شمانیوز
شما نیوز

دسر ماقوت مشهدی

خوشمزه ترین دسر دنیا روبرای ماه رمضان تدارک ببین | طرز تهیه دسر ماقوت مشهدی

دسر ماقوت مشهدی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و سنتی است.برای طرز تهیه دسر خوشمزه تا پایان این خبر همراه ما باشید.

خوشمزه ترین دسر دنیا روبرای ماه رمضان تدارک ببین | طرز تهیه دسر ماقوت مشهدی

به گزارش شمانیوز :دسر ماقوت مشهدی یکی از خوشمزه‌ترین دسرهای مشهدی است که از قدیمی‌ترین دسرهای این منطقه به شمار می‌رود. دسر ماقوت مشهدی از موادی چون شیر،نشاسته، زعفران، و ... تهیه می‌شود و طرفداران زیادی دارد.دسر ماقوت مشهدی به دلیل طعم خوشایند و عطر و مزه‌ی ویژه‌ای که دارد، امروزه نیز در جشن‌ها و مراسم های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.با وجود این که دسر ماقوت مشهدی در منطقه‌ی خاص خودش به شهرت رسیده است، اما این روزها با این که در سراسر ایران و حتی جهان شناخته شده، همچنان به عنوان دسری اصیل از فرهنگ و سنت مشهدی شناخته می‌شود.برای طرز تهیه دسر ماقوت مشهدی همراه ما باشید.

موادلازم

لیوان

نشاسته گل۴ ق غذا خوری

شکر۷ ق غذا خوری

زعفران دم کرده به مقدار لازم

وانیل۱/۸ ق چای خوری

پودر هل۱/۴ ق چای خوری

گلاب۳ ق غذا خوری

خلال بادام در صورت دلخواه برای تزیین

طرز تهیه

ابتدا باید نشاسته را با ۳ ق غذا خوری آب سرد خوب مخلوط کنید تا باز شو و بعد شیر و شکر را به آن اضافه کنید و همه مواد را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم مداوم هم بزنید تا شکر ذوب شود و با حرارت کم بوی خامی نشاسته گرفته شود، این مرحله بسیار مهم است زیرا اگر حرارت را زیاد کنید ممکن است بوی نشاسته داخل ماقوت باقی بماند و در انتها ماقوت بی کیفیتی داشته باشید.

در ادامه زمانی که کمی غلیظ شدن نوبت اضافه کردن زعفران می باشد و بعد از این که زعفران خوب رنگ باز کرد و ماقوت خوشرنگ شد به دلخواه خلال بادام یا پسته را اضافه کنید و مجدد هم بزنید و در ادامه باید پودر هل و وانیل را اضافه کنید و هم بزنید.

در انتها و ۳ دقیقه مانده تا پخت باید گلاب را اضافه کنید و هم بزنید، دقت کنید زمانی به مرحله پایانی پخت نزدیکتر می شوید که نشاسته کاملا پخته شده باشد یعنی زمانی که بوی زخم نشاسته از بین برود یعنی ماقوت حاضر شده است، زمانی که می خواهیئ ماقوت را از روی شعله بردارید خیلی غلیظ و سفت نباشد زیرا بعد از سرد شدن خودش را می گیرد، بعد از ریختن ماقوت داخل کاسه های سرو بهتر است ۳ ساعت داخل یخجال بماند تا خوشمزه تر شود و بعد سرو کنید. نوش جان

 
 
 
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی