شمانیوز
شما نیوز

تیم ملی فوتبال بانوان ایران

تیم ملی فوتبال بانوان ایران زیر ذره بین | اتهام عجیب اردنی‌ها به تیم ملی فوتبال بانوان ایران

رئیس فدراسیون فوتبال اردن با ارسال نامه‌ای به AFC خواستار تأیید صلاحیت جنسیتی یکی از بازیکنان تیم ملی فوتبال بانوان ایران برای حضور در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا شد.

تیم ملی فوتبال بانوان ایران زیر ذره بین | اتهام عجیب اردنی‌ها به تیم ملی فوتبال بانوان ایران

به گزارش شمانیوزاردنی ها به تیم ملی فوتبال بانوان ایران اتهام عجیبی زدند. جنسیت تیم ملی فوتبال بانوان ایران زیر ذره بین قرار گرفته است. اتهام به تیم ملی فوتبال بانوان ایران بعد از شکست تیم اردن صورت گرفت. رئیس فدراسیون فوتبال اردن با ارسال نامه‌ای به AFC خواستار تأیید صلاحیت جنسیتی یکی از بازیکنان تیم ملی فوتبال بانوان ایران برای حضور در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا شد.

اتهام عجیب اردنی‌ها به تیم ملی فوتبال بانوان ایران

رئیس فدراسیون فوتبال اردن با ارسال نامه‌ای به AFC خواستار تأیید صلاحیت یکی از بازیکنان تیم ملی بانوان ایران برای حضور در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا شد.

شاهزاده علی بن حسین، رئیس فدراسیون فوتبال اردن در پیامی در صفحه شخصی خود در توئیتر از ارسال یک نامه از سوی این سازمان به جان ویندسور دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) خبر داد که به موجب آن از نهاد حاکم بر فوتبال قاره کهن درخواست شده صلاحیت یکی از بازیکنان تیم ملی بانوان ایران را برای حضور در رقابت‌های جام ملت‌های فوتبال بانوان آسیا تأیید کند.

متن نامه ارسالی فدراسیون فوتبال اردن به AFC به شرح زیر است:

«جناب آقای وینسور

ضمن عرض ادب و ارادت از جانب فدراسیون فوتبال اردن

پیروی نامه ارسالی ما به شماره 3920/21 به مورخ 25 سپتامبر سال 2021، به منظور درخواست ارزیابی جنسیت یکی از بازیکنان تیم ملی فوتبال بانوان ایران و متعاقب آن مکاتبه شما با فدراسیون فوتبال اردن در تاریخ 29 سپتامبر؛ حسب وظیفه، اعلام می‌داریم که به ماده 47 اساسنامه رقابت‌های جام ملت‌های فوتبال بانوان آسیا 2022 هند و اجباری نبودن ارزیابی جنسیتی بازیکنان شرکت کننده واقف هستیم. با این حال، به موجب ماده یاد شده، این حق برای AFC محفوظ است که در صورت وجود تردید نسبت به صلاحیت یک بازیکن شرکت کننده، نسبت به بررسی و اتخاذ معیارهای مقتضی اقدام نماید.

تیم ملی بانوان ایران

اقدام زشت؛ جنسیت بازیکنان تیم ملی زیر ذره بین

با توجه به مستندات ارائه شده از سوی فدراسیون فوتبال اردن و اهمیت این رقابت‌ها، از AFC تقاضا داریم که دستور آغاز یک بررسی شفاف و بدون شبهه از طریق هیئت مستقل کارشناس پزشکی برای مشخص شدن تأیید صلاحیت بازیکن نامبرده و سایر اعضای آن تیم را صادر نماید، به خصوص که تیم فوتبال بانوان ایران در خصوص مسائل جنسیتی و دوپینگ سابقه هم دارد.

امیدواریم جنابعالی با پیگیری این فرآیند به حفظ تمامیت فوتبال آسیا کمک کنید و ما نیز بی‌صبرانه منتظر دریافت پاسخ شما برای اعلام نتیجه بررسی‌های صورت گرفته هستیم.

تیم ملی فوتبال بانوان

واکنش مربی فوتبال بانوان به نامه فدراسیون اردن

کتایون خسرویار گفت:

وقتی انقدر خوب بازی می کنید که جنسیت شما را زیر سوال می برند، شرم آور است! هیچ چیز رسمی اعلام نشد ولی من دقیقا می دانم آنها درباره چه کسی صحبت می کنند و او در سال 2008 وقتی اولین اتهامات را دید یک جهنم را پشت سر گذاشت. همان زمان در مورد او چندین و چندبار تحقیق شد و همچنین او تنها بازیکنی نیست که آینده‌ای درخشان در آسیا دارد.

سرمربی تیم ملی فوتبال دختران ایران پس از ادعای رئیس فدراسیون فوتبال اردن که از AFC خواسته در خصوص تعیین جنسیت یکی از بازیکنان تیم ایران تفحص شود، واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، در اوایل ماه میزان بود که تیم دختران ایران با پیروزی برابر اردن در ضربات پنالتی راهی رقابت های قهرمانی بانوان آسیا شد.

در همین حال، شاهزاده علی بن حسین در توئیتی از کنفدراسیون فوتبال آسیا خواسته تا در خصوص یکی از بازیکنان تیم ایران که گفته میشود، دختر نه بلکه یک مرد بوده، تحقیق و تفحص صورت گیرد.

با این حال و به نقل از طرفداری، کتایون خسرویار سرمربی تیم ملی دختران ایران در واکنش به نامه رئیس فدراسوین اردن و این ادعا گفت:

وقتی آنقدر خوب بازی می کنید که جنسیت شما را زیر سوال می برند، شرم آور است! هیچ چیز رسمی اعلام نشد ولی من دقیقا می دانم آنها درباره چه کسی صحبت می کنند و او در سال 2008 وقتی اولین اتهامات را دید یک جهنم را پست شر گذاشت. همان زمان در مورد او چندین و چندبار تحقیق شد و همچنین او تنها بازیکنی نیست که آینده ای درخشان در آسیا دارد.

واکنش مریم ایراندوست به نامه جنجالی اردنی‌ها

در حالیکه بیش از دو ماه از برتری ملی بانوان فوتبال ایران در رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا و در نتیجه صعود این تیم به مرحله نهایی این رقابت‌ها می گذرد، صبح امروز توئیتی از سوی رئیس فدراسیون فوتبال اردن مبنی بر نادرست بودن جنسیت یک از بازیکنان ایرانی حاضر در این رقابت ها و به دنبال آن شکایت مسئولان فدراسیون فوتبال اردن به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال آسیا منتشر شد. پس از اعلام این خبر عجیب در ابتدا با مریم ایراندوست به گفتگوی کوتاهی پرداختیم تا درباره این خبر عجیب نظر او را نیز بدانیم. خانم سرمربی در این باره گفت:

طبیعی است اردنی ها به دنبال فرار از شکست باشند

وقتی این خبر صبح امروز به گوشم رسید برایم کاملا مشخص بود که این حزف ها تنها یک بهانه، برای نپذیرفتن شکست مقابل تیم ملی فوتبال بانوان ایران است، به هرحال اردنی ها خود را شانس اصلی صعود از گروه می‌دانستند و وقتی مقابل تیم ملی ایران شکست خوردند و جام ملت‌های آسیا را از دست دادند، طبیعی بود که به هم بریزند و با بهانه های واهی به دنبال آرام کردن خود و فرار از قبول مسئولیت این شکست باشند. راستش را بخواهید وقتی خبر مورد نظر را دیدم تصمیمی نداشتم درباره آن صحبت کنم اما حالا فکر می‌کنم شاید بد نباشد به عنوان سرمربی تیم ملی توضیحی در این باره بدهم تا به این ترتیب خیال همه مردم و هواداران این تیم راحت باشد. ما از ابتدای راهمان برای حضور تیم ملی در رقابت‌های مقدماتی جام ملت های آسیا سعی کردیم با برنامه ریزی دقیق، حرکتمان را استارت بزنیم و یکی از مهم ترین برنامه ها همین آزمایش های پزشکی بود.

منبع: ورزش سه

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied