شمانیوز
شما نیوز

اتریوم

قیمت اتریوم جهش کرد | قیمت اتریوم به بیت کوین می رسد؟

امروز (چهارشنبه 12 آبان ماه) در بازار تجارت دیجیتال قیمت اتریوم به جهش رسید.

قیمت اتریوم جهش کرد | قیمت اتریوم به بیت کوین می رسد؟

به گزارش شما نیوز: اتریوم یکی از ارزهای دیجیتال است. اتریوم در رتبه دوم بازار ارزهای دیجیتال قرار دارد. اتریوم طرفداران بسیاری دارد و بسیاری از کارشناسان رمزارزها آینده درخشانی را برای اتریوم پیش بینی کرده اند. حتی برخی معتقد هستند که در آینده ای نه چندان دور، اتریوم می تواند از بیت کوین هم سبقت بگیرد.
در ساعات نخست معاملات امروز (چهارشنبه 12 آبان) ارزهای دیجیتال، اکثر رمزارزها در محدوده سبز معامله می‌شوند. در حال حاضر، ارزش بازار جهانی رمزارزها ۲.۷۵ تریلیون دلار است که ۳.۴ درصد رشد نسبت به روز گذشته (سه شنبه 11 آبان) را نشان می‌دهد. همچنین، حجم کل معاملات در طول ۲۴ ساعت گذشته ۲.۹۷ درصد افزایش یافته و به ۱۳۳.۳۸ میلیارد دلار رسیده است.
لازم به ذکر است، در جریان معاملات امروز (چهارشنبه) بیت‌کوین با ۲.۵۲ درصد رشد با قیمت ۶۳ هزار و ۳۳۵دلار و اتریوم با جهش بیش از ۵.۵ درصدی با قیمت ۴ هزار و ۶۰۷ دلار معامله می‌ شوند و شیبا شاهد افت بود در حالی که ریپل، کاردانو و دوج‌کوین روند صعودی در پیش گرفتند.

در مورد اتریوم

اتریوم دومین رمزارز محبوب بازار کریپتوکارنسی است. بعد از بیت کوین، اتریوم بیشترین طرفداران را در میان افراد فعال در حوزه رمزارزها دارد. اتریوم یک شبکه بلاکچینی غیرمتمرکز و متن‌باز است که علاوه بر ارائه رمزارز بومی خود یعنی اتر (ETH)، بستر مناسبی برای پیاده‌سازی دیگر رمزارزها و همچنین قراردادهای هوشمند است.اتریوم توسط یکی از خوش‌فکرترین توسعه‌دهنده‌های حوزه ارزهای دیجیتال یعنی ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) در سال ۲۰۱۴ به دنیا معرفی شد. پروژه اتریوم به طور کلی هشت هم‌بنیان‌گذار دارد که از میان آنها می‌توان گوین وود (Gavin Wood)، چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson) و جوزف لوبین (Joseph Lubin) را نام برد.اتریوم در طول عمر کوتاه خود، نوسانات قیمتی شدیدی تجربه کرده و این تغییرات قیمت، طی اتفاقات متعددی که برای اتریوم رخ داده ایجاده شده‌اند. در این مطلب قصد داریم به بررسی تاریخچه قیمت اتریوم بپردازیم. با ما همراه باشید.
تحلیل قیمت اتریوم تا مدت‌ها افراد زیادی تصور می‌کردند قیمت اتریوم تاثیر مستقیمی از قیمت بیت کوین می‌گیرد و چشم بسیاری از دارندگان اتریوم، به نمودار بیت کوین بود تا با روند صعودی خود، تغییری در وضعیت قیمت لحظه‌ای اتریوم ایجاد کند. این ادعا، در اوایل شروع به کار اتریوم تا حدودی درست بود؛ چرا که در آن زمان سلطه بیت کوین بر بازار از یک طرف و قرار داشتن دیگر پروژه‌های حوزه در ابتدای راه خود از طرف دیگر، باعث میشد کوچک‌ترین تغییرات قیمت بیت کوین، روی قیمت لحظه‌ای اتریوم و دیگر رمزارزها تاثیر زیادی داشته باشد. اما در حال حاضر، پروژه‌هایی مانند اتریوم بسیار توسعه پیدا کرده‌اند و با قدرت زیادی در حال فعالیت در بازار هستند و در نتیجه، قیمت آنها تقریبا مستقل از قیمت بیت کوین تغییر می‌کند. در ادامه این مطلب با میهن بلاکچین همراه باشید تا با عوامل تاثیرگذار روی قیمت اتریوم بیشتر آشنا شوید.

تغییرات قیمت اتریوم در سال ۲۰۲۱

اتریوم سال ۲۰۲۱ را طوفانی شروع کرد. در ژانویه ۲۰۲۱ بود که قیمت لحظه ای اتریوم به طور مداوم در حال افزایش بود و رمزارز اتر این ماه را با قیمت ۱۳۰۰ دلار به پایان رساند. این تغییر چشمگیر قیمت اتریوم، از چند عامل مختلف نشات می‌گرفت. یکی از این عوامل، افزایش قیمت بیت کوین به دلیل روی آوردن سرمایه‌گذاران سازمانی به سمت این رمزارز بود. عامل دیگر، بهبودها و تغییرات مداوم روی شبکه اتریوم بود. دلیل دیگر، افزایش استفاده پروژه‌های مختلف از اتریوم بود؛ پروژه‌هایی مانند صرافی‌های غیرمتمرکز مثل یونی سواپ، پلتفرم‌های وام‌دهی مانند کامپوند، پلتفرم‌های خرید و فروش NFT مانند OpenSea و…اتریوم در سال ۲۰۲۱ موفق شد سقف قیمتی خود را جا‌به‌جا کند و برای اولین بار در تاریخ خود، به قیمت ۴۳۰۰ دلار رسید. با این وجود، این رمزارز موفق نشد این سقف قیمتی را حفظ کند.

وضعیت قیمت اتریوم در سال ۲۰۱۵

پیاده سازی پروتکل Frontier در سال ۲۰۱۵، یکی از نقاط عطف پیشرفت شبکه اتریوم بود. پس از این به‌روزرسانی، توسعه‌دهنده‌ها بلافاصله شروع به کار با قراردادهای هوشمند و پیاده‌سازی اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز روی شبکه اتریوم کردند. در آگوست سال ۲۰۱۵، رمزارز اتر در صرافی کراکن لیست شد و معامله آن با قیمت ۲.۷۷ دلار در این صرافی آغاز شد. پس از گذشت سه روز از شروع معاملات در این صرافی، قیمت اتریوم تا ۰.۶۸ دلار سقوط کرد. این کاهش قیمت بیشتر به دلیل فروش سریع اتریوم توسط سرمایه‌گذاران اولیه رخ داد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied