شمانیوز
شما نیوز

آخرین تحولات یمن

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):جمال بنعمر فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن از سمت خود استعفا کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): به نقل از "الجزیره،" "جمال بنعمر" -- فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن -- از سمت خود استعفا کرد.
وی در تماسی با "بان کی‌مون" -- دبیرکل سازمان ملل متحد -- این تصمیم را به اطلاع وی رساند. تلاش‌های مقامات سازمان ملل برای معرفی فرستاده‌ای جدید در امور یمن آغاز شده‌است.
گفته می‌شود؛ "اسماعیل شیخ احمد" -- دیپلمات اهل موریتانی و مسئول مبارزه با ابولا در غنا -- یکی از نامزدهای اصلی جایگزینی "بنعمر" است.
"جمال بنعمر" در حالی استعفا کرده‌است که تجاوز عربستان به یمن همچنان با شدت ادامه دارد.
بمباران پایگاه های انصارالله در عدن
از سوی دیگر، شب گذشته ناو جنگی ائتلاف موسوم به عربی پایگاه های انصارالله را در شهر بندری عدن در جنوب یمن بمباران کرد.
هواپیماهای ائتلاف نیز در حالی حملات خود را به گروه های هوادار انصارالله افزایش داده اند که این شهر شاهد درگیری های شدید میان شبه نظامیان هوادار منصور هادی و نیروهای انصارالله بوده است.
در استان إب در مرکز یمن، شبه نظامیان هوادار منصور هادی تجهیزات و مهمات نیروهای انصارالله را در منطقه "سیانی" هدف قرار دادند.
اسکای نیوز گزارش داد: در درگیری های روز گذشته انصارالله و شبه نظامیان هوادار منصور هادی در شهرهای جنوبی یمن، دست کم 46 نفر کشته شدند.
شبکه خبری الجزیره نیز از درگیری های شدید در مرکز شهر تعز خبر داد.
خبرنگار الجزیره اعلام کرد درگیری های شدیدی میان انصارالله و شبه نظامیان هوادار منصور هادی نزدیک زندان مرکزی تعز رخ داده است.
این شبکه همچنین از انفجار یک خودروی گشتی متعلق به انصارالله در مقابل کاخ ریاست جمهوری در تعز خبر داد.
مخالفت عربستان با خروج امن علی عبدالله صالح از یمن
شبکه الجزیره به نقل از برخی منابع یمنی اعلام کرد علی عبدالله صالح با ارسال نامه ای به کشورهای حوزه خلیج فارس خواستار خروج امن خود و خانواده اش از یمن شده و برای همکاری با این کشورها ابراز آمادگی کرده است.
به گفته این منابع، این درخواست که از سوی "ابوبکر القربی" وزیر خارجه سابق یمن و برخی از رهبران حزب کنگره ملی یمن فرستاده شده ، با مخالفت عربستان مواجه شده است.
رئیس کمیته عالی انقلاب یمن: یمن با توطئه خطرناکی مواجه است
رئیس کمیته عالی انقلاب یمن اعلام کرد این کشور ده ها سال است که با توطئه خطرناکی مواجه بوده است.
وی روز گذشته در نشست کمیته عالی انقلاب یمن با تأکید بر اینکه همگان باید در برابر کشور احساس مسئولیت کنند گفت: نظام سعودی نه حق همسایگی و نه حق خویشاوندی را مراعات کرد.
وی در ادامه افزود: می گویند هدف از تجاوز عربستان به یمن، تقویت امنیت، ثبات و حمایت از مردم یمن و بازگرداندن مشروعیت عبدربه منصور هادی است؛ در حالی که آنها با این بهانه کودکان، زنان و پیران را می کشند و صنایع زیرساخت و خانه های فقرا و مستمندان را تخریب می کنند.
وی همچنین تجاوز عربستان به ملت یمن را اقدامی وحشیانه و توجیه ناپذیر خواند.
سفیر عربستان درآمریکا: عربستان حملات خود را به یمن متوقف نخواهد کرد
سفیر عربستان در واشینگتن روز گذشته اعلام کرد عربستان و هم پیمانانش حملات خود را علیه انصارالله مادامی که نتیجه مناسب حاصل نشده است، متوقف نخواهند کرد.
"عادل جبیر" در نشستی مطبوعاتی در سفارت عربستان در آمریکا مدعی شد: عملیات "توفان قاطعیت" تا زمان محقق شدن تمامی اهداف که حمایت از مشروعیت دولت و ملت یمن و ایجاد راه حل سیاسی مبتنی بر طرح شورای همکاری خلیج (فارس) و مفاد گفتگوی ملی یمن است متوقف نخواهد شد.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied