شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

چطور هزینه انجام امور ثبتی و حقوقی را کاهش دهیم؟

انجام امور ثبتی و حقوقی نیاز به دانش و اطلاعات خاصی در حوزه مربوطه به صورت تخصصی دارد.

چطور هزینه انجام امور ثبتی و حقوقی را کاهش دهیم؟

بنابراین اقدام بدون علم و آگاهی قبلی از ضوابط، فقط منجر به هدر رفتن هزینه و زمان شما می شود. لذا در نهایت متقاضیان ملزم به مراجعه به موسسات و دفاتر حقوقی می شوند. این فعالیت ها همانطور که ذکر شد مانند پزشکان علم خاصی نیاز دارد و به رشته های تخصصی مختلف تقسیم می شود. همین امر موجب بالا رفتن هزینه این خدمات می گردد.

استفاده از مشاوره تلفنی از موسسات و کارشناسان معتبر می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای کاهش هزینه دریافت این خدمات باشد. اما باید در نظر داشت که در این شرایط اقدامات ثانویه، می بایست توسط خود متقاضی انجام شود.

عقد قرارداد و در نهایت سپردن این امور به موسسات با تجربه، به صرفه جویی در هزینه ها کمک می کند. چراکه مراجعه به افراد نامعتبری که به طور غیر رسمی نیز به اصطلاح خدمت رسانی می کنند، می تواند راه های رسیدن متقاضی به نتیجه کار را طولانی تر کند و در نهایت هزینه بیشتری را به وی تحمیل کند.

 

تاثیر نوع وکیل در هزینه خدمات ثبتی و حقوقی

از آنجا که نوع وکیل تاثیر چشم گیری در هزینه خدمات ثبتی و حقوقی دارد، بنابراین آگاهی از انواع روش های استفاده از خدمات وکلا بسیار حائز اهمیت است. در برخی امور ثبتی و حقوقی متقاضی می تواند با دریافت مشاوره از موسسات حقوقی یا وکلا اقدامات لازم را انجام دهد. اما باید در نظر داشت که رسیدگی به دعاوی ثبتی به ویژه علائم تجاری که دارای آئین نامه های اجرایی خاصی می باشد، برای افراد عادی بسیار دشوار است.

رسیدگی به برخی خدمات حقوقی و پیگیری پرونده تا رسیدن به نتیجه مطلوب، حتی برای کارشناس نیز بسیار دشوار و حتی نشدنی است. در این صورت متقاضی باید پیش از اقدامات سهل انگارانه، پرونده خود را به متخصصین و کارشناسان مربوط واگذار کند.

در این قسمت با بررسی انواع وکیل تاثیر آن را در هزینه پرونده های حقوقی و ثبتی بررسی می کنیم.

گران ترین نوع دریافت خدمات حقوقی با وکیل انتخابی

وکیلی را که یک فرد با میل و اراده خود برای انجام امور خاصی انتخاب می کند، وکیل انتخابی می گوییم. به عنوان نمونه برای فروش اموال غیر منقول مانند خانه و یا برای مراجعه به ادارات و سازمان ها برای انجام فعالیت هایی خاص، وکیلی را در دفتر اسناد رسمی برای انجام کارهای خود انتخاب می کنیم. در این حالت وکیل انتخاب شده می تواند در خصوص کلیه امور مربوطه از حقوق موکل خود حمایت نماید.

در این شرایط هزینه وکالت با توجه به نوع کار و میزان زمان مورد نیاز، پرداخت می گردد.

وکیل تسخیری بدون پرداخت هزینه

وکیل تسخیری را دولت برای اشخاصی که توانایی پرداخت هزینه حق الوکاله را ندارند، انتخاب می کند. هزینه ها این وکلا بر اساس تعرفه های قانون وکالت مشخص می شوند و دولت برای افراد بی بضاعت این خدمت را ارائه می کند. اما باید توجه داشت که این خدمات را دولت برای جرائم خاص من جمله قتل و تحت شرایط خاص تامین می کند.

داشتن وکیل معاضدتی بدون پرداخت هزینه

این نوع از وکیل به درخواست خود شخصی که توان مالی پرداخت هزینه های وکالت را ندارد، انتخاب می شود. دادگاه برای این که افراد بی بضاعت بتوانند حق و حقوق قانونی خود را در مقابل غیر دریافت نمایند، این خدمات را ارائه می کند. وکیل معاضدتی را نیز می توان به عنوان یک وکیل رایگان نیز برای اشخاص در نظر گرفت که هزینه خدمات مربوطه را تا حد چشمگیری کاهش می دهد.

وکیل اتفاقی با هزینه رایگان یا توافقی

وکیل اتفاقی شخصی است که تخصص کافی در خصوص موضوع دادگاه را کسب کرده، اما پروانه وکالت ندارد. معمولا خود شخص یکی از بستگان خود را به عنوان وکیل اتفاقی به دادگاه معرفی می کند. در این صورت پس از طی مراحل قانونی و پرداخت هزینه مربوطه، شخص معرفی شده می تواند اقدام به وکالت برای آن پرونده خاص کند. همانطور که از توضیحات مشخص است هزینه وکالت در این شرایط به صورت توافقی و بسیار پایین تر از وکلای دادگستری می باشد. حتی در بسیاری از موارد به صورت رایگان این خدمات دریافت می شود.

وکیل یا نماینده حقوقی ادارات

اشخاص برای حفظ حقوق خود و جلوگیری از ضایع شدن آن، یک شخص را به جهت اقامه دعاوی یا نماینده قانونی و حقوقی انتخاب می کنند. در این خصوص مراجعه به یک وکیل معتمد و شخصی کاردان، نکته ای قابل توجه است که نباید آن را نادیده گرفت.

چگونه هزینه های گرفتن وکیل را کاهش دهیم؟

یکی از مواردی که در وهله اول به ذهن خطور می کند، آشنایی با چند قانون و قاعده در خصوص امر مربوطه و اتکا به خود به جای صرف هزینه برای استفاده از وکلا است. این روش در بسیاری از پرونده های ساده و مشخص می تواند بهترین راهکار برای کاهش هزینه خدمات حقوقی یا ثبتی باشد. ولی نباید فراموش کنید که رسیدن به نتیجه مطلوب در امور مختلف حقوقی و انواع دعاوی مستلزم گذراندن سال ها تجربه و تحصیل در آن حوزه به صورت تخصصی می باشد.

همواره یکی از دغدغه های افراد هزینه حق الوکاله بوده است که این مبلغ برای وکلای مجرب بیشتر نیز می تواند باشد. در این شرایط یکی از بهترین راه های کاهش هزینه های مربوطه، دریافت مشاوره حقوقی می باشد.

متقاضی پیش از تاریخ شروع دادگاه می تواند با استفاده از راهنمایی ها و کمک های یک وکیل صادق و کاردان، هزینه این خدمات را به طور قابل توجهی کاهش دهد. به این صورت که متقاضی می تواند تنظیم دادخواست ها و لوایح مورد تقاضا، را به یک وکیل و یا یک موسسه حقوقی واگذار کند. اما امور خدماتی مانند پیگیری و ثبت هر یک از مراحل را شخصا انجام دهد.

ناگفته نماند که در بسیاری از موارد وکلا با اقدامات به موقع و صحیح خود می توانند در کاهش هزینه و تنش های موجود در پروسه پرونده تأثیر قابل توجهی داشته باشند. در نظر داشته باشید که اقامه هر نوع دعاوی اعم از ثبتی و حقوقی و ... به غیر از موارد استثناء در قانون، تنها برای یک بار در دادگاه صورت می پذیرد. این در حالی است که گاها امکان درخواست تجدید نظر وجود ندارد؛ پس بهتر است این فرصت را غنیمت شمرد و با مراجعه به وکیلی مجرب از نتیجه پرونده خود حداکثر اطمینان را حاصل نمود.

خدمات ثبتی را با مناسب ترین قیمت، از کجا دریافت کنیم؟

یکی از موسسات حقوقی و ثبتی معتبر در تهران که خدمات خود را با هزینه بسیار مناسب و به صرفه ارائه می کند، موسسه حقوقی تدبیر توسعه عرفان می باشد. یکی از وجوه افتراق قابل توجه موسسه عرفان با سایرین، ارائه تمامی خدمات به صورت تخصصی در داخل و خارج از کشور به متقاضیان ایرانی و غیر ایرانی می باشد.

موسسه تدبیر توسعه عرفان با بیش از 15 سال سابقه در ارائه خدمات حقوقی و ثبتی، کیفری، خانواده و حقوقی، کلیه امور مذکور را بدون واسطه صورت می دهد. متقاضیان می توانند برای بهره مندی از این خدمات و دریافت مشاوره رایگان با متخصصین موسسه در ارتباط باشند.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied