شمانیوز
شما نیوز

ما با دنیا دعوا نداریم، با ظلم و سلطه مخالف هستیم

وزیر دادگستری گفت: امروز راه ایستادگی در مقابل استکبار، اقتصاد مقاومتی و حفظ فرهنگ اصیل ایرانی است.

وزیر دادگستری گفت: امروز راه ایستادگی در مقابل استکبار، اقتصاد مقاومتی و حفظ فرهنگ اصیل ایرانی است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری با اشاره به اینکه هنوز تعداد زیادی از جان‌باختگان ایرانی و دیگر کشورها شناسایی نشده‌اند، خواستار مسئولیت پذیری حکومت عربستان در قبال این موضوع شد.

وزیر دادگستری دولت یازدهم بزرگ‌ترین مشکل فعلی کشور را بحث اقتصاد دانست و تصریح کرد: امروز رسیدگی به وضع اقتصادی مورد تاکید رهبری است و راه حل آن اقتصاد مقاومتی، ایجاد شغل و تولید است. امروز راه ایستادگی در مقابل استکبار اقتصاد مقاومتی و حفظ فرهنگ اصیل ایرانی است.

وی با اشاره به اینکه استکبار با دست ملت قدرتمند ما تضعیف و تحقیر شد، گفت: مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر فساد، ظلم و سلطه؛ ما با دنیا دعوا نداریم با ظلم و سلطه مخالف هستیم.

پورمحمدی با بیان اینکه توافق هسته‌ای و برجام علیه سیاه‌نمایی‌های دشمنان بود و به دنیا فهماندیم که آنها دروغ می‌گویند و ملت ایران فهیم و هوشمند است و جز اقتدار و استقلال کشور خود چیزی طلب نکرده است، اظهار کرد: ۲۲ ماه دیپلمات‌های ما با منطق حق جمهوری اسلامی را به اثبات رساندند و دنیا این را دید و فهمید. همچنین راه استکبار و بهانه‌گیری آنان را سد کرد، توفیق جمهوری اسلامی در مقطع اخیر در مقابل فشار روانی، فضا را به نفع جمهوری اسلامی تغییر داد و تبلیغات دشمن را کم‌رنگ کرد.

وی گفت: این اقدامات نباید سبب کج‌فهمی شود و کسی فکر نکند ما دست از مبارزه با استکبار بر می‌داریم و عقب‌نشینی کردیم؛ ما پای شعار و منطق خود ایستاده ایم و خواهیم ایستاد.

وزیر دادگستری به سفر ریاست جمهوری و حضور خود به عنوان نماینده هیات دولت در این شهرستان، بازدید‌ها و گزارش‌ها اشاره کرد و افزود: مازندران به ویژه شهرستان نور، ظرفیت بالایی برای رسیدن به نقطه مطلوب برای توسعه دارد و دومین شهرستان استان از نظر وسعت است؛ اما با این حال آنچنان که باید از این سرمایه‌ها خوب استفاده نشده است.

وی با اشاره به اینکه دولت باید در بخش‌هایی به مردم کمک کند، تصریح کرد: راه و ترافیک سنگین یکی از مشکلات اصلی این شهرستان است که بیشترین بودجه در نظر گرفته شده در سفر دولت به مازندران به مربوط راه‌های استان و حل مشکلات ترافیکی و کمربندی‌های آن است.

پورمحمدی به ضرورت توجه به کشاورزی مازندران اشاره و اضافه کرد: در این استان به واسطه نعمت خداوندی دشت و اراضی زیاد و بارندگی خوب مردم استان باید در بخش کشاورزی از این قابلیت‌ها به صورت ویژه بهره‌مند شوند، اما به‌دلیل کوچک شدن زمین و زیاد شدن خرده مالک‌ها در طول سال فقط یک بار کاشت محصولات کشاورزی در زمین‌های مستعد انجام می‌شود؛ در حالی که باید در برخی از مناطق کاشت دوم هم انجام شود تا تولید دو برابر شود.

پورمحمدی راهکار دیگر توسعه مازندران را پرورش ماهی و صید برشمرد و خاطر‌نشان کرد: هم‌اکنون مازندران حدود ۳۰ هزار تن صید ماهی دارد که می‌توان با استفاده از ظرفیت‌ها آن را به ۲۰۰ هزار تن و حتی به تعبیر برخی کارشناسان تا یک‌میلیون تن رساند.

وی با اعلام اینکه از صندوق توسعه ملی که صندوق ارزی است با موافقت مقام معظم رهبری ۱۰ درصد از این اعتبارات تبدیل به ریال و برای توسعه کشاورزی تسهیلات پرداخت می‌شود، اضافه کرد: این اقدامات به نیروی متخصص نیاز دارد و استان و کشور از ظرفیت تخصصی بالایی به ویژه متخصص کشاورزی برخوردار است که باید با مشارکت دادن این افراد از ظرفیت‌ها بهره برد.

وزیر دادگستری‌ به ظرفیت گردشگری استان و شهرستان هم اشاره کرد و اظهار کرد: مواهب الهی استان از کوه، جنگل، دریا و ساحل و ده‌ها ظرفیت دیگر این استان و شهرستان را مستعد گردشگری و درآمد و اشتغال کرده، اما باید گردشگری خوب ساماندهی شود؛ ظرفیت این امر آنقدر زیاد است که به تنهایی می‌تواند پاسخ نیازهای استان را بدهد.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: دولت در بسیاری از این موارد وظیفه ایجاد زیرساخت و کمک دارد و نباید بیش از این دخالت کند؛ زیرا هر جا دولت زیاد دخالت کند کار خراب می‌شود؛ خود مردم باید با کمک دولت کار انجام دهند، ارزش و فرهنگ کار هم باید تبیین شود و جوان باید خود را آماده کار کند نه پشت میزنشینی، کار باید مولد شود.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied