شمانیوز
شما نیوز

پولشویی اینترنتی با پیک موتوری

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): رییس پلیس فتای استان خراسان رضوی گفت: متهم با دسترسی به رمز اینترتی چند شهروند با گردش وجوه آنها در چندین حساب اقدام به پولشویی می کرد که شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

سرهنگ سیدمحسن عرفانی رییس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشریح خبر گفت، با مراجعه شهروند مشهدی به پلیس فتا و اعلام مسدودی مشكوك حساب بانكی اش موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ سیدمحسن عرفانی افزود: در بررسی اظهارات شاكی مشخص شد این فرد مغازه طلافروشی دارد و فردی تحت عنوان مشتری به مغازه اش مراجعه و مقداری طلا و سکه خرید به ارزش 45میلیون ریال از طریق دستگاه posخریداری كرده است و پس از گذشت24 ساعت حسابش مسدود شده است.
کارشناسان پلیس فتا با بازبینی دوربین های مداربسته خریدار طلا و سكه ها را كه پیك موتوری بود شناسایی برای پاره ای توضیحات وی را به پلیس فراخواندند.
در بازجویی های به عمل آمده این فرد اظهار داشت فردی با گوشی ام تماس گرفته و از وی خواسته در برابر وجهی که به حسابم واریز می کند مقدار مشخصی سکه و طلا خریداری و به آدرس گفته شده ببرد و او نیز مطابق درخواست مشتری سفارش وی را پذیرفته است.
کارشناسان پلیس فتا با بررسی صحت گفته های پیک موتوری و تحقیقات گسترده ای را در این خصوص شروع و توانستند رد پای کلاهبردار را در تهران شناسایی و پس از نیابت قضایی او را دستگیر كردند.
سرهنگ عرفانی تصریح كرد: متهم که مردی 33 ساله است با ترفندی خاص به رمز دوم چند شهروند دسترسی پیدا کرده و با واریز وجوه سرقتی به حساب پیک موتوری و گردش این وجوه در چندین حساب دیگر ضمن پولشویی قصد گم کردن رد پای خود از چشم پلیس داشته است که قبل از موفقیت کامل پلیس او را دستگیر کرد.
سرهنگ عرفانی با اشاره ادامه تحقیقات از متهم از شهروندان خواست قبل از انجام هرگونه معامله ای اعم از خدمات یا ارائه کالا با افراد ناشناس از احراز هویت خریدار مطمئن شوند تا از وقوع چنین جرایمی در سطح جامعه پیشگیری کند.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied