شمانیوز
شما نیوز

قیمت سکه و طلا

پیش بینی قیمت سکه و طلا در هفته جاری | قیمت سکه و طلا نزولی می شود؟

امروز (سه شنبه 18 آبان ماه) قیمت سکه و طلا در بازار تهران، افزایش یافت؛ آیا روند صعودی قیمت سکه و طلا در هفته جاری، ادامه خواهد داشت؟!

پیش بینی قیمت سکه و طلا در هفته جاری | قیمت سکه و طلا نزولی می شود؟

به گزارش شما نیوزقیمت سکه و طلا در روزهای اخیر با نوسان روبرو بود و قیمت سکه و طلا در بازار تهران، شرایط مختلفی را تجربه کرد. قیمت سکه و طلا برای افراد جامعه، مهم است و مرتب اخبار این بازار را رصد می کنند. قیمت سکه و طلا تحت تاثیر قیمت جهانی طلا و دیگر بازارهای مالی قرار می گیرد. روز گذشته (دوشنبه 17 آبان ماه) قیمت سکه و طلا در بازار آزاد تهران، صعودی شد.
نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران افزایش همزمان اونس و دلار را عامل رشد قیمت طلا و سکه عنوان کرد و گفت: به نظر می‌رسد تا پایان هفته طلا و سکه در قیمت فعلی، باقی بماند.
«محمد کشتی‌آرای» درباره علت افزایش قیمت طلا و سکه از ابتدای هفته جاری، اظهار داشت: اونس معاملات جهانی را با حدود ۳۴دلار افزایش آغاز کرد و از ابتدای هفته، دلار هم روند صعودی پیش گرفته که رشد همزمان این دو عامل تاثیر‌گذار، منجر به افزایش حدود ۳۵هزار تومانی قیمت طلا و ۳۰۰هزار تومانی سکه شده است.
این فعال بازار طلا با اشاره به تاثیر تقاضا در نوسان قیمت‌ها، تاکید کرد: از آنجا که وضعیت داد‌و‌ستد‌ها تغییری نکرده و طلا و سکه همچنان متقاضی ندارد، این عامل نقشی در تغییر قیمت‌ها نداشته و حباب سکه همچنان، ۲۲۰ هزار تومان است.
کشتی‌آرای با پیش‌بینی قیمت‌ها بیان کرد: تا پایان هفته به نظر نمی‌رسد شاهد اتفاق تاثیرگذار جدیدی باشیم و تقاضا هم تغییری نخواهد کرد؛ لذا پیش‌بینی می‌شود طی دو روز آینده، طلا و سکه قیمت‌های فعلی را حفظ کند.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز سه شنبه ۱۸ آبان ماه 

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به قیمت‌های امروز (سه شنبه 18 آبان ماه) طلا و سکه در بازار، گفت: در جریان معاملات بازار طلای تهران، قیمت هر مثقال طلای ۱۷ عیار به پنج میلیون و ۲۲۵ هزار و بهای هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۲۰۵ هزار تومان افزایش یافته است.
او اضافه کرد: در بازار امروز، سکه امامی با قیمت ۱۲ میلیون و ۱۵۰ هزار و سکه طرح قدیم ۱۱میلیون و ۹۰۰ هزار تومان فروخته شد. همچنین، قیمت نیم سکه به شش میلیون و ۱۸۰ هزار، ربع سکه سه میلیون و ۶۸۰ هزار و سکه یک گرمی به دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.

تاثیر قیمت طلای جهانی بر سکه

نقش اونس طلا حداقل در روز دوشنبه در بازار سکه زیاد نبود و در صورتی که نوسانات طلای جهانی در محدوده هزار و ۷۵۰ الی هزار و ۷۶۰ دلار باقی بماند، اثر خاصی در بازار سکه نخواهد داشت.
بازار‌های جهانی سهام روز گذشته روند ترکیبی داشتند. در ایالات متحده هر سه شاخص اصلی با افزایش قیمت نفت خام نیمکس نزولی به پایان رسید. تنگنا‌های زنجیره تامین و افزایش قیمت انرژی نگرانی‌هایی را در رابطه با رشد اقتصاد جهانی ایجاد کرده‌اند. گلدمن ساکس در پیش‌بینی پایان هفته گذشته خود رشد اقتصادی آمریکا در سال جاری و حتی سال آینده را کاهش داد. همزمان برخی از کشور‌های اروپایی نگران تامین انرژی مورد نیاز برای گذران فصل زمستان هستند.
بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری آمریکا روز گذشته به حدود ۱.۶۱۲ درصد رسید. گفتنی است بازده اوراق قرضه روند افزایشی در پیش گرفته و این مساله ترس از افزایش تورم و یا حتی رکود تورمی را که ترکیبی از افزایش قیمت‌ها و کند شدن سرعت رشد اقتصادی است، افزایش داده است.
از دیدگاه فنی، روند نزولی معاملات آتی طلای دسامبر از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. روند نزولی قیمت چهار هفته‌ای در نمودار‌های میله‌ای روزانه نفی شده است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت ۱۸۰۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی و کمترین سطح قیمت معاملات ماه سپتامبر یعنی ۱۷۲۱.۱۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا ۱۷۷۱.۲۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در بالاترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۱۷۸۲.۴۰ دلار در هر اونس است. سطح حمایتی نخست طلا در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۷۴۹.۹۰ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۱۷۴۵.۴۰ دلار در هر اونس عنوان شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied