شمانیوز
شما نیوز

یارانه

یارانه دستمزد پرداخت می شود | جزییات دریافت یارانه دستمزد

طرح پرداخت یارانه دستمزد به عنوان یکی از سیاست‌­های فعال بازار کار تدوین و اجرا شده ­است.

یارانه دستمزد پرداخت می شود | جزییات دریافت یارانه دستمزد

به گزارش شما نیوز: یارانه یکی از راه های کمک دولت به کسب و کارها و یا مردم جامعه است. یارانه در قالب های گوناگون پرداخت می شود و مبالغ یارانه با همدیگر متفاوت است. در ایران، علاوه بر پرداخت یارانه نقدی، انواع دیگری از یارانه پرداخت می شود. 
طرح پرداخت یارانه دستمزد با هدف تحرک­ بخشی به ایجاد اشتغال در بنگاه‌­های خرد، کوچک و متوسط، زمینه­‌سازی برای اشتغال دانش آموختگان مقاطع تحصیلی دیپلم و بالاتر، ارتقاء مهارت و کسب تجربه توسط جویندگان کار به ویژه شغل ­اولی­‌ها از طریق تعامل با نیروهای متخصـص و با تـجربه، انتـقال دانش و فـناوری به بنگاه اقتصادی با ورود نیروی جوان و افزایش تولید و سرمایه‌گذاری در بخش‌­های تعاونی و خصوصی به عنوان یکی از سیاست‌­های فعال بازار کار تدوین و اجرا شده ­است.
جامعه هدف این طرح، جوانان بیکار جویای کار در مناطق محروم و کم برخوردار از اشتغال و همچنین بنگاه­‌های اقتصادی رسمی فعال در شهرستان­‌های کم برخوردار از اشتغال استان های مشمول طرح است.
بر اساس آخرین آمار عملکرد طرح یارانه دستمزد تاکنون ۳۸ هزار و ۹۷۵ نفر در این طرح ثبت نام کرده که از این تعداد بیش از ۳۳ هزار نفر موفق به انعقاد قرارداد کار شده‌اند. این طرح همچنین مشارکت ۶۸۰۸ کارفرما را در پی داشته است.
بررسی توزیع جغرافیایی اجرای طرح نشان می‌دهد استان خوزستان با ثبت بیشترین تعداد داوطلب، کارفرما و قرارداد منعقده پیشتاز این طرح بوده است.
بیشترین تعداد کارفرمای استقبال‌ کننده از طرح پس از  خوزستان متعلق به کرمانشاه بوده و استان مازندران بیشترین تعداد جویندگان کار ثبت نام کرده و قرارداد بسته پس ازخوزستان را به خود اختصاص داده است.
داوطلبان و جویندگان کار جهت بهره‌مندی از این طرح باید مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر داشته باشند و سن آنها از ۳۷ سال تمام بیشتر نباشد؛ شرط سنی برای زنان سرپرست خانوار جوینده کار نیز تا سقف ۴۵ سال تعیین شده است.
متقاضیان و کارفرمایان برای بهره‌مندی از مزایای طرح و دریافت یارانه دستمزد می‌توانند به سامانه https: //pyd.mcls.gov.ir مراجعه و ثبت نام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied