شمانیوز
شما نیوز

آب و هوا

آخرین پیش بینی وضعیت آب و هوا برای شنبه | آب و هوای تهران فردا شنبه 29 آبان 1400

آب و هوای تهران فردا شنبه 29 آبان 1400 صاف وغبارآلود خواهد بود، همچنین بیشترین دمای تهران ۱۳ درجه و کمترین دمای آن ۴ درجه خواهد بود.

آخرین پیش بینی وضعیت آب و هوا برای شنبه | آب و هوای تهران فردا شنبه 29 آبان 1400

به گزارش شمانیوز: وضعیت آب و هوای کشور طی روزهای آینده بارانی می شود. سامانه بارشی جدید از فردا وارد کشور می شود و آب و هوای کشور را دچار تغییر می کند. از بعدازظهر فردا (شنبه) با نفوذ سامانه بارشی، بارش در جنوب غرب کشور شروع خواهد شد و آب و هوای بارانی در سطح کشور خواهیم بود. آب و هوای تهران فردا شنبه 29 آبان 1400 صاف وغبارآلود خواهد بود، همچنین بیشترین دمای تهران ۱۳ درجه و کمترین دمای آن ۴ درجه خواهد بود.

آب و هوا

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از فردا

کارشناس هواشناسی گفت: از بعدازظهر فردا با نفوذ سامانه بارشی جدید، بارش در جنوب غرب کشور شروع خواهد شد.

با بیان اینکه بر اساس نقشه‌های پیش یابی و تصاویر ماهواره هواشناسی امشب در استان‌های کرمانشاه، فارس، هرمزگان و جزایر خلیج‌فارس و تنگه هرمز بارش پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد و در برخی مناطق خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، گفت: امشب در نوار شرقی کشور وزش باد انتظار می‌رود.

ضیائیان بیان کرد: از بعدازظهر فردا (شنبه) با نفوذ سامانه بارشی، بارش در جنوب غرب کشور شروع خواهد شد و گستره بارش روز یکشنبه علاوه‌بر جنوب غرب و غرب کشور، روز دوشنبه نواحی مرکزی را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

کارشناس هواشناسی یادآور شد: این سامانه روز سه‌شنبه در شرق کشور فعال خواهد ماند، بر این اساس روز سه‌شنبه در استان‌های ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال‌وبختیاری، شمال خوزستان و فارس و روز یکشنبه در استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان، همدان، مرکزی، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال‌وبختیاری شاهد بارش باران خواهیم بود.

ضیائیان افزود: روز دوشنبه علاوه‌ بر کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال‌وبختیاری، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، همدان، مرکزی و لرستان در استان‌های کردستان، زنجان، قزوین، تهران، قم و شمال غرب فارس و روز سه‌شنبه هم در استان‌های سمنان، خراسان شمالی، خراسان‌رضوی، خراسان‌جنوبی، یزد، کرمان و فارس بارش باران و در ارتفاعات بارش برف انتظار می‌رود.

کارشناس هواشناسی اظهار کرد: قسمت‌های غربی و مرکزی خلیج‌فارس روز دوشنبه مواج و توفانی خواهد بود.

او یادآور شد: از روز چهارشنبه تا پایان هفته در غالب مناطق کشور آسمان صاف و آرام است.

ضیائیان تصریح کرد: از روز پنجشنبه تا شنبه با توجه به پایداری جو و سکون نسبی هوا در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت واقع در نیمه شمالی کشور افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

او درباره آب‌وهوای استان تهران هم گفت: آسمان تهران فردا صاف وغبارآلود خواهد بود، همچنین بیشترین دمای تهران ۱۳ درجه و کمترین دمای آن ۴ درجه خواهد بود.

منطقه اثر این سامانه بارشی در روز شنبه شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال بوشهر خواهد بود.

این سامانه روز یکشنبه استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال بوشهر و فارس، لرستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، همدان، مرکزی و غرب اصفهان را در بر خواهد گرفت.

برپایه گزارش سازمان هواشناسی، سامانه بارشی یاد شده در روز دوشنبه نیز در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال بوشهر، غرب فارس و اصفهان، لرستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، همدان، مرکزی، تهران، قزوین، البرز، زنجان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی فعالیت خواهد داشت و در همین روز از کشور خارج خواهد شد.

افزایش سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، پدیده مه، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و در نواحی مستعد بارش تگرگ احتمال تاخیر در پروازها پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی توصیه کرده تا افراد از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند، همچنین در تردد از حاشیه رودخانه‌ها و فعالیت‌های کوهنوردی و عبور از جاده‌های کوهستانی ضمن مجهز کردن خودروها به لوازم ایمنی، حرارتی و سوخت، احتیاط را در دستور کار قرار دهند.

آب و هوا

بارش باران و وزش باد در راه تهران

اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد، از روز یکشنبه( ۳۰ آبان ماه) با ورود سامانه بارشی، بارش پراکنده باران در پایتخت آغاز خواهد شد.

بر اساس بررسی داده ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی سه روز آینده وضعیت جوی استان تهران با پایداری و سکون نسبی جو، آسمانی صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش ملایم باد و در نواحی پرتردد، همراه با غبار محلی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

 از بعد از ظهر یکشنبه (۳۰ آبان ماه) با نفوذ تدریجی سامانه بارشی، به تدریج افزایش ابر و از یکشنبه شب تا صبح سه‌شنبه در بعضی ساعات بارش باران و وزش باد و در بخش‌های شمالی بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود و در روز سه‌شنبه( دوم آذر ماه) در پاره‌ای از نقاط با وزش باد شدید همراه می‌باشد.

همچنین طی ۵ روز آینده روند تدریجی افزایش دما مورد انتظار می‌باشد.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه پردیس با بیشینه دمای ۴ درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌ است.

آسمان تهران فردا (۲۹ آبان ماه) صاف و غبارآلود با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و طی یکشنبه (۳۰ آبان) صاف و غبارآلود و تا قسمتی ابری با حداقل دمای پنج و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

گردآوری از ایسنا و فارس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied