماه) ادامه، خواهد داشت؟!

پیش بینی بورس برای فردا 10 آبان ماه | بورس سقوط می کند؟

به گزارش شما نیوزبورس در اولین روز کاری هفته جاری (شنبه 8 آبان ماه) نزولی شد و شاخص کل بورس پس از افت ۱۸ هزار و ۲۲۶ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۳۷۵ هزار واحدی قرار گرفت و همچنین، شاخص کل هم‌وزن بورس، نیز ۱.۶درصد افت کرد. در در حال حاضر، بورس در شرایط مطلوبی قرار ندارد و این عوامل، موجب نگرانی سهامداران بورس را فراهم کرده است.

پیش بینی بورس برای فردا دوشنبه 10 آبان ماه

در پایان معاملات امروز (یکشنبه 9 آبان ماه) بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۳۵ هزار واحد منفی و ۲٫۵۷ درصد افت در محدوده یک میلیون و ۳۴۰ هزار واحدی قرار گرفت. روند شاخص بورس در جریان معاملات بازار فردا (دوشنبه 10 آبان ماه) چگونه است؟
 امروز (یکشنبه 9 آبان ماه) بازار سرمایه در دومین روز معاملاتی باز هم با افت شاخص کل، همراه شد و بیشتر گروه‌ها با روند منفی به کار خود پایان دادند.
«نیما میرزایی» کارشناس بازار سرمایه درباره وضعیت بازار سهام در روز‌های آینده، گفت: با توجه به ترس بسیار بالای سهامداران در سایه سکوت مدیران مربوطه، تابلو معاملات یک پارچه سرخ پوش شده است و بخش قابل توجهی از معامله‌گران زیان‌دیده اقدام به فروش فرار گونه از بازار کرده‌اند و تا زیان‌هایشان بیشتر از این نشود. علاوه براین بسیاری از کد‌ها هم کال مارجین (وضعیتی که میزان ضرر معاملات در بازار آتی از حد مجاز آن (۳۰ درصد وجه تضمین اولیه) بیشتر شده و اخطاریه افزایش وجه تضمین جبرانی صادر شده باشد) شده و درکنار ابطالی‌های صندوق‌ها به این صف پیوسته‌اند.
وی ادامه داد: همچنین انتظار می‌روید فشار فروش برای روز‌های آینده در بازار بیشتر شود و برای بازگشت بازار دست‌کم دو موج قوی خرید را باید مشاهده کنیم که هنوز رخ نداده است.

ریزش بورس تا کی ادامه دارد؟

 

میرزایی در بخش دیگری گفت: ریزش بازار با وجود تمام ابهام‌ها درباره آینده برجام، در اختیار تصمیمات اقتصادی دولت است. افزایش نرخ‌های بهره در بازار‌های پولی و بدهی موجب کاهش جذابیت P/E بورس شده است؛ بنابراین تا زمانی که وزارت اقتصاد و بانک مرکزی با هدف کنترل تورم در سایر بازار‌ها رویه فعلی (افزایش نرخ‌های بهره) را ادامه دهند نمی‌توان انتظار اقبال با ثبات معامله‌گران را به بازار سرمایه داشت. ممکن است این رویه تا به سر انجام رسیدن مذاکرات و باز شدن نسبی شریان‌های تبادلات ارزی با خارج از کشور ادامه داشته باشد.

سهام کدام گروه ها ریزش خواهند داشت؟

این کارشناس بازار درباره گروه‌هایی که در وضعیت فعلی بازار بیشترین آسیب را دریافت می‌کنند، گفت: گروه‌هایی که در مسیر صعودی ابتدای تابستان رشد‌های خوبی رو ثبت کرده بودند و عمدتا نسبت اهرمی دلار بالایی داشتند می‌توانند مسیر اصلاحی و هیجانی سریعتری را در این ریزش دسته‌جمعی داشته باشند. البته که شرایط بنیادی، نحوه حمایت سهامداران عمده و میزان نقدشوندگی سهم نیز تاثیر گذار است.

پیش بینی بورس تا پایان سال 1400 

«سجاد امیری» کارشناس بازار سرمایه به علت ایجاد روند نزولی معاملات بورس در هفته گذشته و همچنین عوامل تاثیرگذار در ایجاد چنین روندی اشاره کرد و افزود: به طور قطع یکی از علل مهم کاهش شاخص بورس در بازار، انتظار سرمایه‌گذاران از تصمیمات قطعی دولت جدید و اجرای هر چه زودتر آنها است.
وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر به تدریج در بازارهای موازی رکودی در حال شکل گیری است که سبب ایجاد مشکل برای چرخش پول در اقتصاد کشور می شود؛ بنابراین زمانی که نقدینگی وجود نداشته نباشد به مراتب شاخص بورس هم از توانایی لازم برای طی کردن این مسیر صعودی برخوردار نیست.
این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه روند اصلاحی شاخص بورس تا کجا می تواند ادامه یابد، گفت: به طور قطع، بازار سرمایه تا پایان سال جاری خود را همگام با تنظیم نرخ دلار و میزان تورم در کشور جلو خواهد برد و به آرامی روند صعودی خود را ادامه خواهد داد.
وی با بیان اینکه مطالعات انجام شده حاکی از آن است که شاخص بورس در زمانی که کشور وارد دوران رکود می شود، در انتظار رشد اقتصادی و نیز تولید ناخالص ملی خواهد ماند، افزود: در صورت ایجاد رشد تولید، معاملات بورس به سمت خروج از رکود پیش می رود که در کنار آن صورت های مالی و اخبار شرکت ها منجر به ایجاد روندی منطقی در معاملات بورس می شود.
امیری اظهار داشت: احتمال می رود در انتهای سال ۱۴۰۰ و ابتدای سال جدید شرکت ها فروش خوبی را از خود نشان دهند و تکانی اساسی در معاملات بازار ایجاد شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied