شمانیوز
شما نیوز

مراکز واکسیناسیون

مراکز واکسیناسیون از فردا دوشیفته می شود

مراکز ۱۳۵ گانه واکسیناسیون در سطح استان از روز چهارشنبه به صورت دو شیفت فعالیت می‌کنند و نیروهای بسیج، هلال احمر و نیروهای مدیریت بحران شهرداری تهران به کمک کادر درمان می‌آیند.

مراکز واکسیناسیون از فردا دوشیفته می شود

به گزارش شمانیوز: استاندار تهران از دو شیفته شدن مراکز واکسیناسیون استان تهران از فردا خبر داد و گفت: 135 مرکز واکسیناسیون در تهران فعالیت دارند.

محسن بندپی گفت:در حال حاضر بیماران سرپایی ۹ درصد و بیماران بستری ۸.۶ درصد در استان تهران کاهش داشته اما متاسفانه هنوز آمار فوتی‌ها بالا است.

وی افزود:در حال حاضر میزان رعایت فاصله گذاری اجتماعی در استان ۶۴ درصد است؛ این در حالی است که تراکم جمعیت در استان تهران بسیار بالا است.

استاندار تهران عنوان کرد: ناوگان حمل و نقل شهری، دفاتر پیشخوان، بانک‌ها و پاساژها کماکان کمترین میزان رعایت فاصله گذاری اجتماعی را دارند و بازرسی که در حوزه صیانت سلامت شهروندان صورت گرفته قطعا در این خصوص برخوردهای اداری و قضایی صورت خواهد گرفت.

محسنی بندپی گفت: تا عصرروز یکشنبه، ۳۶ درصد مردم استان با عدد پنج میلیون ۱۱۶ هزار و ۷۱۹ نفر در استان تهران واکسینه شده‌اند که در مقایسه با آمار کشوری این آمار قابل قبول است.

وی ادامه داد: اگر بازگشایی مدارس را به تعویق انداختیم به این خاطر است که دانش‌آموزان باید هر دو‌ دز واکسن را دریافت کنند تا بعدها با مشکل مواجه نباشیم.

استاندار تهران تاکید کرد: مراکز ۱۳۵ گانه واکسیناسیون در سطح استان از روز چهارشنبه به صورت دو شیفت فعالیت می‌کنند و نیروهای بسیج، هلال احمر و نیروهای مدیریت بحران شهرداری تهران به کمک کادر درمان می‌آیند.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: کمیته پیشگیری از سرقت نیروی انتظامی اعلام آمادگی کرد تا محموله‌های واکسن در استان را از مقصد تا مبدا اسکورت کنند و در خصوص سرقت واکسن یکی دو مورد وجود داشت که البته عوامل آن شناسایی و با آنها برخورد شد.

 

کاهش بستری های استان تهران به ۷۹۰۰ بیمار 

وی ادامه داد: خوشبختانه در این مدت مشاهده نشد که بیماری پشت در بیمارستان بماند. با توجه به کاهش بستری ها ۷۹۰۰ بیمار بستری در حال حاضر در استان تهران وجود دارد که نسبت به هفته گذشته ۲۰۰۰ نفر کاهش پیدا کرده است.

سامانه های حمل و نقل درون و برون شهری، پاساژها، بانک ها و پیشخوان ها دارای پایین ترین میزان رعایت پروتکل ها

وی تاکید کرد: در حوزه صیانت از سلامت شهروندان متاسفانه هنوز دستگاه هایی همچون سامانه های حمل و نقل درون و برون شهری، پاساژها، بانک ها و پیشخوان ها پایین ترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی را به خود اختصاص داده اند که این موضوع باعث شده در مجموعه رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح استان کاهش پیدا کند.وی گفت: بی تردید تمامی دستگاه ها موظف به رعایت پروتکل ها هستند و در این زمینه دستورالعملی تهیه شده که نظارت ها به صورت دقیق اجرایی شود و قطعا با دستگاه هایی که میزان رعایت پروتکل ها در آنها کم است پس از تذکر اگر رعایت نکنند با هدف صیانت از سلامت شهروندان با آنها برخورد قضایی انجام خواهد شد.

 

ایران

پاساژها شیفت بندی می‌شوند

وی تصریح کرد: برای پاساژها باید تمهیداتی اندیشیده شود که مغازه های درون پاساژ به صورت شیفت بندی کار کنند و به این ترتیب هم کسب و کار وجود داشته باشد و توامان رعایت پروتکل های بهداشتی نیز انجام شود.

استاندار تهران گفت : خوشبختانه حجم واردات واکسن افزایش چشمگیری داشته به شکلی که به صورت یک روز در میان حدود پنج میلیون دز واکسن وارد کشور می شود. لذا می طلبد نگاه ویژه تر و کاربردی تری برای تزریق واکسن ها داشته باشیم. اگر مدارس بازگشایی شان به تاخیر انداخته شده به این دلیل بوده که با توجه به واکسن های ورودی هر کس که بچه مدرسه ای دارد دز اول و دوم واکسن را دریافت کرده باشد که امیدواریم ظرف ۴۰ یا ۵۰ روز آینده این کار انجام شود.

محسنی بندپی از تشکیل قرارگاه شدت بخشی به امر واکسیناسیون با فرماندهی علیرضا زالی خبر داد و افزود: در راستای سرعت بخشیدن به واکسیناسیون از تمامی ظرفیت دستگاه های مختلف استفاده خواهد شد. اعلام شده هر استانی هر میزان ظرفیت تزریق واکسن داشته باشد واکسن در اختیارش گذاشته خواهد شد. در همین راستا مراکز ۱۳۵ گانه تزریق واکسن در تهران از روز چهارشنبه به صورت دو شیفت کار خواهند کرد و برای تامین نیروی انسانی این مراکز ۲۱۵۰ نفر نیروی بسیج، ۶۵۰ نفر داوطلب هلال احمر و ۳۰۰ نفر توسط مدیریت بحران شهرداری تهران تامین خواهند شد.

 اعلام آمادگی پلیس برای تامین امنیت انتقال واکسن ها

استاندار تهران در خصوص تامین امنیت انتقال واکسن ها و وجود مواردی از سرقت واکسن ها نیز گفت: نیروی انتظامی اعلام آمادگی کرده است که برای انتقال واکسن ها به هر یک از مراکز تجمیعی اسکورت لازم را قرار خواهد داد و در مورد سرقت واکسن نیز یکی دو مورد کوچک خیلی زود شناسایی و برخورد لازم انجام شد. امیدواریم با تصمیمات اتخاذ شده حداکثر از روز پنجشنبه در استان تهران بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار دز واکسن به صورت روزانه تزریق شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied