شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی

تفاوت چسب مو و واکس مو

اگر به زیبایی ظاهری موهای خود اهمیت می‌دهید، احتمالا محصولات زیادی را امتحان کرده‌اید تا به موهای خود حالت دهید. برای افرادی که موهایشان بیش از حد لخت است و حالت نمی‌گیرد و یا کسانی که موهای وز و فر دارند، محصولات جداگانه‌ای وجود دارد. در این مطلب ما قصد داریم به معرفی و مقایسه واکس مو و چسب مو به عنوان دو محصول مراقبت و زیبایی مو بپردازیم.

تفاوت چسب مو و واکس مو

واکس مو چیست؟

این محصول آرایش مو در بین مردان کاربرد زیادی دارند و کمتر مرد جوانیست که با آن آشنا نباشد. ظاهر آن شبیه وازلین است که می‌تواند باعث نرمی و درخشان شدن موها شود. مو به مرور زمان زبر و خشک می‌شود که می‌توانید با استفاده از واکس مو آن را نرم و لطیف کنید و حالت دهید.

این ماده اگرچه موهای شما را حالت می‌دهد، اما خشک نمی‌کند و هر لحظه که به موهای خود دست بزنید، نرمی و لطافت آن‌ها را احساس می‌کنید. علاوه بر آقایان، خانم‌ها هم از واکس مو برای جلوگیری از موخوره استفاده می‌کنند. این محصول بدون ترکیب با هیچ ماده دیگر و به تنهایی استفاده می‌شود.

چسب مو چیست؟

 

محصول دیگری است که برای حالت دادن به موهای لخت یا وز استفاده می‌شود. این ماده برخلاف واکس مو که بدون ترکیب با هیچ ماده دیگری کاربرد دارد، با مقداری آب ترکیب می‌شود و حالت ژلاتینی دارد. در نهایت باعث چسبندگی و حالت دادن موها می‌شود. تا زمان هم که شسته نشود، روی موها باقی می‌ماند.

برای تولید چسب مو از الکل به مقدار زیادی استفاده می‌شود که به مرور زمان رطوبت موجود در بافت مو را از بین می‌برد. اما اگر برای مدت زمان کوتاه و با فاصله از آن استفاده کنید، هیچ اتفاقی برای موهایتان نمی‌افتد.

چسب مو به دو صورت کاسه‌ای و اسپری در بازار موجود است که از نوع اسپری بیشتر در آرایشگاه‌ها و برای شینیون کردن موها استفاده می‌شود. مهم‌ترین کاربرد چسب مو حالت دادن و فرم‌دهی موها برای مدت زمان طولانی است که البته در این کار هم تا حد زیادی موفق بوده است. در این مورد می‌توانید مقاله چسب مو چیست مژیتو را کامل بخوانید.

تفاوت چسب مو با واکس مو

تفاوت‌های زیادی بین واکس مو و چسب مو وجود دارد که برخی از آن ها عبارتند از:

 

تفاوت چسب مو و واکس مو

 

تفاوت در فرمولاسیون

ترکیبات این دو محصول آرایشی مو با همدیگر متفاوت است. در تولید واکس مو از موم معدنی، واکس ژاپنی، لانولین و بیسواکس استفاده می‌شود. در حالی که برای تولید چسب مو از اسیدهای استری چرب، کتیرا، آب و الکل استفاده می‌شود. در واقع فرمولاسیون و ترکیبات این دو ماده هیچ شباهتی به همدیگر ندارد. به همین دلیل واکس مو یک ماده چرب مانند درست شبیه به وازلین است، در حالی که چسب مو حالتی شبیه به ژلاتین دارد.

تفاوت در کاربرد

یکی از دلایل استفاده از چسب مو، حجم دادن به موهای کم پشت است. در حالی که از واکس مو تنها به منظور نرم کردن و حالت دادن به موها استفاده می‌شود. از سوی دیگر، اگر می‌خواهید از کلاه گیس یا اکستنشن استفاده کنید، حتما به چسب مو نیاز دارید. در حالی که واکس مو برای این موارد هیچ کاربردی ندارد و نمی‌تواند موهای طبیعی و مصنوعی را به همدیگر متصل کند.

ماندگاری چسب مو و واکس

یکی دیگر از تفاوت‌های چسب مو و واکس مو به مدت زمان ماندگاری آن‌ها مربوط می‌شود. چسب مو ضدآب است و مثل یک لایه محافظ ساقه مو را به طور کامل محافظت می‌کند و مانع از کثیف شدن موها در اثر برخورد با گرد و غبار می‌شود. بنابراین مدت زمان بیشتری دوام دارد و مجبور به شستن سریع آن نیستید. اما واکس مو با وجود خوش حالت کردن موها، بعد از چند ساعت گرد و غبار محیط را جذب می‌کند و مجبورید به خاطر جلوگیری از کثیف شدن موها سریع آن را بشویید.

نحوه حالت دادن موها

یک تفاوت چسب مو واکس مو به نحوه حالت دادن موها نیز مربوط می‌شود. همانطور که اشاره کردیم در زمان استفاده از واکس مو نیازی به ترکیب این ماده با آب نیست و به تنهایی آن را روی موها می‌زنید. این ماده به نوعی باعث سنگین‌تر شدن و نرم شدن تارهای مو می‌شود و به آن‌ها حالت می‌دهد. اما چسب مو علاوه بر حالت دادن مو، آن‌ها را خشک و سفت می‌کند. به طوری که شانه زدن روی موها سخت می‌شود و باید موها را کمی خیس کنید تا بتوانید دوباره حالت آن‌ها را تغییر دهید.

فر کردن یا صاف کردن مو؟

چسب مو می‌تواند فر بودن موها را از بین ببرد و آن‌ها را کاملا لخت کند. البته به حالت دادن بعد از زدن چسب مو هم بستگی دارد. اگر می‌خواهید موهایتان صاف و لخت باشد، باید از برس استفاده کنید و روی موها بکشید تا فری آن از بین برود. اما برای فر کردن، باید بعد از زدن چسب، با انگشت به موهای خود پیچ و تاب بدهید و منتظر بمانید تا خشک شود.

واکس مو قدرت از بین بردن فری موها را ندارد و نمی‌تواند آن‌ها را لخت کند. با این حال موهای فر را بسیار خوش فرم می‌کند و قطعا برای رفتن به مهمانی دیگر نیازی به شینیون نخواهید داشت.

مدت زمان خشک شدن چسب مو و واکس مو

 

تفاوت چسب مو و واکس مو

 

یک فرق دیگری بین واکس مو و چسب مو، مدت زمان خشک شدن این دو محصول است. چسب مو بعد از چند ثانیه خشک می‌شود و باید خیلی سریع موهای خود را برس بزنید و حالت دهید. البته میزان رطوبت مو هم در زمان خشک شدن موها تاثیر زیادی دارد.

اما واکس مو خشک نمی‌شود و ساعت‌ها طول می‌کشد که اثر آن از روی موها از بین برود. با این حال وقتی روی موها دست بزنید، احساس چرب شدن یا خیس بودن نخواهید داشت.

کاربرد چسب مو

چسب مو به عنوان یک محصول آرایش مو شناخته شده است و نمی‌توان آن را ردیف محصولات مراقبت مو به حساب آورد. برای همین باید با فاصله زمانی از آن استفاده کنید تا ساقه مو رطوبت خود را از دست ندهد. همانطور که گفتیم چسب مو به دو صورت قوطی یا کاسه‌ای و اسپری در بازار موجود است که کاربرد هر یک از این موارد با همدیگر تفاوت دارد.

از چسب موی کاسه‌ای زمانی که موی سر کوتاه است و می‌خواهید به آن حالت دهید، استفاده می‌شود. بعد از زدن چسب روی موها می‌توانید با برس موها را به همان شکلی که انتظار دارید، حالت دهید. اما اسپری چسب مو زمانی کاربرد دارد که ابتدا موها توسط ژل حالت داده شده است و سپس برای اینکه این حالت ساعت‌ها دوام بیاورد، از آن استفاده می‌شود. در سالن‌های آرایش و شینیون مو این محصول کاربرد زیادی دارد.

کاربرد دیگر چسب مو برای استفاده از کلاه گیس و موهای مصنوعی است. از آنجا که قدرت چسبندگی زیادی دارد و برای چند ساعت آسیبی به موها وارد نمی‌کند، از این محصول استفاده می‌شود. بعد از تمام شدن مهمانی یا جشن می‌توانید به راحتی موها را با آب گرم بشویید و اثر چسب مو را از بین ببرید.

کاربرد واکس مو

این محصول بیشتر برای موهای وز و دارای موخوره استفاده می‌شود. واکس مو حالت چرب دارد و بیشتر آن را به موهای خشک و شکننده پیشنهاد می‌دهیم. موهایی که در اثر استفاده زیاد از رنگ مو، دکلره، تغذیه نامناسب و افزایش سن خشک و وز شده‌اند، در معرض موخوره قرار می‌گیرند. در حالی که می‌توان با استفاده از محصولی به نام واکس مو دوباره آن‌ها را نرم و لطیف کرد.

 

* این مطلب رپرتاژ آگهی میباشد و سایت شمانیوز هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied