شمانیوز
شما نیوز

قیمت سکه و طلا

پیش بینی قیمت سکه و طلا در هفته اول آذر | قیمت سکه و طلا گران می شود؟

امروز (دوشنبه 1 آذرماه) قیمت سکه و طلا در معاملات بازار آزاد تهران صعودی شد و قیمت این فلزات گرانبها در هفته جاری به کدام سمت و سو می رود؟!

پیش بینی قیمت سکه و طلا در هفته اول آذر | قیمت سکه و طلا گران می شود؟

به گزارش شما نیوز: قیمت سکه و طلا در روزهای اخیر با نوسان روبرو بود و قیمت سکه و طلا در بازار تهران، شرایط مختلفی را تجربه کرد. قیمت سکه و طلا برای افراد جامعه، مهم است و مرتب اخبار این بازار را رصد می کنند. قیمت سکه و طلا تحت تاثیر قیمت جهانی طلا و دیگر بازارهای مالی قرار می گیرد. روز گذشته (یکشنبه 30 آبان ماه) قیمت سکه و طلا در بازار آزاد تهران، صعودی شد.

پیش بینی سکه و طلا در هفته جاری 

تقریبا همه بازار‌ها منتظر شروع مذاکرات هسته‌ای هستند و بعد از آن همسو با اخبار بر‌جام حرکت خواهند کرد؛ اما با توجه به حساسیت بالای دلار به این مساله و واکنش سریع به اخبار، بازار‌های دیگر نظیر طلا، سکه و خودرو بلافاصله از دلار سیگنال می‌گیرند.
البته علاوه بر دلار، نوسانات او‌نس جهانی هم در روند بازار طلا تاثیر‌گذار است. حالا در حالی که روز گذشته (یکشنبه 30 آبان ماه) قیمت طلا و سکه متاثر از روند نزولی دلار و تعطیلی بازار‌های جهانی کاهش یافته بود، با تغییر جهت دلار از عصر دیروز مسیر این بازار هم عوض شد.
بنابراین اگر چه، او‌نس جهانی اولین معا‌ملات خود را با اندکی کاهش و در سطح ۱۸۴۴دلار شروع کرد، اما بالا رفتن قیمت دلار منجر به افزایش جزیی بهای طلا و سکه شد؛ به طوریکه امروز قیمت سکه طرح قدیم و جدید ۱۰۰هزار، نیم سکه و ربع سکه هر کدام ۵۰هزار، هر مثقال طلای خام حدود ۲۰هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار شش هزار تومان در مقایسه با دیروز افزایش یافته است.
تقاضا و حجم معا‌ملات، سومین عامل موثر بر بازار طلا است که از ابتدای امسال به دلیل افزایش نوسانات قیمت و این روز‌ها، تحت تاثیر نزدیک شدن به برگزاری دور هفتم مذاکرات بر‌جام، به شدت کاهش یافته و نقشی در افزایش یا کاهش بهای طلا و سکه نداشته؛ اگر چه نبود تقاضا در روز‌هایی که بازار روند صعودی داشته، تا حدی مانع رشد بیشتر قیمت‌ها شده است.
بنابراین، همانطور که فعالان این صنف هم اظهار می‌کنند، بیشترین تاثیر‌ پذیری بازار طلا از روند دلار بوده و تا زمانی که نتیجه بر‌جام مشخص نشود و بازار ارز به آرامش نرسد، نوسانات قیمت طلا و سکه همپای دلار ادامه خواهد داشت.
حالا به گفته اعضای اتحادیه طلا، از آنجا که نوسان دلار کاهش یافته و تغییرات او‌نس هم چشمگیر نیست، قیمت طلا و سکه تا شروع مذاکرات افزایش چندانی نخواهد داشت و طی این مدت محدوده فعلی را حفظ خواهد کرد.

پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال 1400

قیمت طلا مدتی است در کانال ۱٫۱ میلیون تومان در حال نوسان است. آیا این کانال تا پایان سال تغییر خواهد کرد؟ در این گزارش پیش‌بینی هشت کارشناس اقتصادی از آینده قیمت طلا را می خوانید:
نیما میرزایی، گفت: در بازار جهانی طلا، توانایی صعود قیمت مشاهده نمی‌شود اما در بازار داخلی به دلیل نوسان احتمالی دلار ممکن است قیمت طلا تا پایان امسال تا ۱۵ درصد افزایش پیدا کند.
مریم محبی، بیان کرد: پتانسیل رشد وجود دارد و در بهترین حالت در بازار جهانی تا ۱۸۰۰ دلار در هر انس افزایش می‌یابد و در بازار داخل هم ارزان نخواهد شد و متناسب با تورم رشد می‌کند.
میلاد صادقی، اظهار داشت: قیمت تعادلی هر گرم طلا اکنون ۱٫۱ میلیون تومان است اما ظرفیت رشد تا گرمی ۱٫۲ میلیون تومان را دارد و تا پایان سال نرخ تعادلی آن ممکن است به ۱٫۴ میلیون تومان برسد.
مجتی دیبا، گفت: رشدی شبیه به دلار یعنی در حد چهار تا پنج درصد تا پایان سال را می‌توان برای طلا پیش‌بینی کرد و اگر هم دلار ریزش کند طلا هم متاثر خواهد شد.
نیما آگاهی، اظهار داشت: مثل دلار یک روند صعودی محدود خواهد داشت و نهایتا ۱۰ تا ۱۵ درصد تا پایان امسال رشد می‌کند.
محمد حشمتی، بیان کرد: مثل دلار یک روند آرام خواهد داشت و در بازار جهانی هم نرخ انس جهانی بعید است به دو هزار دلار برسد.
علی صادقین، گفت: فعلا تا یک ماه دیگر تصمیمی نگیرید اما در انس جهانی در کوتاه‌مدت روند نزولی و در بلندمدت روند صعودی قابل پیش‌بینی است.
مهدی سماواتی، بیان کرد: در هشت ماه آینده نوسان ۲۰ تا ۲۸ درصد برای طلا قابل پیش‌بینی است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied