شمانیوز
شما نیوز

بورس

پیش بینی بورس شنبه 29 آبان | سهامداران بورس این سهام را بخرند

امروز (چهارشنبه 26 آبان ماه) شاخص کل بورس بیش از 2 هزار واحد رشد کرد و آیا روند صعودی بورس در جریان معاملات شنبه (29 آبان) ادامه، خواهد داشت؟!

پیش بینی بورس شنبه 29 آبان | سهامداران بورس این سهام را بخرند

به گزارش شما نیوز: امروز (چهارشنبه 26 آبان ماه) شاخص کل بورس در پایان معاملات بازار سرمایه با رشد 2 هزار و 153 واحدی روبرو شد و در ارتفاع 1 میلیون و 410 هزار و 749 واحدی قرار گرفت. در پایان معاملات امروز، شاخص کل هم وزن بورس، نیز با رشد 2 هزار و 805 واحدی روبرو شد و در ارتفاع 386 هزار و 754 واحدی قرار گرفت. در حال حاضر، بورس در شرایط مطلوبی قرار ندارد و این عوامل، موجب نگرانی سهامداران بورس را فراهم کرده است و آیا در روزهای آینده، وضعیت بورس بهتر می شود؟!بورس در آغاز هفته جاری پر نوسان بود اما در ادامه روند خنثی را در پیش گرفت. بازار سهام شنبه 29 آبان را چگونه آغاز خواهد کرد؟
بازار سهام نیمه اول هفته چهارم را منفی پشت سر گذاشت، در نیمه دوم اما روند تعادلی بر بورس غالب بود. گرچه حجم نقدینگی در بازار بسیار کم است اما در نهایت بورس آخرین روز هفته را سبز به پایان رساند. کارشناسان به ادامه روند موجود در هفته آینده امیدوارند.
«سلمان نصیرزاده» کارشناس بازار سرمایه، گفت: انتشار خبر لغو آزادسازی قیمت خودرو در انتهای هفته گذشته جو بازار در نیمه ابتدایی این هفته را متشنج کرد. در ادامه اما فروش‌های هیجانی در بازار کمتر شد اما هنوز ورودی جدیدی به بازار نداریم.
وی ادامه داد: اتفاقی که طی دو روز اخیر منجر به سبز شدن بازار شد ورود جریان نقدینگی نبود؛ بلکه کاهش قابل توجه عرضه‌کنندگان بود. امروز که بازار مثبت بود نیز خالص معاملات کم بود ولی چون عرضه‌کننده به کمترین حد خود رسید، در نتیجه بازار متعادل شد.
نصیرزاده گفت: صنایع کوچک و متوسط در چند روز اخیر حرکت بهتری داشتند و انتظار می‌رود این روند در هفته آینده نیز برای آن‌ها ادامه داشته باشد. به طور کلی در هفته آینده انتظار رشد و ریزش ویژه‌ای نداریم.
این کارشناس بازار سهام خاطرنشان کرد: هفته آینده، بازارهای مالی از جمله بورس، ارز و … در انتظار نشست هشت آذرماه در وین خواهند بود. این موضوع باعث رفتار محافظه‌کارانه بازارها می‌شود.
وی با اشاره به فضای ابهامی در بورس هفته آینده، افزود: بخشی از بازار به نتیجه‌بخش بودن مذاکرات سوگیری منفی دارد و بخشی نیز از ابهام به وجود آمده منتفع می‌شود.
نصیرزاده اظهار کرد: گروه بانک، خودرو، رایانه، سیمانی‌ها و حمل و نقل هفته خوبی پیش رو دارند. این در حالی است که گروه‌های ارزی مثل فولاد، پتروشیمی، فلزات، چندرشته‌ای‌ها و معادن کم‌نوسان خواهند بود.
این کارشناس بازار سرمایه در پایان، بیان کرد: بازار سهام شنبه، خنثی است. به طور کلی نیز در هفته آینده هیجان ویژه‌ای در بازار نخواهیم داشت و احتمالا شاخص هم‌وزن قدرت بیشتری داشته باشد.

دلیل بی اعتمادی سهامداران به بورس 

«محمد خبری زاد» کارشناس بازار سرمایه، گفت: شوکی که اواخر هفته گذشته با انتشار خبر لغو آزادسازی قیمت خودرو به بازار وارد شد نااطمینانی ایجاد کرد. مردم نسبت به سیاست‌گذاری‌های دولت و بازار سرمایه بی‌اعتماد شدند.
وی ادامه داد: احساس می‌کنم اخباری که دیروز در خصوص قیمت‌گذاری خودرو منتشر شد برای آرام کردن جو بازار است. اما سرمایه‌گذاران مجددا به این راحتی اعتماد نمی‌کنند.
خبری‌زاد گفت: همچنان شاهد درجا زدن نرخ دلار نیما هستیم. نرخ دلار در بازار آزاد به ۲۹ هزار تومان رسیده، اما نرخ دلار نیما همچنان ۲۳ هزار تومان است. این اختلاف از جیب سهامداران شرکت‌های صادرات‌ محور به جیب واردات‌چی‌ها می‌رود. در این میان هیچ سودی به مصرف‌کننده نهایی نمی‌رسد.
وی به عرضه اوراق دولتی اشاره و تصریح کرد: این هفته اطلاعیه عرضه ۱۰ هزار میلیارد تومان اوراق دولتی منتشر شد. خریداران معمولا بانک‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری هستند.
خبری‌زاد افزود: این صندوق‌ها اگر اجباری به خرید اوراق نداشته باشند، بخشی از دارایی خود را در سهام سرمایه‌گذاری می‌کنند. انتشار اوراق باعث تزلزل در بازار شده و بخش زیادی از نقدینگی موجود را می‌بلعد. دولت می‌تواند به جای عرضه اوراق سهامی که به آن نیاز ندارد را در بازار عرضه کند.
این کارشناس بازار سهام خاطرنشان کرد: در حال حاضر قیمت‌ها در سطوح ارزندگی بسیار خوبی هستند. دولت با روشی عاقلانه‌تر و کمتر پوپولیستی می‌تواند بازار سرمایه را سر و سامان دهد و در کنار آن خودش هم سود ببرد.
وی نسبت به فرار سرمایه از بورس هشدار داد و گفت: سرمایه که بترسد فرار می‌کند و به سمت بازار‌های دیگر می‌رود. مردم در ادامه چنین روند نا اطمینانی سرمایه خود را به دارایی فیزیکی امن تبدیل می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied