شمانیوز
شما نیوز

آمریکا: در حمله به بیمارستان قندوز اشتباه شد

فرمانده نیروهای نظامی ناتو در افغانستان حمله جنگنده های آمریکایی به بیمارستان شهر قندوز را اشتباه نامید.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژنرال کمبل فرمانده نیروهای خارجی در افغانستان در بیانیه ای به طور رسمی اشتباه جنگنده های این کشور را پذیرفت و اعتراف کرد که حمله به این بیمارستان اشتباه بوده است.

وی گفت نیروهای نظامی آمریکا به طور اشتباهی بیمارستان قندوز را هدف قرار داده اند. کمبل افزود: البته ما از روی عمد این بیمارستان را هدف قرار ندادیم و تنها اطلاعات اشتباهی درباره محل استقرار طالبان در اختیار داشتیم.

در حمله جنگنده های آمریکایی به یک بیمارستان در شهر قندوز افغانستان حداقل ۲۱ نفر کشته شدند که در میان آنها پزشکان کمیته بین المللی صلیب سرخ با ملیت های مختلف نیز دیده می شوند.

بر این اساس کمیته های حقوق بشر سازمان ملل در حال بررسی عمدی یا غیر بودن این حمله هستند. کشته شدن پزشکان صلیب سرخ واکنش های منفی بسیاری علیه پنتاگون به همراه داشته است.

شهر قندوز واقع در شمال افغانستان دو هفته قبل به دست نیروهای طالبان سقوط کرد و به کنترل این گروه درآمد، با این حال چندی بعد نیروهای امنیتی افغانستان با کمک نیروهای آمریکایی کنترل دوباره شهر را به دست گرفتند.

به گفته مقامات آمریکایی اطلاعات اشتباه از سوی منابع افغان در اختیار آنها گذاشته شده است. مقامات افغانستانی ادعا می کنند این بیمارستان محل استقرار نیروهای شبه نظامی طالبان بوده است.

سازمان پزشکان بدون مرز این ادعای دولت افغانستان را رد می کند. سازمان پزشکان بدون مرز می گوید حمله به بیمارستان نزدیک به یک ساعت طول کشیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied