شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

توری مش نخرید، اگر این نکات را نمی‌دانید

آیا قصد خرید توری مش، سیم خاردار یا ورق برشی دارید؟ حتماً باید با نکات مهمی که قبل از خرید این محصولات باید در نظر بگیرید، آشنا شوید. در این مقاله، بهترین راهکارها و اطلاعات کاربردی برای انتخاب بهترین توری مش، سیم خاردار و ورق برشی را برای شما ارائه می‌دهیم.

آیا قصد خرید توری مش، سیم خاردار یا ورق برشی دارید؟ حتماً باید با نکات مهمی که قبل از خرید این محصولات باید در نظر بگیرید، آشنا شوید. در این مقاله، بهترین راهکارها و اطلاعات کاربردی برای انتخاب بهترین توری مش، سیم خاردار و ورق برشی را برای شما ارائه می‌دهیم.

توری مش

 

توری مش فقط در این موارد کاربرد دارد

توری مش در صنایع مختلفی از جمله ساختمانی، کشاورزی، باغ‌ها و باغچه‌ها، صنعت نفت و گاز و ... استفاده می‌شود.

 

آیا روی انعطاف توری مش حساب باز کرده اید؟

گرچه توری مش در دو نوع سبک و سنگین موجود است که سبک انعطاف بیشتری از نوع سنگین دارد، ولی توری مش به سبب سختی و منعطف نبودن است که در ساخت سدها و دیوار تونل ها با آن مقدار از نیروی وزن که بر آنها وارد می شود کاربرد دارد.

 

تنوع جنس و ضخامت توری مش بسیار مهم است

توری مش معمولی، توری مش گالوانیزه فقط دو نوع بیشتر شناخته شده از این محصول هستند. تفاوت اصلی که در انواع این آیتم وجود دارد نوع میلگرد به کار رفته در آن و ضخامت آن میلگرد است. دقت نمایید که هنگام انتخاب، کاربردی که از آن انتظار دارید را در نظر بگیرید. برای مثال قصد شما از خرید توری مش کاربرد ساختمانی است یا سد سازی؟ در صورت استفاده برای کف، سقف یا فوندانسیون ساختمان نیاز به مش سبک دارید و برای سد سازی نیاز به سنگین ترین آنهاست. منظور از مش سبک در واقع مشی است که از میلگردهای کم ضخامت در ساخت آن استفاده شده باشد و مش سنگین برعکس همین مطلب است.

 

آج یا بدون آج مسئله این است

از آنجایی که هدف استفاده از توری مش میلگرد تقویت بتن است مهندسان این حوزه ترجیح می دهند که از مش با میلگرد آجدار استفاده نمایند. دلیل اصلی این انتخاب قفل شدن بتن در اطراف آج هاست. در واقع آج ها مانند چسب برای بتند عمل می کنند در نتیجه خاصیت و دوام بیشتری را به بتن می بخشند. توری مش میلگرد ساده بیشتر در صنایع کاربرد دارد.

 

خلاصه نکات مهم بخش اول

کیفیت، جنس، اندازه سلول‌ها، ضخامت میلگرد و یا در موارد سبک تر مفتول، جنس میلگرد از حیث نوع ساده یا آجدار و میزان مقاومت در برابر زنگ‌زدگی از جمله نکاتی هستند که قبل از انتخاب توری مش باید در نظر بگیرید.

 

بخش دوم: اطلاعات لازم برای انتخاب سیم خاردار مناسب

سیم خاردار در عین امنیتی که میبخشد، امنیتی را می گیرد؛ به قول قدیمی ها هر به دست آوردنی از دست دادنی در پی دارد. اگر متوجه منظورمان نشده اید، در ادامه همراه ما باشید.

 

عموم کاربرد سیم خاردار

از سیم خاردار برای حفاظ، نگهبانی امنیتی، حفاظت از محل‌های ساختمانی، باغ‌ها و باغچه‌ها و کاربردهای کشاورزی و دامداری استفاده می‌شود. سیم خاردار از مفتول هایی به شکل خطی یا حلقوی تشکیل شده است که به فاصله معین از یکدیگر خارهایی به شکل سوزنی، ستاره ای یا تبری قرار داده شده است تا از ورود عمدی یا غیرعمدی جلوگیری نماید. از جهتی بسیار خوب است اما ممکن است به حیوانات بی گناه آسیب های شدید برساند. برای برطرف کردن این مشکل عموما سیم خاردار را بالای بخش کوچکی از دیوار، حصار یا فنس قرار می دهند تا حیوانات در پایین دست آسیب نبینند.

تفاوت سیم خاردار حلقوی و تبری

 

تفاوت سیم خاردار حلقوی، خطی، تبری، سوزنی و ستاره ای در چیست؟

سیم خاردار از حیث ظاهر و کاربرد به دو دسته ی اصلی سیم خاردار حلقوی (حلقه ای یا گرد) و سیم خاردار خطی (صاف) تقسیم بندی می شود. کاربرد این دو نوع با یکدیگر متفاوت است به گونه ای که سیم خاردار خطی را به صورت یکپارچه و عموما به تنهایی به صورت دیواری حائل نصب می کنند. در صورتی که ذات سیم خاردار حلقوی برای نصب شدن به روی پایه ای دیگر است. این پایه می تواند یک دیوار بتونی، دیوار حصاری، دیوار گیاهی زنده و یا توری فنس باشد.

هر کدام از این انواع که ذکر شد را می توانید در نوع ساده و یا با روکش گالوانیزه که بسیار مناسب تر برای هر شرایط آب و هوایی است در بازار مشاهده و خریداری نمایید. همچنین انواع تبری ، ستاره ای یا سوزنی نام خارهایی است که در هر دو نوع خطی و یا گرد یافت می شود. می توانید در تصویر مشاهده نمایید.

 

خلاصه بخش راهنمای انتخاب سیم خارداری که مناسب شماست

نکات مهم قابل توجه: قطر سیم یا مفتول، نوع روکش، خطی یا حلقوی، تبری، سوزنی یا ستاره ای، مقاومت در برابر خوردگی، از جمله نکاتی هستند که باید به آن‌ها توجه کنید.

 

بخش سوم: نکاتی در مورد ورق برشی که نمی دانستید

خرید ورق برشی

 

انواع ورق فولادی شامل ورق سیاه، ورق روغنی، ورق گالوانیزه، ورق آجدار، ورق استیل، ورق آلومینیوم و ورق پانچ است. عموما ورق برشی را از ورق سیاه تولید می کنند. ورق برش خورده از برش ورق فولادی سیاه در ابعاد استاندارد  100 ، 150 ، 152 و 200 سانتی متری تولید می شود.

 

کاربردهای متفاوت ورق برشی

از ورق برش خورده در ابعاد و ضخامت متفاوت در مواردی چون ساخت تانکر و مخازن بزرگ و کوچک، ساختمان سازی و برج سازی، تولید لوازمخانگی چون ماشین ظرفشویی و یخچال و فریزر، سازه های بزرگ چون پل سازی و اتوبان سازی، کشتی و قایق سازی و بسیاری موارد دیگر استفاده می‌شود. همچنین برای ساخت و طراحی ماشین ورق برشی کاربرد دارد.

 

خلاصه نکات ضروری برای انتخاب ورق برشی

نکاتی که می‌بایست پیش از اقدام به خرید ورق برشی مد نظر قرار دهید شامل ضخامت ورق، نوع ورق، مقاومت در برابر خوردگی، ابعاد لازم جهت مصارف متفاوت و میزان تحمل فشار تنشی است.

 

نکات کلی انتخاب بهتر محصولات فولادی چون توری مش، سیم خاردار و ورق برشی

 

بررسی کیفیت مواد: اطمینان حاصل کنید که محصولاتی که قصد خرید آن را دارید از مواد با کیفیت و استاندارد تولید شده‌اند.

مشخصات فنی: مطالعه مشخصات فنی هر محصول را به‌عنوان اطمینان از انطباق با نیازها و کاربردهایی که از آن آیتم نیاز دارید، در نظر بگیرید.

مقایسه قیمت: قیمت محصولات را از محل‌های مختلف مقایسه کنید تا بهترین قیمت را برای خریدتان پیدا کنید.

مشاوره از کارشناسان: در صورت نیاز، از کارشناسان محصولات فلزی درخواست مشاوره کنید تا بهترین انتخاب را انجام دهید.

 

نتیجه‌گیری: با اطلاعات ارائه شده در این بخش، بهترین تصمیم برای انتخاب توری مش، سیم خاردار و ورق برشی خواهید گرفت و از محصولات با کیفیت و مناسب برای نیازهای خود بهره‌مند شوید. حتماً این نکات را در نظر بگیرید تا انتخاب موفقی داشته باشید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied