شمانیوز
شما نیوز

ترافیک البرز مساله‌ای ویژه در برنامه‌های دولت

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: در استانداری به صورت ویژه به ترافیک درون شهری و برون شهری البرز پرداخته می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: در استانداری به صورت ویژه به ترافیک درون شهری و برون شهری البرز پرداخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، هیربد معصومی در نشست خبری که ظهر امروز(سه شنبه) در استانداری برگزار شد، گفت: ترافیک درون شهری و برون شهری البرز دو مقوله ویژه است که برای بهبود آن تاکنون اقداماتی انجام شده است.

وی افزود: از جمله پروژه‌های عمرانی برای بهبود وضعیت ترافیک برون شهری پروژه ادامه اتوبان همت است که در آخرین سفر معاون رئیس جمهور به البرز 30 میلیارد تومان برای ادامه پروژه درخواست کردیم که این مبلغ پرداخت

شده است.

وی در خصوص معضل ترافیک درون شهری تصریح کرد: متاسفانه طی 9 سال گذشته تا کنون علی رغم اینکه کرج اولین کلانشهری بود که شش خط مصوب مترو را دریافت کرد، نتوانسته‌ایم این مهم را به انجام برسانیم و در اجرا عقب مانده‌ایم.

معصومی با تاکید بر تاثیر مدیریت در تاخیر اتمام مترو کرج گفت: مسائل مربوط به مدیریت بیشتر از مسائل مالی و تامین منابع در این تاخیر تاثیر داشته است.

این مسئول افزود: تاکنون جلسات خوبی را با پیمانکار و دیگر سازمان‌های مربوطه برگزار کرده‌ایم و تصمیماتی گرفته شده است تا با ایجاد سهولت در تامین منابع مالی حداقل بتوانیم 15 کیلیومتر از خط دو قطار شهری کرج را به سرانجام برسانیم.

این معاون استاندار البرز با تاکید بر تغییر تامین مالی پروژه قطار شهری کرج اظهار کرد: روش تامین مالی این پروژه از نقدی به تهاتری تغییر می‌کند به این صورت که بخشی از تامین مالی توسط تهاتر پیمانکار و تخصیص دولتی نیز به عنوان آورده نقدی در اختیار پیمانکار قرار می‌گیرد.

وی از تاکید استاندار البرز بر خروج پروژه مترو کرج از رکود خبر داد و گفت: مجموعه استانداری به عنوان ناظر دولتی سعی می‌کند با حفظ بی طرفی میان شهرداری و پیمانکار پروژه با حفظ حقوق مردم این پروژه به اتمام برسد و برای ما پیمانکار تفاوتی ندارد مهم این است که این پروژه به اتمام برسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز ضمن اشاره به ارتباط تعطیلی روزهای پنجشنبه و آلودگی هوا خاطرنشان کرد: متاسفانه لغو تعطیلی روزهای پنجشنبه باعث آلودگی هر چه بیشتر هوای البرز شده است به همین دلیل در صددیم پس از تشکیل کارگروه محیط زیست و ارائه گزارشی مستند، تعطیلی پنجشنبه برای کاهش آلودگی البرز را در هیئت دولت پیگیری کنیم.

وی افزود: اگرچه البرز از نظر سیاسی با استان البرز تفاوت دارد اما محدوده جغرافیایی هر دو استان مشابه بوده و هر تصمیمی که برای تهران گرفته می‌شود برای البرز نیز باید شرایط مشابهی در نظر گرفته شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر سرنوشت مصوبه شورای عالی شهرسازی جهت مناسب سازی فضا برای معلولین گفت: تاکنون در کشور به این موضوع کمتر پرداخته شده است به همین دلیل این موضوع از مواردی است که در معاونت عمرانی استانداری پیگیری می‌شود.

معصومی افزود: شهرسازی کاری تدریجی است به همین دلیل بنا داریم ابتدا مناسب سازی را از سازمان‌های دولتی و پارک‌ها شروع کرده و سپس به سراغ بخش‌های خصوصی بریم.

این مسئول ضمن انتقاد از فرهنگ جدول سازی در کشور تصریح کرد: فرهنگ جدول باید از شهرسازی کشور حذف شود؛ چرا که علاوه بر هزینه زیاد و زشت شدن سیمای شهر با مناسب سازی فضای شهر نیز در تضاد است.

وی در ادامه به استقلال اداره کل گاز استان البرز اشاره کرد و افزود: تا قبل از سال 94 اداره کل گاز استان البرز به صورت اداره‌ای شهرستانی و زیر نظر استان تهران فعالیت می‌کرد اما در حال حاضر با مدیریت فردی با تجربه مستقل شده است.

معصومی در خصوص گازرسانی به طالقان گفت: مشکلاتی بر سر لوله کشی با اداره کل راه و شهرسازی وجود داشت که در حال حاضر این مشکلات رفع شده است و پیش بینی می شود تا انتهای سال جاری لوله کشی به شهرک طالقان برسد و سپس نسبت به نصب علمک های گاز منازل اقدام کنیم.

معاون عمرانی استاندار البرز در پاسخ به گازرسانی به مناطق جاده چالوس اذعان کرد: برای گازرسانی به این مناطق طرحی برای استفاده از مخازن وجود دارد که در حال بررسی است و در برخی نقاط نیز با وزارت نیرو رایزنی های صورت گرفته است که هزینه برق در زمستان ها کاهش بیابد تا مردم بتوانند برای گرمایش از برق استفاده کنند.

وی از مذاکره با کشورهای خارجی برای توسعه استفاده از انرژی خورشیدی در این منطقه گفت و خاطرنشان کرد: هیئتی از کشور جمهوری چک در استان البرز حضور پیدا کرد و در این خصوص با آنها رایزنی هایی صورت گرفته است تا بتوانیم از این انرژی استفاده کنیم.

معصومی به عملکرد خوب دولت یازدهم در تامین ماشین آلات عمرانی و خدماتی شهرها و روستاها اشاره کرد و گفت: دولت در این زمینه به خصوص تامین ماشین آلات روستاها و شهرهای زیر 100 هزار نفر بسیار خوب عمل کرده است به طوری که استانداری البرز سال گذشته 350 میلیارد تومان به شهرداری های استان برای تامین تجهیزات کمک کرده است.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied