شمانیوز
شما نیوز

پرداخت خسارت بیمه به واحدهای آسیب دیده در اغتشاش ها آغاز شد

رییس کل بیمه مرکزی گفت: پرداخت خسارت به واحدهایی که خسارت کمی را دیده اند انجام شده، اما آنهایی که میزان خسارت شان زیاد بوده ارزیابی‌ها در حال انجام است

پرداخت خسارت بیمه به واحدهای آسیب دیده در اغتشاش ها آغاز شد

به گزارش خبرنگار شمانیوز به نقل از ایرنا :  رییس کل بیمه مرکزی گفت: پرداخت خسارت به واحدهایی که خسارت کمی را دیده اند انجام شده، اما آنهایی که میزان خسارت شان زیاد بوده ارزیابی‌ها در حال انجام است.

 

«غلامرضا سلیمانی» روز چهارشنبه در حاشیه همایش بیمه و توسعه در جمع خبرنگاران افزود: اوایل هفته آینده شرکت های بیمه، فهرست خسارت های مربوط به اغتشاش ها که پرداخت کرده‌اند، به بیمه مرکزی اعلام خواهند کرد که درباره آن اطلاع رسانی خواهد شد.

وی افزود: شماری از بانک ها، پمپ بنزین ها و مراکز تجاری در اغتشاش ها آسیب دیدند و برخی از این واحدها دارای بیمه آتش سوزی با پوشش آشوب و بلوا بوده اند که فرایند پرداخت خسارت به آنها آغاز شده است و  این وحدهای آسیب دیده به شرکتهای بیمه مراجعه کرده اند که در حال ارزیابی خسارت ها هستند.
وی ادامه داد: میزان خسارت وارده به این واحدها متفاوت است خسارت برخی از آنها در حد شکستن شیشه بوده، اما برخی دیگر دچار آتش‌سوزی و تخریب کامل شدند.
رییس کل بیمه مرکزی اضافه کرد: پرداخت خسارت به واحدهایی که خسارت کمی را دیده اند
انجام شده است، اما آنهایی که میزان خسارت شان زیاد بوده ارزیابی‌ها در حال انجام است.
سلیمانی گفت: تا اوایل هفته آینده به شرکت‌های بیمه مهلت داده شده است تا ارزیابی های لازم را در این باره انجام دهند.

تایید معافیت مالیاتی بیمه زندگی و درمان
رییس کل بیمه مرکزی درباره مالیات صنعت بیمه گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس در بررسی های خود مالیات در بیمه زندگی و درمان را حذف کرده و به این دو بخش معافیت مالیاتی داده است.
وی اضافه کرد: دولت نیز در ابتدا در لایحه پیشنهادی خود به صنایع بیمه معافیت داده بود، اما در کمیسیون اقتصادی مجلس با این ادعا که در شرایط بد اقتصادی نباید همه صنعت بیمه معاف شود در پی اخذ مالیات از بیمه ها بود.
به گفته سلیمانی، علاوه بر بیمه زندگی و درمان تلاش می شود تا همه بخش های بیمه ای را از مالیات معاف کنیم تا با این روش ضریب نفوذ بیمه افزایش یابد.
وی با اشاره به تاثیر تحریم ها بر صنعت بیمه نیز گفت: یکی از نخستین صنایعی که تحت تاثیر تحریم قرار گرفت، صنعت بیمه بود که از همان ابتدا تلاش هایی برای کاهش اثرات تحریم ها انجام شد.
سلیمانی افزود: یکی از روش‌ها برای کاهش تاثیر تحریم این بود که کنسرسیوم هایی در بخش های مختلف با مشارکت شرکت ها تشکیل شود.
وی یاداور شد: آموزش در این صنعت متوقف نشده و بر این اساس کارکنان به کشورهای مختلف اعزام شده و از موسسه های بین المللی بیمه ای نیز برای حضور در ایران دعوت شده است.
رییس کل بیمه مرکزی درباره راننده محور شدن بیمه شخص ثالث گفت:  سال ۹۸ اطلاعات مربوط به رانندگان و خودروها جمع آوری شده و سال آینده اجرایی می شود.
وی درباره نصب دوربین در خودروها برای بیمه های شخص ثالث گفت: نصب دوربین در خودرو هزینه زیادی دارد و ما نمی خواهیم به مردم این هزینه ها را تحمیل کنیم.
به گفته این مقام مسوول، به شرکت ها اعلام شد یا دوربین ها را رایگان ارایه کنند یا اینکه نرم افزارهایی را در تلفن همراه مالکان خودروها نصب کنند که رفتار رانندگان قابل بررسی باشد.
رییس کل بیمه مرکزی درباره خودداری شرکت‌های بیمه از اعلام حقوق و مزایای اعضای هیئت مدیره در سامانه کدال سازمان بورس گفت: به جز شرکت بیمه ایران بقیه شرکت‌ها خصوصی هستند و رابطه میان آنها به عنوان رابطه مدیر و سهامدار به شمار می رود و ما نمی توانیم در آن دخالت کنیم، زیرا پرداخت در این شرکت‌های خصوصی از امکانات دولتی نیست.
سلیمانی درباره ادعاهای مربوط به ابهام در تعیین مدیر عاملان بیمه البرز و ایران گفت: ماجرای این انتصاب ها تمام شده و نهاد ناظر ورود کرده و مشخص شد که مشکل قانونی در این باره وجود ندارد.
وی درباره استارتاپ های بیمه ای گفت: این استارتاپ ها در سالهای گذشته رشد زیادی یافته اند که حداقل ۱۰ استارتاپ بزرگ فعال در این زمینه وجود دارد و این استارتاپ ها به عنوان شرکت های کارگزاری تعریف شده اند.
وی همچنین از یکسان شدن چارچوب صورت های مالی شرکت های بیمه خبر داد و گفت: جلساتی میان بیمه مرکزی، سازمان حسابرسی و سازمان بورس تشکیل شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied