شمانیوز
شما نیوز

خط تولید انبوه نسل جدید اژدرهای ایرانی با نام «والفجر» افتتاح شد+عکس

خط تولید انبوه اژدر پیشرفته والفجر با حضور سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و امیر دریادار دکتر حبیب‌اله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع افتتاح و بهره‌برداری رسید.

به گزارش مشرق به نقل از اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع، سردار دهقان در مراسم افتتاح خط توليد اژدر پيشرفته والفجر در جمع خبرنگاران طي سخناني اظهار داشت : يكي از اولویت‌هاي اصلي وزارت دفاع تجهيز نيروهاي دريايي ارتش و سپاه به تجهيزات و سلاح‌هاي پيشرفته و قدرتمند است تا آنان بتوانند به تعبير و تأكيد فرمانده معظم كل قوا بعنوان دستان بلند جمهوري اسلامي ايران ضمن دفاع از حريم دريايي كشور ، تهديد هر خصم متجاوزي را با قاطعيت درهم كوبند. وزير دفاع گفت : در اجراي اين اولويت راهبردي ، دانشمندان و متخصصان سازمان صنايع دريايي وزارت دفاع با روحيه و تلاش جهادي اقدام به طراحي ، ساخت و فراهم‌سازي توليد انبوه اژدر والفجر نموده و با بهره‌گيري از فناوري‌هاي بسيار پيشرفته موفق شدند اين پروژه مهم را به نتيجه برسانند. سردار دهقان در تشريح اين اژدر بومي اظهار داشت : اژدر پيشرفته والفجر با ويژگي‌هاي هوشمندي ، قابليت ضد فريب ، سرعت زياد و سرجنگي با قدرت انفجاري و تخریب بسيار بالا قادر است با غافلگيري ظرف چند ثانيه اهداف و شناورهاي بزرگ دريايي را بطور كامل منهدم و غرق كند.
خط تولید انبوه نسل جدید اژدرهای ایرانی با نام «والفجر» افتتاح شد+عکس
وي افزود: از ويژگي‌هايي كه اژدر والفجر را نسبت به ساير محصولات مشابه در دنيا متمايز كرده ، زمان كوتاه آماده‌سازي در يگان‌هاي پشتيباني كننده و يگان‌هاي شليك‌كننده است كه موجب افزايش فوق‌العاده توان تاكتيكي ، سرعت عمل و واكنش سريع يگان‌هاي رزمي سطحي و زير سطحي نيروي‌هاي دريايي ارتش و سپاه مي‌شود. سرداردهقان تصريح كرد: افتتاح اين خط توليدي نشان از عزم وزارت دفاع و دولت يازدهم در پشتيباني مؤثر و همه جانبه از نيروهاي مسلح براي تحقق اصل بازدارندگي و اجراي آيه شريفه ترهبون به عدوالله و عدوكم دارد ؛ كه فرمانده معظم كل قوا در ديدار اخير كاركنان نيروهاي دريايي سپاه با معظم له ، بدان تأكيد وي‍ژه‌اي داشتند.
خط تولید انبوه نسل جدید اژدرهای ایرانی با نام «والفجر» افتتاح شد+عکس
وزير دفاع با بيان اينكه اين تجهيزات و تسليحات پيشرفته صرفاً جنبه دفاعي دارد گفت : گلوله‌ها ، موشك‌ها و اژدرهاي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران فقط به سمت كساني نشانه روي و شليك خواهد شد كه قصد تعرض به اين آب و خاك را داشته باشند. وزیر دفاع تأکید کرد :ما بر مبنای تهدیدات محتمل پیش روی ملت ایران با تمام توان نسبت به تقویت بنیه دفاعی خود اقدام خواهیم کرد و هیچ قطعنامه ای نمی تواند مانع افزایش توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران شود.حتی اگر زمانی تهدیداتی در فراجو را محتمل بدانیم خود را قادر می دانیم تا در این زمینه نیز وارد شده و پیش بینی های لازم دفاعی را بعمل آوریم.آنچه که برای ما مهم است تضمین امنیت پایدار ملی و منطقه ای است.
افتتاح خط توليد انبوه اژدر پيشرفته والفجر+عکس
سردار دهقان با تبريك اين موفقيت و دستاورد بزرگ به ملت رشيد ايران و فرماندهي معظم كل قوا كه همواره در مسير خودكفايي صنعت دفاعي هادي و حامي بوده‌اند ؛ از زحمات و تلاش مديران ، دانشمندان ، متخصصان و كارگران افتخارآفرين سازمان صنايع دريايي وزارت دفاع كه با طراحي و ساخت اين اژدر پيشرفته برگ زرين ديگري به مجموع افتخارات وزارت دفاع و صنعت دفاعي افزودند تشكر و قدرداني نموده و تاكيد كرد: روند تعالي و پيشرفت براي خلق و ابداع فناوري‌هاي جديد با سرعت ادامه داشته و لحظه‌اي دچار توقف نخواهد شد. در ادامه امیر حبیب اله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز طی سخنانی با تشکر و قدردانی از وزارت دفاع که با پشتیبانی های موثر، نیروی راهبردی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را به انواع سلاح های پیشرفته مجهز می کند گفت: یکی از سلاح های موثر و ارزشمند در تقویت توان رزم دریایی اژدر است و اژدر پیشرفته والفجر که به دست متخصصان صنایع دریایی وزارت دفاع به تولید انبوه رسیده است نسبت به اژدرهایی که تاکنون مورد استفاده قرار گرفته از برد مناسب تر ، دقت و قدرت انفجار و تخریب بالاتر برخوردار است . وی در ادامه افزود:این سلاح که بیشترین کاربرد را در زیر دریایی ها دارد با استفاده از رادار و سونار قادر است اهداف را شناسایی و به صورت هوشمند مورد تعقیب قرار داده و با قدرت تخریب بسیار زیاد آن را منهدم کند. امیر سیاری در پایان گفت:این موفقیت بزرگ را به همکارانم در سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع تبریک عرض می کنم و برای آنها آرزوی موفقیت دارم.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied