شمانیوز
شما نیوز

روزبه چشمی: شبیه بوسکتس بازی می‌کنی

در ابتدای فصل و پس از اینکه پرویز مظلومی هدایت استقلال را بر عهده گرفت، خیلی‌ها تصور می‌کردند او، جواد نکونام یا آندرانیک تیموریان را برگرداند اما مظلومی، جوانی جویای نام را در فهرست خریدهایش قرار داد. نام آن جوان روزبه چشمی بود.

به گزارش مشرق، هافبکی که این روزها در خط هافبک آبی‌پوشان می‌درخشد و خواندن صحبتهایش خالی از لطف نیست.

به طور حتم آناليزي كه از تو در ۹۰ پخش شد را ديدي؟ (باخنده) بعد از سال‌ها برنامه ۹۰ و آقاي عادل فردوسي‌پور تعريفي از من كردند.

نظرت درباره اين آناليز چيست؟ خب خيلي خوب بود و من از آنها ممنون هستم. به هر حال برنامه ۹۰ پربيننده و بسيار تأثيرگذار است و اين مسئله‌اي كه مورد آناليز قرار دادند كاملاً به چشم مي‌آيد.

خودت از اين آناليز خبر داشتي؟ به هر حال خودم تا حدود زيادي از آن خبر داشتم و بعد از هر بازي كه انجام مي‌دهيم، عملكردم را به طور كامل مورد آناليز قرار مي‌دهم. بعد هم اين را در نظر داشته باشيد مربياني كه در طول اين سال‌ها داشتم، واقعاً برايم زحمت كشيدند و اين نوع بازي كردن را در من جا انداختند.

به هر حال اين سبك بازي و محيط‌پذيري عالي به استعداد تو نيز بستگي دارد. من از زماني كه در تيم‌ ملي جوانان حضور داشتم، با مربيان بسيار خوبي كار كرده‌ام. آقاي اكبر محمدي تأكيد فوق‌العاده زيادي به اين روش و آگاهي محيطي بازيكن داشت و در طول ۴، ۵ سال گذشته نيز آقايان صمد مرفاوي، ساكت الهامي، مايلي‌كهن و ديگر عزيزان نقش غيرقابل انكاري در پيشرفت من داشتند. خودم نيز همواره كوشيده‌ام بهترين عملكرد را داشته و نقاط ضعفم را برطرف سازم. من قبل از هر بازي نوع بازي حريف و بازيكن روبه‌رويم را آناليز مي‌كنم.

اينكه بداني بازيكن روبه‌رويت چه كسي است و چه توانايي‌هايي دارد و يا مناطق زمين را ترسيم كني، مي‌تواند كمك زيادي كند. من در دفاع وسط نيز بازي كرده‌ام. يكي از تأثيرات بازي در اين منطقه بازيخواني است و دومي اینکه بايد اصل پوشش را رعايت كني.

الگوي تو در اين پست چه كسي است؟ شايد باور نكنيد اما واقعاً الگوي خاصي ندارم و زياد به اين موضوع فكر نمي‌كنم. هواداران استقلال به من لطف دارند و مرا با پوگبا مقايسه مي‌كنند و اين لقب را به من مي‌دهند اما بسياري اعتقاد دارند شبيه بوسكتس بازي مي‌كنم.

در استقلال بيشتر در كارهاي تدافعي شركت مي‌كني، اين در شرايطي است كه در امور تهاجمي نيز تبحر داري... خب وظيفه من اين است كه در كارهاي تدافعي بيشتر شركت كنم و اميد ابراهيمي آزادانه‌تر بازي كند اما هر وقت فرصت داشته باشم و شرايط را در بازي مهيا ببينم، در كارهاي تهاجمي نيز شركت خواهم كرد.

واقعاً فكر مي‌كردي با اين سن كم در سال اول به خوبي در استقلال جا بيفتي؟ من مي‌دانستم به تيمي آمده‌ام كه بزرگ است و هميشه زير ذره‌بين قرار دارم. با بررسي تمامي جوانب، پيراهن استقلال را پوشيدم و خدا را شكر انتخاب بسيار خوبي را انجام دادم. من نهايت تلاشم را از روز اول به كار بستم تا جواب اعتماد پرويز مظلومي را بدهم. اينكه ايشان به من اعتماد كرده، اتفاق بزرگي بود و ممنونش هستم.

بزرگ‌ترهاي استقلال نيز نه تنها به من بلكه به همه جوان‌ها كمك مي‌كنند و اين اتفاقات دست به دست هم مي‌دهد تا بستر لازم براي پيشرفت فراهم شود ولي اگر راستش را بخواهيد، فكر نمي‌كردم به اين زودي جا بيفتم.

نظرت درباره بازي با نفت تهران چيست؟ اين بازي را من ديدار مرگ و زندگي مي‌دانم؛ ديداري كه يك تيم بايد از ادامه راه حذف شود. نفت رقيب سرسخت و دشواري براي استقلال است. اين تيم از بازيكنان خوبي برخوردار است. مربي كاربلدي دارد. اگر نتوانسته در ليگ برتر نتيجه بگيرد به واسطه بدشانسي بوده است اما مي‌‌دانيم پيروزي در اين بازي مي‌تواند استقلال را به قهرماني جام حذفي برساند.

با بردن نفت نيمي از راه قهرماني طي خواهد شد. تحت هيچ شرايطي براي جام حذفي كوتاه نمي‌آييم.

پس به پيروزي استقلال خيلي اميدواري؟! خيلي زياد، به اميد خدا با تدابير مربيان، تلاش بازيكنان و حمايت و دعاي هواداران عزيز استقلال با پيروزي از بازي امروز بيرون مي‌آييم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied