شمانیوز
شما نیوز

معرفی خودرو هونگچی H5 | امکانات هونگچی H5

رونمایی از خودرو هونگچی H5 | امکانات باورنکردنی خودرو هونگچی H5 را ببینید

در ویدیو زیر قصد معرفی بیشتر خودرو هونگچی H5 را داریم.

رونمایی از خودرو هونگچی H5 | امکانات باورنکردنی خودرو هونگچی H5 را ببینید

به گزارش شمانیوز : خودرو هونگچی H5یکی از خودروهای لوکس چینی است. خودرو هونگچی H5 توسط شرکت بهمن موتور به ایران وارد شده است. خودروهونگچی H5، خروجی‌های اگزوز دوبل واقعی دارد که تنفس بهتری را برای موتور فراهم می‌کنند. در ادامه به بررسی بیشتر این خودرو می پردازیم.

مشخصات فنی هونگچی H5

همانند نسل اول، نسل دوم هونگچی H5 نیز بر اساس پلتفرم GJ شرکت مزدا توسعه پیدا کرده است، پلتفرمی که در اصل به مزدا ۶ تعلق دارد. این خودرو در چین با سه پیشرانه متفاوت به‌فروش می‌رسد. در مدل پایه یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ وظیفه تامین نیرو را بر عهده دارد. این موتور ۱۶۹ اسب بخار قدرت و ۲۵۸ نیوتن.متر گشتاور تولید می‌کند و نیروی آن از طریق گیربکس اتوماتیک دوکلاچ ۷ سرعته به محور جلو ارسال می‌شود. با این مشخصات فنی، مدل پایه هونگچی H5 شتابی برابر با ۹.۵ ثانیه و حداکثر سرعتی برابر با ۲۱۵ کیلومتر بر ساعت دارد. مصرف سوخت این نسخه در هر صد کیلومتر ۶.۲ لیتر اعلام شده است.

تریم میان‌رده هونگچی H5 به یک پیشرانه هیبریدی مجهز است. هسته اصلی این پیشرانه را همان موتور ۱.۵ لیتری توربو تشکیل می‌دهد. به‌لطف بهره‌مندی از سامانه کمکی، پیشرانه این نسخه ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن.متر گشتاور دارد و گیربکس CVT نیروی تولیدی آن را به چرخ‌ها ارسال می‌کند. شتاب این نسخه ۸ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است. هونگچی ادعا می‌کند این نسخه مصرف سوختی برابر با ۵.۱ لیتر در صد کیلومتر ترکیبی دارد.

بی ام کارز، رده‌بالاترین و فول‌آپشن‌ترین نسخه سدان لوکس چینی را به مشتریان ایرانی عرضه می‌کند. مدل پرچمدار هونگچی H5 یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ زیر کاپوت خود دارد. این موتور قادر است ۲۲۲ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن.متر گشتاور تولید کند. انتقال قدرت در این نسخه توسط گیخودرو هونگچی H5 ربکس اتوماتیک ۸ سرعته انجام می‌گیرد. بر اساس اطلاعات رسمی کارخانه‌ای، صفر تا صد این نسخه ۷.۸ ثانیه طول می‌کشد و حداکثر سرعت آن نیز به ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. هونگچی مصرف سوخت این نسخه از H5 را ۶.۶ لیتر اعلام کرده که کمی خوشبینانه به نظر می‌رسد.

 

طراحی ظاهری هونگچی H5

هونگچی H5 از نظر ابعاد ۴۹۸۸ میلیمتر طول، ۱۸۷۵ میلیمتر عرض و ۱۴۷۰ میلیمتر ارتفاع دارد، فاصله محوری آن نیز به ۲۹۲۰ میلیمتر می‌رسد. با این ابعاد باید گفت نسل دوم H5 نسبت به نسل اول اندکی بزرگ‌تر شده است.

در نمای روبرو این سدان لوکس طراحی متمایزی دارد، طوری که از فواصل دور نیز می‌توان آن را به‌آسانی شناسایی کرد. جلوپنجره این خودرو ابعاد بسیار بزرگی دارد و متشکل از چند پره عمودی است. هونگچی در زبان چینی یعنی پرچم قرمز. خط قرمزی که از روی کاپوت شروع شده و تا جلوپنجره امتداد پیدا کرده است، به این موضوع اشاره می‌کند. یک قطعه کرومی نیز حاشیه‌های جلوپنجره را در برگرفته و به قاب چراغ‌ها ختم می‌شود. این قطعه تاکید می‌کند که با اتومبیلی لوکس طرف هستیم.

هونگچی H5 در نمای جانبی هم طراحی زیبایی دارد. در این نما کاپوت کشیده جلو، خط شانه ضخیم، قوس نرم سقف، حاشیه‌های کرومی شیشه‌ها و رینگ‌های چند پره زیبا از جمله المان‌های شاخص هستند. بسته به تیپ خودرو این رینگ‌ها اندازه‌ای برابر با ۱۷ یا ۱۸ اینچی دارند. قطعه قرمز رنگ موجود روی درب جلو، باز هم به هویت برند هونگچی اشاره می‌کند.

در نمای عقب، چراغ‌های Y شکل خاص‌ترین ویژگی هونگچی H5 است. این چراغ‌ها که تا روی گلگیرها امتداد پیدا کرده، از طریق نوار LED باریک به هم متصل شده‌اند. جالب اینکه زیر این نوار نیز یک قطعه کرومی وجود دارد تا بیننده بداند H5 در دسته سدان‌های لوکس قرار می‌گیرد. دو خروجی اگزوز و آنتن سقفی که با دوربین دید عقب یکپارچه است، از دیگر ویژگی‌های این نما به شمار می‌رود.

 

طراحی داخلی هونگچی H5

مثل نمای بیرونی، هونگچی H5 در داخل کابین نیز مدرن و به‌روز است. داشبورد این خودرو ساختاری پیچیده دارد و یک نمایشگر بزرگ ایستاده را در خود جای داده. این نمایشگر ۱۲.۶ اینچی است و حالتی معلق بین داشبورد و کنسول دارد. کنسول میانی از طریق المانی T شکل تا روی داشبورد جریان پیدا کرده است. این المان پوششی چرمی و هم‌رنگ با صندلی‌ها دارد. نکته جالب اینکه همانند کاپوت، روی کنسول میانی نیز خط قرمز رنگ به چشم می‌خورد.

خودرو هونگچی H5

در پشت فرمان زیبا و خوش‌استیل هونگچی H5، یک نمایشگر دیجیتال اطلاعات مورد نیاز راننده را نمایش می‌دهد. این نمایشگر نیز بزرگ است و اندازه‌ای برابر با ۱۲.۳ اینچ دارد. در مدل‌های بالارده، هونگچی سیستم صوتی H5 را از برند معروف و خوشنام داینادیو (Dynaudio) انتخاب کرده. این سیستم صوتی پیشرفته و با کیفیت دارای ۱۲ بلندگو است.

تمامی نسخه‌های مختلف هونگچی H5 قابلیت اتصال به اینترنت همراه را دارند. اما در شرایطی که رقبای این خودرو از فناوری 5G سود می‌برند، هونگچی ترجیح داده به فناوری 4G بسنده کند. این سدان چینی، به سیستم‌های کمکی پیشرفته‌ای مجهز است که برخی از آنها عبارتند از کروز کنترل هوشمند، دوربین ۳۶۰ درجه و پارک اتوماتیک.

در کنار این‌ها باید گفت مثل دیگر محصولات کمپانی، کیفیت مواد به‌‎کاررفته در کابین این سدان جدید هم مناسب است و اکثر پوشش‌ها چرمی هستند. همچنین از لحاظ امکانات رفاهی این خودرو در سطح بالایی قرار دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    ماشین خوبی برای در




    ماشین خوبی هست.پولدارها.بشتابید تا تموم
    .نشده

تبلیغات متنی