شمانیوز
شما نیوز

آزمون استخدامی

برگزاری آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی تا پایان امسال | جزئیات آزمون استخدامی

آزمون فراگیر استخدامی دستگاه های اجرایی سال 1400 زیر نظر سازمان اداری استخدامی و از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور تا پایان امسال برگزار می شود.

برگزاری آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی تا پایان امسال | جزئیات آزمون استخدامی

به گزارش شمانیوز: آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کشور تا پایان سال برگزار می ‌شود. جزئیات آزمون استخدامی به زودی اعلام می‌شود. آزمون استخدامی زیر نظر سازمان اداری استخدامی و از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور است. آزمون استخدامی با توجه به تغییر دولت، آخرین آمار و نیازهایشان در حوزه تامین نیرو می باشد.

برگزاری آزمون استخدامی

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور از برگزاری آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی تا پایان امسال خبر داد.

 میثم لطیفی درباره زمان برگزاری آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی، گفت: برای برگزاری آزمون استخدامی منتظر بودیم تا دستگاه‌ها با توجه به تغییر دولت، آخرین آمار و نیازهایشان در حوزه تامین نیرو را ارائه کنند و تاکنون تنها آمار وزارت آموزش و پرورش مانده است که باید منتظر بمانیم تا وزیر آن مشخص شود چرا که بخش عمده‌ای از استخدام‌ها مربوط به این وزارتخانه است.

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: هم‌اکنون پیش‌نویس دفترچه آزمون استخدامی به طور کامل آماده شده است فقط باید در آن، عدد و رقم، پُست و شهر برای وزارت آموزش و پرورش درج شود.

لطیفی ادامه داد: امیدواریم اگر بتوانیم آمارها را دریافت کنیم تا پایان ماه آینده، مقدمات برگزاری این آزمون را فراهم کنیم اما به طور قطع آزمون استخدامی دستگاه‌ها تا پایان امسال برگزار خواهد شد.  

وی درخصوص نحوه جذب پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی سال گذشته، یادآور شد: سال گذشته افرادی که در آزمون استخدامی شرکت کرده بودند به دستگاه‌های اجرایی معرفی شدند که تعداد آنها ۳ برابر ظرفیت هم بود و پیرو آن دستگاه‌ها براساس ظرفیتشان با آنها مصاحبه کرده و با توجه به نیازی که در حوزه تامین نیرو دارند، برترین‌ها را انتخاب می‌کنند.

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور، تاکید کرد: فرآیند جذب این افراد در دستگاه‌ها در حال اجرا بوده و تقریبا نهایی شده است و در این زمینه با مشکلی مواجه نیستیم و تعدادی هم که باقی مانده‌اند در این آزمون پذیرفته نشده بودند.

آزمون استخدامی

تلاش وزارت بهداشت جهت لحاظ شدن مزایای شغل برای دستیاران پزشکی

معاونت دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت، دکتر عباس شیراوژن در پاسخ به این نکته که آیا شرایط کاری و حق الزحمه دستیاران عادلانه است یا خیر، گفت: این شرایط عادلانه نیست و یک مشکل قدیمی مزمن شده است. بر اساس قوانین و مقرراتی که در امور اداری استخدامی وجود دارد، هر کس که در دوره‌های دانشگاهی شرکت می‌کند، دانشجو است و شاغل محسوب نمی‌شود؛ از این رو رزیدنت‌ها دانشجو محسوب می‌شوند و از مزایای افراد شاغل برخوردار نیستند. البته در حال تلاش هستیم که با کمک مسوولان مشکلات این عزیزان را که بار عمده درمان کشور به عهده آنها ست، برطرف کنیم.

وی افزود: بیشتر مردم از بیمارستان‌های دولتی استفاده می‌کنند که عموما بیمارستان‌های آموزشی هستند و آموزشی هم یعنی حضور پررنگ دستیاران. آنها در ساعات مختلف شبانه روز پاسخگوی مردم هستند و در کنار آن آموزش هم می‌بینند و فعالیت‌های پژوهشی هم دارند؛ البته گاهی اینقدر بار درمانی زیاد است که بر فضای آموزش و پژوهش نیز تاثیر می‌گذارد.

شیراوژن اظهار داشت: یک نفر که سال اول دستیاری است، از دوره ابتدایی ۲۰ سال درس خوانده و در امتحان‌ها و دوره‌های آموزشی مختلف شرکت کرده است و واقعا روا نیست که فردی که در سن ۲۸ تا ۳۰ سالگی قرار دارد و سال‌های سوم و چهارم دستیاری را می‌گذراند، حق‌الزحمه‌ای ناچیز دریافت کند در شرایطی که با توجه به فشارهای معیشتی و هزینه‌های مسکن واقعا زندگی برایشان سخت است.

وی با یادآوری به تلاش‌های دولت جدید در مجموعه وزارت بهداشت برای حل مشکلات دستیاران، اظهار داشت: از وقتی مجموعه جدید در وزارت بهداشت مشغول به فعالیت شده‌ است، شاهد تلاش معاونت‌های مختلف برای حل مشکلات دستیاران هستم؛ در جلساتی که با دستیاران عزیز داشته‌ایم در حال دسته بندی مشکلات آنها هستیم و امیدواریم با برنامه‌های خوبی که در معاونت‌های مختلف دنبال می‌شود، بتوانیم تامین اعتبار کنیم و با رفع موانع حقوقی و قانونی شرایط بهتری برای دستیاران فراهم کنیم.

شیراوژن با تاکید بر اینکه دستیاران نباید غیر از دغدغه تحصیل دغدغه دیگری داشته باشند، گفت: شرایط باید به نحوی فراهم شود که این عزیزان بتوانند در آرامش و بدون دغدغه به امر درمان مردم و آموزش و پژوهش بپردازند. هم مردم و هم مسوولانی که تجربه کشیک ایستادن نداشته‌اند باید درک کنند که شب تا صبح بیدار ماندن سخت است به خصوص که اگر فرد در حال انجام دادن کاری پرزحمت و استرس‌زا هم باشد؛ یک دستیار مدام نگران این است که آیا تشخیصی که برای بیمار داده و روش درمانی که در پیش گرفته درست بوده یا نه و این شرایط کاری را برای همکاران ما سخت و پراسترس می‌کند. یک دستیار از صبح تا ساعت چهار و پنج بعدازظهر روز بعد باید در بیمارستان بماند و این حجم کاری بسیار سنگین و پرفشار است. این کشیک در هر ماه حداقل ۱۲ شب تکرار می‌شود که در طول سال ایام سخت و طاقت فرسایی است. خواهشی که داریم این است که خود همکاران مشکلات یکدیگر را درک کنند و حداقل فشارها از سوی همکاران کمتر شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت با بیان این نکته که در دوران کرونا زحمات دستیاران بیشتر شده اما در مزایای آنها هیچ تغییری ایجاد نشده است، گفت: چون کار این عزیزان شغل محسوب نمی‌شود، زحماتشان جبران نمی‌شود. سازمان اداری استخدامی کشور باید برای این موضوع همراهی کند و درک این ماجرا را داشته باشد؛ ما نیز در جلساتی که با کمیسیون بهداشت و درمان مجلس داریم در حال پیگیری موضوع هستیم؛ دستیاری در قانون‌هایی مثل قانون بودجه سالانه و قانون توسعه می‌تواند شغل تلقی شود ولی تا قبل از آن حتی اگر از جهت حقوقی پذیرفته نشد، ما در مجموعه وزارت بهداشت تلاش می‌کنیم مزایای شغل برای دستیاران‌ در نظر گرفته شود تا مقداری از فشارها کاسته شود.

وی اضافه کرد: هزینه‌ای که در حال حاضر به دستیاران پرداخت می‌شود، تحت عنوان کمک هزینه است که در حد کمک‌هزینه هم کفاف زندگی آنها را نمی‌دهد. اگر بتوانیم از مجموعه اعتبارات دولتی و حمایت‌های خیرین استفاده کنیم با راه‌اندازی خوابگاه‌های متاهلی ویژه دستیاران می‌توانیم هزینه مسکن را از دوش این عزیزان برداریم.

منبع: ایرنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied