شمانیوز
شما نیوز

اپلیکیشن جعلی

اپلیکیشن‌ جعلی ۳ بانک در گوگل‌پلی | هشدار پلیس درباره اپلیکیشن جعلی ۳ بانک

معاون اجتماعی پلیس فتا درباره همراه‌ اپلیکیشن‌ جعلی ​بانکی در گوگل‌پلی هشدار داد.

اپلیکیشن‌ جعلی ۳ بانک در گوگل‌پلی  | هشدار پلیس درباره اپلیکیشن جعلی ۳ بانک

به گزارش شمانیوز: کلاهبرداران با طراحی اپلیکیشن‌ جعلی بانکی به دنبال سرقت اطلاعات کارت بانکی افراد و برداشت غیر مجاز از حساب بانکی مردم می باشند. اپلیکیشن‌ جعلی در ۳ بانک در گوگل‌پلی دیده شده است. پلیس درباره اپلیکیشن جعلی ۳ بانک هشدار داد. برای جلوگیری از هر نوع کلاهبرداری از نصب هرگونه اپلیکیشن بدون اعتبار از گول پلی خودداری کنید تا در دام  اپلیکیشن‌ جعلی گرفتار نشوید.

هشدار پلیس درباره اپلیکیشن جعلی ۳ بانک

سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا گفت: طراحی و پیاده‌سازی اپلیکیشن‌های جعلی با اهداف مغرضانه نظیر دستیابی به اطلاعات شخصی، خصوصی و بانک کاربران یکی از ترفندهای مجرمان سایبری است.

او ادامه داد: در اهدافی جدید، مجرمان سایبری با طراحی و ارسال اپلیکیشن‌های جعلی بانک‌های صادرات، کشاورزی و سپه به گوگل‌پلی و تشویق کاربران مبنی بر به‌روزرسانی یا نصب اپلیکیشن‌های جعلی و مخرب زمینه دسترسی غیرمجاز با مقاصد شوم کلاهبرداری، اخاذی و آلوده‌سازی گوشی تلفن همراه کاربران، هدایت آنان به صفحات جعلی مرسوم به فیشینگ و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنان را فراهم می‌سازند.

پاشایی افزود: بر اساس رصدهای صورت‌گرفته در فضای مجازی، گزارش‌های متعدد دریافتی از هموطنان و بررسی‌های فنی، ضمن تاکید بر این فرایند مجرمانه و اخذ دستور قضایی مبنی بر شناسایی، برخورد با مرتکبان و سایر اقدامات بین‌المللی در خصوص حذف این اپلیکیشن‌های جعلی از اپ‌استورهای خارجی در جریان است.

معاون اجتماعی پلیس فتا درباره همراه‌ اپلیکیشن‌ جعلی بانکی در گوگل‌پلی هشدار داد و به مردم توصیه کرد: از دریافت و نصب اپلیکیشن‌های آلوده که از طریق پیامک‌ها برای آن‌ها ارسال می‌شود، جدا خودداری کنند.

اپلیکیشن‌ جعلی

او به مردم توصیه کرد: در صورت نیاز به نصب اپلیکیشن‌های بانکی حتما آن‌ها را از مارکت‌های داخلی یا سایت‌های رسمی بانک‌های عامل دریافت کنند و سایر اپلیکیشن‌های فعال مورد نیاز خود را نیز به همین طریق دریافت کنند و از دریافت و نصب اپلیکیشن‌های آلوده که اکثرا لینک آن‌ها توسط مجرمان سایبری از طریق ارسال پیام و یا پیامک‌ها به وسیله پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای آن‌ها ارسال می‌شود اکیدا خودداری کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا همچنین از شهروندان خواست در صورت مواجهه با موارد مشکوک یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی تخصصی می‌توانند از طریق سایت رسمی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ اقدام کنند.

اپلیکیشن‌ جعلی

همراه بانک چیست و چه خدماتی ارائه می دهد؟

با به کارگیری خدمات "همراه بانک" مشتریان بانک می‌توانند به صورت شبانه‌روزی و با استفاده از تنها یک گوشی تلفن همراه، به اطلاعات حساب بانکی خود دسترسی یافته، به کارت/حساب دیگری در بانک سینا پول انتقال داده و هزینه قبوض خدمات شهری مثل آب، برق و تلفن را پرداخت نمایند.

برای استفاده از "همراه بانک" به امکانات زیر نیاز دارید:

یک گوشی تلفن همراه

مراجعه به یکی از شعب بانک و دریافت نام کاربری و رمز

یک حساب بانکی نزد بانک به همراه کارت بانکی مرتبط با حساب

برنامه نرم‌افزاری "همراه بانک"، که باید روی گوشی تلفن همراه شما نصب شود

پس از نصب و راه‌اندازی نرم‌افزار "همراه بانک" بر روی گوشی تلفن همراه‌تان شما می‌توانید در هر زمان از شبانه‌روز:

از موجودی حساب خود مطلع شوید

هزینه قبض‌های خدمات شهری خود (مثل آب، برق، تلفن، ...) را پرداخت نمایید

از کارت بانکی‌تان به کارت بانکی دیگر مشتریان بانک وجه انتقال دهید

سه گردش نهائی حساب خود را ببینید

کارت بانکی خود را مسدود نمایید

رمز دوم (خرید اینترنتی) خود را تغییر دهید

شارژ سیم کارت خریداری نمایید

خدمات مربوط به کارت، سپرده و چک را انجام دهید

وضعیت تسهیلات را مشاهده و اقساط را پرداخت نمایید

برای دریافت و نصب نرم‌افزار "همراه بانک" بر روی گوشی تلفن همراه‌تان می‌توانید به روش زیر عمل کنید:

برای دریافت برنامه مورد نیاز ابتدا به منوی بانکداری همراه بانک که به همین منظور آماده شده مراجعه و فایل اجرایی مربوطه را از این قسمت دانلود نمایید. پس از قرار گرفتن نرم‌افزار در رایانه‌تان، آن را از طریق کابل ارتباطی با گوشی همراه (یا هر وسیله دیگری که با کمک آن می‌توانید داده و اطلاعات بر روی گوشی منتقل نمایید) به روی گوشی منتقل نمایید.

پس از قرار گرفتن نرم‌افزار "همراه بانک" بر روی گوشی تلفن همراه شما، این برنامه یا در قالب یک پیام کوتاه در بخش پیام کوتاه‌های گوشی شما (Message Inbox) قرار می‌گیرد یا به صورت یک برنامه کاربردی در قسمت Application یا File Manager ظاهر می‌شود. در هر یک از دو حالت فوق شما می‌توانید با انتخاب پیام یا برنامه کاربردی ظاهر شده، اقدام به نصب نرم‌افزار بر روی گوشی تلفن همراه خود نمایید. پس از نصب موفقیت‌آمیز برنامه، جهت یادگیری نحوه کار با آن و انجام تنظیمات اولیه، لازم است تا مطابق راهنمایی‌های انجام گرفته در "راهنمای کاربری نرم‌افزار همراه بانک" عمل نمایید.

نکاتی که قبل از شروع به استفاده از "همراه بانک" باید بدانید:

برای استفاده از "همراه بانک" گوشی تلفن همراه شما باید امکان نصب برنامه جاوا (Java) و اندروید و ios را داشته باشد

برای انتقال نرم‌افزار همراه بانک بر روی گوشی تلفن همراه‌تان گوشی شما باید یکی از امکانات انتقال اطلاعات زیر را دارا باشد:

انتقال اطلاعات از طریق کابل USB (جهت دریافت نرم‌افزار از وب سایت سامانه بانکداری همراه بانک )

ارتباط از طریق Bluetooth (دریافت از گوشی تلفن همراه دیگر)

ارتباط از طریق Infrared (جهت دریافت نرم‌افزار از گوشی تلفن همراه دیگر)

امکان استفاده از "همراه بانک" برای اکثر گوشی‌های تلفن همراه موجود در بازار فراهم شده است.

در حال حاضر انتقال وجه با استفاده از خدمات "همراه بانک" بین حساب‌های بانک روزانه تا سقف 30,000,000 ریال ممکن می‌باشد.

منبع: ایرنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied