شمانیوز
شما نیوز

فوت 30 درصدی مصرف‌کنندگان مواد مخدر صنعتی در کشور

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان خاش گفت: 60 تا 80 تن مواد مخدر صنعتی در کشور توزیع و مصرف می‌شود که متاسفانه 30 درصد از مصرف کنندگان مواد مخدر صنعتی در کشور همه ساله فوت می‌کنند.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان خاش گفت: 60 تا 80 تن مواد مخدر صنعتی در کشور توزیع و مصرف می‌شود که متاسفانه 30 درصد از مصرف کنندگان مواد مخدر صنعتی در کشور همه ساله فوت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه سیستان و بلوچستان، عیدمحمد قلندرزهی در نشست شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان افزود: پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در این شهرستان در مدت شش ماه نخست امسال حدود 2500 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف کرده است.

وی بیان کرد: کیلوگرم از این مواد را تریاک، 120 کیلوگرم را حشیش و 177 کیوگرم دیگر نیز هروئین و انواع دیگر تشکیل می‌دهند.

وی اظهار کرد: جدای از میزان مواد مخدر کشف شده توسط انتظامی مقادیری توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) به دست آمده و در همین مدت یک باند بزرگ مواد مخدر منهدم شده است.

این مسئول از رشد 20 درصدی کشفیات انواع مخدر در کشور خیر داد و افزود: این میزان کشفیات در کنار دستگیری 11 هزار نفر قاچاقچی و عامل توزیع خرد و کلان از موفقیت نیروهای عضو ستاد مبارزه با مواد مخدر حکایت دارد.

وی بیان کرد: متاسفانه به دلیل در دسترس بودن این مواد در کشور 30 درصد از بانوان در جامعه ایرانی گرفتار مصرف همین نوع مواد مخدر شده‌اند.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان خاش اظهار کرد: با ورود پیدا کردن پلیس و اعضاء ستاد مبارزه با مواد مخدر به بحث مقابله با این تهدید قیمت هر کیلوگرم مواد مخدر صنعتی از 20 میلیون تومان به 80 میلیون تومان رسیده که خوشبختانه این امر موفقیت کشورمان را در این عرصه می‌رساند و یقینا با این اقدام گرایش به مصرف این نوع از مواد نیز کاهش می‌یابد.

قلندرزهی افزود: رشد هفت درصدی کشت و تولید مواد مخدر در افغانستان، تولید انبوه مواد مخدر صنعتی در پاکستان کشور ایران و منطقه سیستان و بلوچستان را با خطرات جدی مواجه ساخته است.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied