شمانیوز
شما نیوز

جلسه مشترک کمیسیون انرژی با زنگنه و رئیس سازمان ملی استاندارد به خاطر کیفیت پایین سوخت

عضو کمیسیون انرژی مجلس از برگزاری جلسه مشترک این کمیسیون با وزیر نفت و رئیس سازمان ملی استاندارد به خاطر کیفیت پایین سوخت خبر داد.

جلسه مشترک کمیسیون انرژی با زنگنه و رئیس سازمان ملی استاندارد به خاطر کیفیت پایین سوخت

عضو کمیسیون انرژی مجلس به شمانیوز خبر داد؛

احمد صفری، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت به خاطر تولید بیشتر بنزین کیفیت را فدای کمیت کرده است، اظهار کرد: به همین خاطر آلاینده‌های موجود در هوای تهران موجب آزار و اذیت شهروندان شده و حتی شنیده‌ام که برخی به عفونت چشم گرفتار شده‌اند.

وی افزود: اعضای کمیسیون انرژی تلاش می‌کند تا آقای زنگنه را به این کمیسیون بکاشند تا از او توضیحاتی را طلب کنیم که چرا بنزین و گازوئیل تولیدشده در کشور از کیفیت بالایی برخوردار نیستند.

نماینده مردم کرمانشاه گفت: باید این جلسه در دستورکار قرار گیرد و رئیس سازمان ملی استاندارد هم باید حضور داشته باشد.

صفری با بیان اینکه دولت فقط در خصوص کیفیت سوخت عرضه ‌شده در جایگاه‌ها شعار می‌دهد، تأکید کرد: این طبیعی است که هیچ‌کس نگوید دوغ من تُرش است، ولی وضعیت هوا و آلایندگی‌های چیز دیگری را می‌گویند و تا زمانی‌که اداره استاندارد، کیفیت بنزین و گازوئیل تولیدشده در داخل کشور را تأیید نکند، ما حرف دولت را قبول نخواهیم کرد.

وی با اشاره به نقش خودروسازان در ایجاد آلایندگی‌ها گفت: یک بخشی از این مشکل مربوط به خودروسازان است؛ در صورتی که  بخش دیگری از مشکل به مراکز معاینات فنی باز می‌گردد؛ چون برخی از این مراکز به صورت کارشناسی معاینات فنی را انجام نمی‌دهند و متأسفانه با اخذ مبلغی معاینه فنی خودروهای فرسوده و دارای نقص فنی را تأیید می‌کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: لابی‌بازی و پارتی‌بازی به مراکز معاینات فنی هم نفوذ کرده و صاحبان خودروهای دارای ایراد فنی برای اینکه با جریمه پلیس روبه‌رو نشوند به جای اینکه نقص فنی خودرو را رفع کند، به این مراکز رشوه پرداخت می‌کنند.

صفری بیان کرد: دولت باید بخشی از درآمدهای افزایش قیمت بنزین را صرف بهبود کیفیت سوخت و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی کند و این هم مطالبه مردم و هم مطالبه مجلس شورای اسلامی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    بله الودگی هوا فقط از بنزین است