شمانیوز
شما نیوز

روش های آموزش زبان انگلیسی در ایران ناکارآمد است

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز):محمود نورمحمدی با بیان اینکه آموزش زبان در ایران متناسب با منافع و اهداف تعیین شده نیست، تصریح کرد: کتاب های رسمی زبان در سطح بسیار پایین، بی هدف بی محتوی و خسته کننده هستند. و اصولاً اهداف آموزشی آنها تعریف شده نیست که در صدد تقویت کدام یک از مهارت های زبان انگلیسی است.

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز):محمود نورمحمدي از جمله نوادري است كه در ايران كمتر شناخته شده است. وي از جمله شاگردانAS Hornby مولف ديكشنري Oxford Advanced learners است و سال ها سابقه تدریس در زمينه آموزش زبان انگليسي و ترجمه را در کارنامه خود دارد.

وی مولف بيش از 50 كتاب در زمينه آموزش زبان انگليسي و زبان شناسي است؛ مسلط به زبان فرانسه است و در این زمينه نیز تاليفاتي دارد؛ در حوزه فرهنگ لغت نويسي جزء مبتكرين در ايران است و مهمترين دغدغه اش اين است كه بتواند تجربه 40 سال تدريس زبان انگليسي را به نسل جديد آموزش دهد.

، نورمحمدی که از منتقدان روش آموزش زبان انگلیسی در موسسات کشور و بازدهی پایین روش های آموزشی فعلی است، در این زمینه گفت: درست است که آموزش زبان بیگانه در اکثر کشورها با مشکلاتی روبه روست و گاهی نتایج چندان رضایت بخش نیست، اما این موضوع در کشور ما به دردی مزمن مبدل شده که متاسفانه کمتر کسی برای درمان آن اقدام می کند.

وی افزود: به همین دلیل است که ما ایرانیان پس از سال های طولانی یادگیری، هنوز در هر چهار مهارت زبان ناموفق هستیم.

نورمحمدی ادامه داد: هم اکنون به رغم داشتن مدرسان فراوان زبان و آموزشگاه های متعدد و با وجود تدریس زبان در دانشگاه ها و دانشکده ها و مدارس و با صرف این همه وقت زبان آموزان و مدرسان و هزینه های سرسام آور برای افراد خانواده و دولت، نتیجه آموزش چندان مطلوب نیست و زبان آموزانی که از کودکستان تا دانشگاه به یادگیری مشغول بوده اند و با زبان سر و کار دارند معتقدند چیز زیادی یاد نگرفته اند.

وی با بیان اینکه آموزش زبان در ایران متناسب با منافع و اهداف تعیین شده نیست، تصریح کرد: کتاب های رسمی زبان در سطح بسیار پایین، بی هدف بی محتوی و خسته کننده هستند. و اصولاً اهداف آموزشی آنها تعریف شده نیست که در صدد تقویت کدام یک از مهارت های زبان انگلیسی است.

این استاد زبان انگلیسی یادآور شد: ابتدا باید علت ناکامی ها در یادگیری زبان انگلیسی توسط صاحبنظران و کارشناسان مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد و سپس راهکارهای عملی ارائه شود؛ همچنین لازم است زبان انگلیسی از سال های دبستان و به صورتی مهیج تر آموزش داده شود تا پایه علمی دانش آموزان مستحکم شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied