شمانیوز
شما نیوز

دسر بیسکوییتی

خوشمزه ترین دسر دنیا مناسب ماه رمضان | طرز تهیه دسر بیسکوییتی مخصوص ماه رمضان

در خبر زیر به شماطرز تهیه دسر بیسکوییتی مناسب برای ماه مبارک رمضان را آموزش می دهیم.

خوشمزه ترین دسر دنیا مناسب ماه رمضان | طرز تهیه دسر بیسکوییتی مخصوص ماه رمضان

به گزارش شمانیوز :دسر بیسکوییتی یکی از دسرهای شیرین و خوشمزه است که با استفاده از بیسکویت‌های خرد شده و سایر مواد مختلف مانند خامه، شکلات، وانیل و... تهیه می‌شود.دسر بیسکوییتی خوشمزه را می‌توان به صورت سه‌لایه تهیه کرد.این دسر بیسکوییتی  مناسب بای ماه رمضان است..دسر بیسکوییتی انواع مختلفی دارد. برای طرز تهیه دسر بیسکوییتی همراه ما باشید.

 مواد لازم

  • خرما بدون هسته ۱ کیلوگرم

  • بیسکویت ساده پتی پور یا ساقه طلایی خرد شده ۱ پیمانه

  • پودر بادام یا پسته ۱/۳ پیمانه

  • پودر کاکائو ۱/۴ پیمانه

  • گلاب ۱/۲ پیمانه

  • هل سابیده شده ۱ ق چای خوری

طرز تهیه

ابتدا خرما را هسته گیری کنید و آن را با کمک چاقو خارج کنید. داخل یک قابلمه مقداری آب بریزید تا به جوش بیاید و خرما ها را داخل قابلمه ریخته و برای ۳ تا ۵ دقیقه بگذارید روی حرارت بماند تا کمی نرم شود و می توانید در این مرحله به دلخواه پوست خرما را بگیرید و یا با همان پوست پوره کنید.

در ادامه خرما ها را داخل غذاساز بریزید و پوره کنید و یا می توانید داخل یک ظرفق بزرگ و با چنگال یا گوشتکوب بزنید تا له کنید. بیسکویت پتی پور یا ساقه طلایی را نیز داخل غذاساز بریزید و پودر کنید و یا می توانید داخل نایلون ریخته و با گوشتکوب دستی بکوبید تا پودر شود.

داخل یک کاسه خرما ها را به همراه به همراه ۱/۳ بیسکویت پودر شده را اضافه کنید و بعد گلاب و هل و پودر کاکائو را اضافه کنید. حالا مواد را باهم ترکیب کنید. حالا ظرف مورد نظر که می خواهید دسر در آن سرو کنید انتخاب کنید و بیسکویت پتی پور را کف ظرف بریزید و مخلوط تهیه شده را روی بیسکویت بریزید و با ته یک لیوان خوب صاف کنید.

دسر را خوب صاف کنید و به مدت ۳ الی ۴ ساعت در یخچال در قرار دهید تا شکل بگیرد. برای تزئین می توانید توپک های را از مواد بردارید و داخل کنجد بغلطانید و روی دسر قرار دهید و می توانید از پرک بادام و پسته همانند تصویر برای تزیین استفاده کنید. نوش جان

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied