شمانیوز
شما نیوز

مجبوس مرغ

طرز تهیه مجبوس مرغ عربی یا پلو کویتی

طرز تهیه و درست کردن مجبوس مرغ عربی و خوشمزه با پلو کویتی این آموزش خوشمزه را از دست ندهید.

طرز تهیه مجبوس مرغ عربی یا پلو کویتی

به گزارش شمانیوز: یکی از پلو های معروف می باشد که بسیار خوشمزه و خوش عطر است که به پلو کویتی نیز معروف است. این پلو خوشمزه هم با گوشت و هم با مرغ تهیه می شود و طرز تهیه آسانی دارد این پلو به صورت دمی با آب مرغ یا گوشت تهیه می شود. این غذا به نام مکبوس نیز در دبی معروف است اما این غذا در جنوب ایران نیز بسیار تهیه می شود و تقریبا شبیه هواری پلو خودمان می باشد. این غذا بسیار پر طرفدار است و با ذائقه ایرانی ها بسیار همخوانی دارد و می توانید در لیست غذاهای هفتگی خود قرار دهید.

مواد لازم 
سینه مرغ یا ران مرغ ۲ عدد
برنج ۳ عدد
پیاز ۱ عدد
سیب زمینی ۲ عدد
لپه ۱ پیمانه
کشمش پلویی ۱/۲ پیمانه
تخم گشنیز ۱/۴ ق چای خوری
زیره سبز ۱ ق چای خوری
نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، دارچین، پودر سیر، پودر هل، برگ بو به مقدار لازم

مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا مرغ را داخل قابلمه ریخته و برگ بو و نمک و فلفل سیاه و چوب دارچین را اضافه کنید و مقداری آب روی مرغ بریزید و روی حرارت قرار دهید تا مرغ به مدت ۴۰ الی ۴۵ دقیقه پخته شوند سپس از آب مرغ آنها را خارج کنید و به دلخواه می توانید کمی سرخ کنید.

 

مرحله دوم: پخت لپه

لپه ها را از قبل خیس کنید و داخل قابلمه ریخته و بگذارید تا پخته شوند و کف روی آن را جدا کنید و آبکش کنید.

 

مرحله سوم: تهیه مواد مجبوس

داخل یک تابه مقداری روغن ریخته تا داغ شود سپس پیاز را خلالی کنید و به همراه کمی زردچوبه تفت دهید تا سبک و طلایی شود در ادامه لپه و کشمش را به همراه مرغ و همه ادویه ها اضافه کنید و هم بزنید تا عطر و بوی ادویه ها فضای خانه را در بربگیرد.

مرحله چهارم: تهیه مجبوس

برنج را که از قبل با مقداری نمک خیس کردید روی حرارت قرار دهید و می توانید مقداری از آب مرغ را داخل برنج ریخته و صبر کنید تا بجوش بیاد سپس آبکش کنید و کف قابلمه را ته دیگ مناسب قرار داده و یک لایه برنج بریزید و سپس مواد مرغی را ریخته و هم بزنید و این کار را تکرار کنید تا مواد و برنج تمام شود سپس برای ۵۰ دقیقه برنج را دم بگذارید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied