شمانیوز
شما نیوز

وزیر کشور دو کارته می‌شود؟

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): عبدالرضا رحمانی فضلی از آن دسته وزیرانی است که رفت و آمد زیادی به بهارستان دارد و به واسطه گستردگی حوزه فعالیت خود بارها از سوی نمایندگان مورد سوال قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

عبدالرضا رحمانی فضلی از آن دسته از وزیرانی است که رفت و آمد زیادی به بهارستان دارد و به واسطه گستردگی حوزه فعالیت خود بارها از سوی نمایندگان مورد سوال قرار گرفته است. فردا وزیر کشور به بهارستان می‌رود تا به سوالات " موسی الرضا ثروتی " نماينده بجنورد، مانه، ‌سملقان،‌ جاجرم، ‌گرمه، راز و جرگلان پاسخ دهد، به همین بهانه نگاهی کوتاه به برخی از تذکرات نمایندگان مجلس و حضور این وزیر در خانه ملت خواهیم داشت.

وزیر کشور باز هم راهی بهارستان می‌شود

رحمانی فضلی اولین وزیر احضار شده کابینه روحانی به بهارستان " عزیز اکبریان " نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با طرح سؤالی از وزیر کشور پیرامون عدم برخورد جدی با باندهای مواد مخدر در سطح کشور و نیز عدم اجرای تعهد وی مبنی بر هماهنگی با نمایندگان در انتصاب استانداران و عزل و نصب‌های غیرقانونی در سطح گسترده در این وزارتخانه، نام رحمانی فضلی را در لیست اولین وزیری که از کابینه روحانی برای پاسخگویی در مجلس حاضر می‌شود، حک کرد. از عذرخواهی رحمانی‌فضلی در بهارستان تا بسته شدن پرونده پول‌های کثیف هفتم اردیبهشت سال جاری، بهارستان شاهد حضور رحمانی فضلی بود، وزیری که این بار نه برای استیضاح یا سوال نمایندگان بلکه برای توضیح درباره یک موضوع جنجال‌برانگیز به مجلس دعوت شده بود. «پول کثیف» موضوعی بود که نمایندگان مجلس منتظر بودند تا عبدالرضا رحمانی فضلی برای آن‌ها بگوید. موضوع از آنجايی شروع شد كه رحمانی فضلی در نشست سراسري فرماندهان پليس مبارزه با مواد مخدر گفت كه بي‌شك بخشی از پول كثيف قاچاق مواد مخدر در حوزه سياست، انتخابات و انتقال قدرت سياسی در كشور وارد می‌شود. پس از چند ماه مانور رسانه‌ها بر این موضوع، بلاخره موعد فرا رسید اما وزیر کشور در عین ناباوری تاکید کرد که همه گفته‌های این چند ماه وی تنها «هشدار» بوده و نمی‌تواند درباره اتفاقی که رخ نداده توضیحی ارائه دهد. به هر حال در انتهای این جلسه مجلس، وزیر از نمایندگان ملت «عذرخواهی» کرد و پرونده پول‌های کثیف با همین عذرخواهی بسته شد.

ر

احضار وزیر به بهارستان به دلیل عدم ساماندهی اتباع بیگانه عبدالرضا رحمانی فضلی بیست و دوم اردیبهشت سال جاری برای پاسخ به پرسش شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخصوص ساماندهی اتباع بیگانه در کشورمان در صحن علنی مجلس حاضر شد. وی با اشاره به حضور ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار افغانی در کشورمان، قول عملیاتی شدن ساماندهی اتباع بیگانه به ویژه افاغنه ظرف ۶ تا ۷ ماه آینده را داد و همین مسئله نماینده سوال کننده را قانع کرد. کارت زرد بهارستان به وزیر کشور در جلسه علنی صبح روز سوم تیر ماه 1393 "علی مطهری" نماینده تهران از عبدالرضا رحمانی فضلی درباره نحوه پوشش بانوان در سطح کشور و بانوان ساپورت پوش در تهران سوال پرسید. وزیر کشور: 95 درصد بانوان معتقد به حفظ حجاب هستند رحمانی فضلی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های ما در وزارت کشور فرهنگ عفاف و حجاب بوده است گفت: باید بپذیریم حل این مسئله در کوتاه مدت امکان پذیر نیست و برای همه دستگاه‌های اجرایی در خصوص رعایت عفاف و حجاب وظیفه‌ای تعیین شده که در این دستور‌العمل‌ها اشکالات زیادی دیده می‌شود. وزیر کشور ادامه داد: من باید پاسخگوی عملکرد 6 ماهه باشم نه هشت سالی که از تصویب این قانون گذاشته است در 6 ماهه گذشته ما ظرفیت اجرای قانون را در زمینه‌های دستور العمل‌ها، پیگیری‌ها و نظارت حداقل پنج برابر کردیم. مطهری:دولت فعلی راه دولت احمدی نژاد را می‌رود در ادامه جلسه علی مطهری گفت: نقطه شروع انحطاط در پوشش‌های اسلامی، سیاست‌های دولت گذشته بوده است. آقای احمدی نژاد و مشایی معتقد بودند دولت در اعمال قانون در پوشش اسلامی وظیفه‌ای ندارد و فقط باید کار فرهنگی انجام دهد که این یک مغالطه بود. نماینده مردم تهران گفت: روحانی چندبار بر مساله رعایت عفاف و حجاب تاکید داشته است اما دولت فعلی راه دولت گذشته را طی می کند.

ر

در ادامه جلسه به درخواست علی مطهری تصاویری از بانوان ساپورت پوش و بد حجاب از مانیتورهای مجلس نمایش داده شد. رحمانی فضلی وزیر کشور در باقیمانده زمان خود گفت: بنده همانند آقای مطهری نسبت به فرهنگ حساسیت دارم و دولت و شخص روحانی نیز نسبت به این مسئله حساسیت دارند و تاکید دارند دستگاه های مختلف را در این باره فعال کنید و با نشان دادن چند تصویر و چند عکس نباید عفت و حجب عمومی را مورد سوال قرار دهیم. رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه تنها نیروی انتظامی دستگاهی است که می تواند قدرت سلبی در مبارزه با بی‌حجابی داشته باشد گفت: وزارت کشور تمام تلاشش را برای برخورد مناسب می‌کند. مطهری گفت: من از صحبت‌های وزیر کشور قانع نشدم. ابوترابی که ریاست جلسه را برعهده داشت از علی مطهری خواست با توجه به اراده جدی وزیر کشور جلساتی با وی داشته باشند و این مسئله را پیگیری کنند که مطهری تاکید کرد من قانع نشدم و رای گیری کنید. این چنین شد که وکلای ملت با 64 رأی موافق، 135 رأی مخالف و 15 رأی ممتنع از 218 نماینده حاضر در جلسه پاسخ‌های رحمانی فضلی را قانع‌کننده ندانستند و با رای خود پنجمین کارت زرد دولت تدبیر و امید را به نام عبدالرضا رحمانی فضلی سند زدند. واکنش رسایی به سفر وزیر امور خارجه انگلیس به ایران سفر "فیلیپ هاموند" وزیر امور خارجه انگلیس به ایران و بازگشایی سفارت‌خانه بریتانیا در تهران باعث شد، "حمید رسایی" طی تذکری کتبی خطاب به وزیر کشور اعتراض کند.

ر

رسایی در تذکر خود، در اعتراض به ضرب و شتم معترضان طبق دستور وزارت کشور گفت: «این در حالی است که مدتی قبل بعد از توافق هسته‌ای عده‌ای پورشه‌سوار درحالی‌که روی لباسشان I LOVE USA بود رقصیدند و امنیت آن‌ها تأمین شد». وی در صحن علنی مجلس خطاب به وزیر کشور دولت یازدهم گفت: «آقای رحمانی فضلی! اگر روزی مثل فتنه سال ۸۸ عده‌ای قصد اشغال وزارت کشور را داشته باشند، همین دانشجویان کتک‌خورده از جمهوری اسلامی دفاع می‌کنند نه پورشه‌سواران رقاص آمریکایی» وزیر کشور و نجات از کارت زرد! برخورد با موتوسیکلت سواران متخلف همان چیزی بود که عبدالرضا رحمانی فضلی را در تاریخ سی و یکم شهریور ماه امسال به صحن علنی مجلس شورای اسلامی کشانده بود. وی در حالی برای پاسخ به سوال " مجتبی رحماندوست " به بهارستان رفت که کارت زردی به علت عدم برخورد با ساپورت پوشان در جیب داشت. مجتبی رحماندوست در جریان سوال از وزیر کشور گفت: در درون شهرها تمام معابر از جمله پیاده‌روها به تسخیر موتورسیکلت‌ها درآمده و مردم از دست آن‌ها آرامش روانی و امنیت جانی ندارند. آیا این مسئله کمی است که وزیر کشور آن را موضوع کوچکی می‌داند؟ آیا از تخلفات موتورسیکلت‌ها هزاران کشته و زخمی بر جا نمانده؟ آیا راهکاری برای ساماندهی این موضوع وجود ندارد؟

ر

پرسشی که در آن رحمانی فضلی هرچند از اقدامات صورت گرفته گفت،اما یک دلیل هم برای کم کاری‌های موجود آورد و گفت: «باید توجه داشت برخورد با موتوسیکلت سواران متخلف به مانند برخورد با جرایم خودرو نیست چون آنان به راحتی از دست پلیس متواری می‌شوند یا اینکه به طور مثال ٢٨۴ مورد درگیری راکب با نیروی انتظامی گزارش شده است.» رحمانی فضلی ادامه داد: نه بنده،نه نیروی انتظامی و نه کسانی که متولی این قضیه هستند واقعیت موضوع مبنی بر شرایط نابسامان در اوضاع ترافیکی موتوسیکلت سواران هستیم، انکار نمی کنیم اما باید این واقعیت را پذیرفت که حدود ١۶ میلیون مورد با موتوسیکلت سواران متخلف برخورد شده و هشت میلیون موتور متوقف شده که این بالاترین حد ممکن برخورد است. نماینده سوال کننده پس از استماع توضیحات رحمانی فضلی قانع شد و همین موضوع منجر به این شد که از نمایندگان رای گیری نشود و با این شرایط بود که وزیر کشور از کارت زردی دیگر نجات یافت. تدوین طرح استیضاح به بهانه استقلال در انتصابات رحمانی فضلی همان كسی است كه به دليل رويكرد مستقلانه‌ای كه در انتصابات انجام داده بود از سوی برخی نمايندگان مورد انتقاد قرار گرفته بود. انتقادها آنجا اوج گرفت كه نمايندگان استان فارس به دليل آنكه در انتخاب استاندار فارس با آن‌ها مشورت نشده بود طرح استيضاح رحماني فضلی را تدوين كرده بودند. با اين حال وزیر تسليم نشد و همين رويكرد مستقلانه بود كه نگاه‌ها به این وزیر را تغيير داد. سخن آخر: کابینه دولت یازدهم پس از دو سال فعالیت، 15 کارت زرد را دریافت کرده حال باید منتظر ماند و دید فردا وزیر کشور، موسی الرضا ثروتی را قانع می‌کند و از بهارستان سربلند بیرون می‌آید یا شانزدهمین کارت زرد دولت تدبیر و امید را می‌گیرد و دو کارته می‌شود؟

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied