شمانیوز
شما نیوز

بارش‌ برف و باران در ایلام طی روزهای آتی/ ایلام تا 15 آذرماه در حالت آماده‌باش/ استقرار ایستگاه‌های سیار اورژانس و 6 بالگرد در استان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام گفت: ایلام تا 15 آذرماه به حالت آماده‌باش درآمد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، احمد کرمی بعد از ظهر امروز در نشست با مسئولان شورای هماهنگی مدیریت بحران ایلام اظهار داشت: با عنایت به اخطارهای هواشناسی مبنی بر بارش های برف و باران در استان طی روزهای آتی و همچنین شرایط میزبانی ایلام از زوار امام حسین (ع) شرایط و حالت آماده باش به دستگاه های مربوطه داده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام گفت: همه دستگاه های امدادی و خدمات رسانی باید در این مدت در آماده باش کامل بوده و برای امدادرسانی احتمالی و خدمات رسانی به مردم و زوار اربعین حسینی آمادگی لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: از استان های همجوار از جمله تهران و مرکزی و ... درخواست کمک شده و در حال حاضر تجهیزات ضروری مانند بالگرد و مراکز سیار امدادی و اورژانس، گروه های گشت موتوری راهنمایی و رانندگی و ... تأمین شده است.

این مسئول اضافه کرد: به همه فرمانداران و بخشداران و دستگاه های زیرمجموعه اعلام شده که در آمادگی کامل به سر برده و از ارائه هرگونه ماموریت و مرخصی غیرضروری و ... خودداری کرده تا موج بارشی که قرار است طی روزهای آتی وارد ایلام شود از استان خارج شود.

کرمی تصریح کرد: شرکت های خدمات رسان مانند نفت و گاز، برق و آب و غله و ... که بیشترین نیازمندی های مردم مانند آب و برق و سوخت و نان و ... را تامین می کنند موظف شده که نیازهای اولیه خود را به مدت سه روز تامین و ذخیره سازی کنند و نانوایی های کشیک به کار خود بپردازند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام گفت: تمام شهرداری ها موظف به لایروبی جداول و پاکسازی جداول و ... شده تا در صورت بروز سیلاب کمترین خسارت به زیرساخت ها وارد شود.

وی ادامه داد: بر اساس پیش بینی کارشناسان هواشناسی استان ایلام طی روزهای آتی بارش باران و برف، مه و کاهش دما استان ایلام را در بر خواهد گرفت و حجم بارش ها نیز قابل ملاحظه خواهد بود.

انتهای پیام/2246/ن30

http://fna.ir/5V9NBI
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied