شمانیوز
شما نیوز

زنان مبارز کُرد در خط مقدم+تصاویر

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):سوزدار ۲ کیلومتر با تروریست های داعش فاصله دارند، آن هم با هدف باز کردن یک کریدور انسانی، روزانه به طور پی در پی مواضع تروریست های داعش را هدف قرار می دهند و آنها را ناچار به عقب نشینی می کنند، زیرا نمی خواهند اجازه دهند که خون شهیدانشان پایمال شود، اینها زنان مبارز کُرد هستند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)،سوزدار فرمانده نیروهای ی.پ.ژ در محور روستای فریسه در 50 کیلومتری کوبانی است، محوری که او و نیروهایش در آن مستقر هستند خط مقدم نبرد با داعش است و فاصله 2 کیلومتری با تروریستهای تکفیری و بعثی داعش دارند.

وی ضمن استقبال از حضور رسانه های ایرانی برای پوشش نبرد با تروریست ها می گوید: ما از ساکنان روستای فریسه خواسته ایم خانه هایشان را ترک کنند چون هر روز بین ما و تروریست ها درگیری وجود دارد، آنها از تانک و زره پوش هم استفاده می کنند و ما هم در مقابل به آنها پاسخ می دهیم.

سوزدار در خصوص حضور زنان در صفوف مبارزه با داعش می گوید: ما برای آزادی ملتمان از چنگال تروریست ها می جنگیم و خوشحال هستیم که در کنار مردان در صف مقدم مبارزه می کنیم.

این فرمانده نیروهای زن مبارز در خصوص نحوه پیوستن زنان به صفوف ی.پ.ژ می گوید زنان حتما باید 18 سال تمام داشته باشند تا آنها را بپذیریم و بعد از آموزش در طول جبهه ها توزیع می شوند، امروز آنها نه برای پول بلکه برای حراست از شرف خویش مبارزه می کنند.

در ارتباط با اینکه آیا این نیروها حقوقی هم دریافت می کنند، می گوید: نخیر آنها پولی نمی گیرند و تنها به صورت ماهیانه مبالغی برای تامین نیازهای روزمره خود دریافت می کنند و اگر کسی مشکلی هم داشته باشد در حد توان به آنها کمک می شود.

در خصوص ازدواج این نیروها هم او می گوید، کسی از نیروها ازدواج نمی کند چون اگر ازدواج کنند نمی توانند به مبارزه ادامه دهند و لازم است برای کیان خانواده در کنار شوهران خویش قرار بگیرند اما امروز آنها تصمیم گرفته اند که در صف مقدم بجنگند.

در پاسخ به این سوال که تروریست های تکفیری فتوا داده اند که اگر به دست زنان کرد کشته شوند به بهشت نمی روند چنین جواب می دهد که ما آنها را تروریست می دانیم و به جهنم می فرستیم، باکی نداریم آنها چه می گویند، اجازه نمی دهیم حتی یک قدم در این سرزمین پیشروی بکنند.

تانیا هم می گوید 18 سال دارد و یکی از مبارزین در صفوف زن در خط مقدم می باشد.او یکسال است که به جبهه ها آمده و به صفوف همقطارنش در مبارزه با تروریسم پیوسته است.

او می گوید، مبارزان ما در کوبانی فداکارانه مقاومت می کنند و ما هم در 50 کیلومتری کوبانی با هدف باز کردن یک کریدور انسانی و رساندن کمک به شهر مقاومت روزانه به طور پی در پی مواضع تروریستان داعش را هدف قرار داده و آنها را ناچار به عقب نشینی می کنیم و هیچ گاه اجازه نخواهیم داد خون شهیدانمان پایمال شود.

وی در خصوص نبرد نبرد نزدیکی که با تروریستهای داعش دارند هم می گوید، کمتر از 2 کیلومتر با تروریست های داعش فاصله داریم. در این مدت ما توانسته ایم 8 کیلومتر پیشروی کنیم و منتظر دستور هستیم تا به حملات خود ادامه دهیم، ما شک نداریم که در هر صورت مقاومت پیروز میدان خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied