شمانیوز
شما نیوز

بورس

پیش بینی وضعیت بورس امروز 26 آبان | بورس سقوط می کند؟

در روزهای اخیر شاخص کل بورس با روندی نزولی که در پیش گرفته است باعث نگرانی سهامداران بازار سرمایه شده است و آیا در جریان معاملات امروز (چهارشنبه 26 آبان) روند نزولی بورس ادامه، خواهد داشت؟

پیش بینی وضعیت بورس امروز 26 آبان | بورس سقوط می کند؟

به گزارش شما نیوز: روز گذشته (سه شنبه 25 آبان ماه) شاخص کل بورس در پایان معاملات بازار سرمایه با ریزش 7 هزار و 716 واحدی روبرو شد و در ارتفاع 1 میلیون و 408 هزار و 582 واحدی قرار گرفت. در پایان معاملات امروز، شاخص کل هم وزن بورس، نیز با ریزش 929 واحدی روبرو شد و در ارتفاع 383 هزار و 946 واحدی قرار گرفت. در حال حاضر، بورس در شرایط مطلوبی قرار ندارد و این عوامل، موجب نگرانی سهامداران بورس را فراهم کرده است و آیا در روزهای آینده، اعتماد به بورس بر می گردد؟!
با افزایش رکود معاملات و تداوم خروج پول حقیقی شاخص در فاصله 8 هزار واحدی کانال 1.3 میلیونی قرار گرفته است؛ آیا شاخص به کانال پائین‌تر سقوط می‌کند؟
برای پیش بینی بورس امروز (چهار‌شنبه 26 آبان) به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز سه‌شنبه، شاخص کل بورس 7 هزار و 716 واحد نزول کرد و به رقم یک میلیون و 408 هزار و 582 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 929 واحد پائین آمد و در رقم 383 هزار و 947 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 34 واحد افت کرد و به رقم 20 هزار و 252 واحد رسید.
در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 183 نماد رشد قیمت و 294 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 37 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 60 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت سهام 

روز سه‌شنبه در بورس شرکت‌های سرمایه گذاری پردیس (پردیس)، سیمان فارس (سفار) و آسان پرداخت پرشین (آپ) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌های توسعه سامانه نرم افزاری نگین (توسن)، مبین وان کیش (اوان) و بیمه کوثر (کوثر) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت سهام

در بورس نمادهای پترول (شرکت پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان)، شفا (شرکت سرمایه گذاری شفا دارو) و حپترو (شرکت حمل و نقل پتروشیمی) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت پگاه گلستان (غگلستا)، رایان هم افزا (رافزا)، و شرکت ریل سیر کوثر (حسیر) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار سهام 

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز سه‌شنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌چهار‌شنبه است. در پایان معاملات روز سه‌شنبه بازار با مازاد تقاضای 202 میلیارد تومانی بسته شد.
ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز دوشنبه 59 درصد کاهش یافت و 144 میلیارد تومان شد.  ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 61 درصد رشد کرد و در رقم 346 میلیارد تومان ایستاد. 

بیشترین تقاضاهای سهام

روز سه‌شنبه نماد شفن (شرکت پتروشیمی فناوران) با صف‌ خرید 61 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از شفن، نمادهای سمگا (شرکت سرمایه گذاری میراث فرهنگی) و آپ (شرکت آسان پرداخت پرشین) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین عرضه‌های سهام 

روز گذشته بیشترین صف فروش نیز به وسخوز (شرکت سرمایه گذاری استان خوزستان)  تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 46 میلیارد تومانی داشت. پس از وسخوز، نماد پترول (شرکت پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان) و وسرضوی (شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان خراسان رضوی) بیشترین صف فروش داشتند.

پیش بینی بورس امروز چهارشنبه 26 آبان 

روز گذشته شاخص بورس برای دومین روز نزول کرد و خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای پنجمین روز پیاپی منفی شد. رقم خالص خروج نقدینگی حقیقی 59 میلیارد تومان بود و نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز با خروج پول روبه‌رو بودند در حالی که اغلب نمادهای کوچک و متوسط بازار ورود پول حقیقی داشتند.
برکت، فملی، فسبزوار، بپاس، خراسان، کگل، میدکو، دماوند، فجهان، وپارس، شاراک، وپست، شستا، کگهر و تاپیکو بیشترین خروج پول بازار را ثبت کردند.
همچنین ارزش معاملات خرد باز هم کاهش یافت و با افت 10 درصدی به 4 هزار و 303 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در دو هفته اخیر است. افزایش رکود معاملات و تداوم خروج پول حقیقی شاخص کل بورس را در آستانه سقوط به کانال 1.3 میلیونی قرار داده است.
تحلیل‌گران تکنیکی معتقدند رقم یک میلیون و 400 هزار واحد کف حمایت قدرتمندی است و حتی در صورت افت شاخص به محدوده پائین‌تر از آن، به زودی برخواهد گشت و نیروهای بازار از شاخص حمایت می‌کنند.
با این حال سناریوی دومی که تکنیکالیست‌ها مطرح می‌کنند این است که اگر شاخص سطح حمایت یک میلیون و 400 هزار واحد را از دست بدهد امکان سقوط شاخص تا کف حمایت بعدی یعنی سطح یک میلیون و 380 هزار واحد وجود دارد، چرا که از دست رفتن سطح حمایت 1.4 میلیونی بار روانی منفی دارد و موجب افزایش عرضه‌ها و خروج نقدینگی حقیقی خواهد شد و در نتیجه شاخص ریزش بیشتری خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied