شمانیوز
شما نیوز

پاشنکو یا ذخیره رحمتی؟

پازل بزرگ امیر قلعه‌نویی مقابل استقلال

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): در آستانه دیدار استقلال و ملوان این پرسش مطرح می‌شود که امیر قلعه‌نویی با توجه به کیفیت فنی بالای دو دروازه‌بانش کدام‌یک را نیمکت‌نشین خواهد کرد؛ حسین حسینی 23ساله یا سرگئی پاشنکوی 32ساله؟

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

ملوانان از ایستگاه اول لیگ برتر پانزدهم به سلامت گذشتند تا پیروزی ارزشمندشان برابر ذوب‌آهن اتفاق مهم هفته نخست لقب بگیرد. تیم امیر قلعه‌نویی در فاز هجومی بد کار نکرد اما در اجرای برنامه‌های دفاعی‌اش عالی بود .

شاید یکی از دلایل ثبت پیروزی یک بر صفر ملوان مقابل ذوب‌آهن نمایش خیره‌کننده گلر 23ساله این تیم سیدحسین حسینی بود .

دروازه‌بان ذخیره استقلال در لیگ‌های دوازدهم و سیزدهم خصوصا در 15دقیقه پایانی دیدار مقابل قهرمان جام‌حذفی با سیوهای قابل تقدیرش دروازه انزلی‌چی‌ها را بسته نگه داشت تا نشان دهد عزمش را برای گرفتن حقش از فوتبال ایران جزم کرده است .

23 یا 32، کدام‌یک به نیمکت می‌چسبد؟

ملوان مدل جدید برای اینکه خیالش از بابت دروازه‌اش راحت شود، سرگئی پاشنکو را پس از یک فصل دوباره به انزلی فراخواند. دروازه‌بانی که در لیگ‌های12 و 13 مرد شماره یک قوها بود و انصافا عملکردی قابل تقدیر داشت .

حال این پرسش مطرح می‌شود که امیر قلعه‌نویی با توجه به کیفیت فنی بالای دو دروازه‌بانش کدام‌یک را نیمکت‌نشین خواهد کرد؛ حسین حسینی 23ساله یا سرگئی پاشنکوی 32ساله؟

18 بازی و 12کلین‌شیت به‌نام سرگئی

برخلاف آنچه پیش‌تر گفته شد سرگئی پاشنکو در فصل 15-2014 فوتبال مولداوی نه‌تنها نیمکت‌نشین نبوده که دروازه‌بان شماره یک تیمش به حساب می‌آمد .

سرگئی برای تیم شریف 18بازی انجام داد تا طی 1620دقیقه 12کلین‌شیت داشته باشد. این عملکرد برای پاشنکو فوق‌العاده بود. دریافت 9گل در 18بازی از عواملی بود که باعث شد شریف 17برد به نام خود ثبت کند .

قابل توجه اینکه سرگئی به طور میانگین هر 180دقیقه یک گل دریافت کرد، در حالی که میلسامی و داسیا مثل تیم شریف 55امتیاز گرفتند تا به خاطر تفاضل گل بهتر قهرمان و نایب‌قهرمان لیگ مولداوی شوند .

معمای بزرگ قلعه‌نویی مقابل استقلال

پاشنکو آخرین‌بار هفته31 لیگ سری A کشورش یعنی چهارشنبه 30اردیبهشت‌ماه برای شریف به میدان آمد . تیم سوم مولداوی دو ماه و دو هفته قبل با درخشش سرگئی دینامو اوتو را برد تا آخرین بازی سرگئی هم برای شریف با پیروزی همراه گردد .

خاطره خوش انزلی

پاشنکو در لیگ دوازدهم برای ملوان 22بازی انجام داد و 28گل خورد در حالی که مقابل پنج تیم فجر، داماش، استقلال، راه‌آهن و پیکان کلین‌شیت کرد .

سرگئی در لیگ سیزدهم نیز 15مرتبه به میدان آمد و 14گل خورد در حالی که چهار مرتبه دروازه‌اش را مقابل داماش(2)، راه‌آهن و نفت بسته نگه داشت. پس از این بود که تصمیم گرفت انزلی را- در میانه راه لیگ- ترک کند و عازم کشورش شود .

پاشنکو آخرین مرتبه در تقابل با راه‌آهن(هفته18 لیگ13) پیراهن ملوان دراگان اسکوچیچ را بر تن کرده بود .

چطور ذخیره رحمتی مدعی شد؟

اما سیدحسین حسینی گلر جوان ملوانان که در لیگ‌های 12 و 13 ذخیره مهدی رحمتی استقلالی‌ها بود برای گذراندن دوران خدمت سربازی‌اش به ملوان پیوست تا در لیگ چهاردهم 13بازی انجام دهد. حسینی طی 1170دقیقه تلاش 11گل دریافت کرد، در شرایطی که مقابل راه‌آهن، سپاهان، فولاد و نفت‌مسجدسلیمان کلین‌شیت داشت .

معمای بزرگ قلعه‌نویی مقابل استقلال

گلر آبی‌ها در سال 2013 و لیگ‌های دوازدهم و سیزدهم 12بار ذخیره‌نشینی رحمتی در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کرده بود. حسین سال2014 هم پنج بازی استقلال در لیگ قهرمانان را از روی نیمکت تماشا کرد. حتی در دیدار برابر الریان- که با پیروزی 3 بر یک استقلال تمام شد- شانس 90دقیقه بازی را پیدا کرد .

حسینی پیش از این در جام‌جهانی زیر 17ساله‌های نیجریه هم چهار مرتبه روی نیمکت ذخیره‌ها نشست تا شانس بازی مقابل گامبیا، کلمبیا، هلند و اروگوئه را نداشته باشد .

معمای قلعه‌نویی

سیدحسین حسینی بعد از دو فصل نیمکت‌نشینی ترجیح داد استقلال قلعه‌نویی را برای رسیدن به حقش ترک کند و انزلی‌چی شود .

حال به جبر زمانه حسینی و ژنرال- در ملوان- دوباره کنار هم قرار گرفتند. این در شرایطی است که گذر از نام سرگئی پاشنکو آماده و قابل اعتماد برای هیچ سرمربی‌ آسان نیست .

معمای بزرگ قلعه‌نویی مقابل استقلال

به نظر می‌رسد مرد شماره یک کادر فنی ملوان در هفته‌های آینده و شاید از همین روز جمعه و تقابل با استقلال گرفتار مشکلی بزرگ شود .

ژنرال چگونه می‌تواند از میان حسینی باانگیزه یا پاشنکوی باتجربه یک نفر را برای بازی برگزیند؟ این پرسشی است که حتی پاسخ دادن به آن‌هم چندان ضامن ایجاد آرامش روی نیمکت ملوان نخواهد بود .

منبع: مشرق

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied