شمانیوز
شما نیوز

برخورداری: پشتیبانی از تیم تپانچه نسبت به تفنگ ضعیف‌تر بوده/شانس زیادی برای کسب سهمیه داریم

ملی‌‌پوش تپانچه ایران می‌گوید تیراندازان این رشته در مسابقات قهرمانی آسیا در کویت شانس زیادی برای کسب سهمیه المپیک ریو دارند.

ابراهیم برخورداری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره تمریناتش برای حضور در آخرین مسابقه کسب سهمیه المپیک ریو گفت: با توجه به اینکه در مسابقات ارتش‌های جهان حضور داشتم این مسابقات در سطح بالایی بود و کمک زیادی به من کرد. 20 روز به آخرین مسابقه کسب سهمیه باقی مانده که امیدواریم نتایج خوبی هم بگیریم.

وی افزود: روز گذشته تیم ملی تفنگ به هانوفر اعزام شد اما برای تپانچه چنین اردوهایی ندارند تا ورزشکاران به آمادگی برسند، اگرچه شانس تپانچه برای کسب سهمیه بالاتر از تفنگ است. چرا که سهمیه بانوان در تفنگ بادی کامل شده و آن‌ها باید در سه وضعیت و مردان هم در تفنگ بادی تلاش کنند.

برخورداری با اشاره به حریفانش در مسابقات قهرمانی آسیا در کویت عنوان کرد: ژاپن، عربستان و قطر که بیشتر ورزشکاران این کشور روس هستند برای کسب سهمیه تلاش می‌کنند ما هم شانس زیادی برای کسب سهمیه داریم اما فکر می‌کنم در حالت کلی پشتیبانی از تیم تپانچه نسبت به تفنگ ضعیف‌تر بوده است.

ملی‌پوش تپانچه ایران در ادامه با اشاره به اینکه تیراندازی همچنان مشکل مهمات دارد تصریح کرد: انتظارات مسئولان هم باید در همین حد باشد ما در تفنگ بادی نتیجه گرفتیم نه در خفیف به همین دلیل نباید مسئولان انتظار داشته باشند وقتی مهمات نیست ورزشکاران ما در تفنگ خفیف نتیجه بگیرند.

وی درباره مسابقات جهانی تیراندازی که در آن شرکت کرده بود گفت: در بین 120 تیرانداز در مرحله مقدماتی سوم شدم اما در فینال عملکرد خوبی نداشتم چرا که تمرینات ما با فشنگ کم است. روز بازی مقدماتی آمادگی خوبی داشتم اما یک قهرمان باید روزانه 300 فشنگ بزند که در دو روز 600 فشنگ می‌شود در حالی که من برای آمادگی این مسابقات در دو ماه 600 فشنگ زدم. به همین دلیل در دور نهایی آن قدر انرژی نداشتم که نتیجه خوبی بگیرم.

برخورداری در پایان گفت: باید انتظارات از تیراندازی پایین بیاید. ما هم از این شرایط ناراحتیم؛ مسابقات المپیک هر 4 سال یکبار انجام می‌شود و معلوم نیست 4 سال دیگر من باشم یا نه. مسئولان هستند اما عمر ورزشکاران کوتاه است. برای مسئولان فرقی نمی‌کند چه کسی سهمیه و یا مدال می‌گیرد اما این موضوع برای ورزشکاری که چندین سال کار کرده بسیار مهم است.

انتهای پیام/م

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied